Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi nainen ei tahdo ottaa minun sukunimeä, onko hän sittenkään edes vakavissaan kanssani???

Vierailija
22.12.2016 |

vai mikähän ihme on kun nainen haluaisi pitää oman nimensä, kun olemme menossa ensi kesänä naimisiin? hän ilmoittanut ettei tahdo ottaa minun sukunimeäni, minusta se on osoitus epäkunnioituksesta minua kohtaan ja eikös avioituminen mene aina niin, että nainen vaihtaa sukunimensä? minä en vaihda omaani missään nimessä, mutten myöskään koe olevani naimisissa jos nainen ei halua ottaa minun nimeäni.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimesi olisi Metso, vaihtaisitko sen Tuppuraiseksi? Autotoimittaja Manu Tuppurainen teki niin.

Vierailija
22/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On montaki syytä miksi en ottaisi mieheni sukunimeä.

A, Minulla on jo oma sukunimi, ja olen omaa sukuani, en miehen sukua.

A(2) En myöskään antaisi sukunimeäni miehelle, ed. syystä.

B, Sukunimeni on harvinainen

C, Miehelläni on eksvaimo, joka on pitänyt mieheni sukunimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sen veraan vanhanaikainen että jättäisin koko naimisiinmenon väliin, ellei avopuolisoni vaihtaisi sukunimeään kanssani samaan.

T: M31

Ihan mielenkiinnosta kyselen, mikä on kantasi siihen, pitääkö naisten luopua miehen sukunimestä, jos heille tulee avioero? Vai saako nainen olla sillä sukunimellä loppuelämänsä vaikka avioliitto olisi kestänyt vain vuoden?

Vierailija
24/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse sitten vaihda missään nimessä? Etkö sinäkin sitten ole epäkunnioittava? Naurettavaa vaatia keneltäkään mitään, jos ei ole itse valmis tekemään samaa...

mutta perinteisesti naisethan ovat ottaneet miestensä nimet naimisiinmennessä, koska se on mies joka nai naisen sukuunsa eikä toisin päin. ja mieti nyt miten minulle naurettaisiin jos ottaisin hänen nimensä.

"Perinne" on 30-luvulta, sitä ennen nainen piti oman nimensä. Tämäkin koska laki.

Ja koska sekin laki lakkasi jo 1980-luvulla, en voi itse ymmärtää, miksi suurin osa naisista vielä tänä päivänä ottaa miehen sukunimen naimisiin mennessään.

Vierailija
25/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, olenko minäkään "vakavissani" mieheni kanssa, kun pidin oman nimeni naimisiin mennessämme? 25 vuotta on nyt yhdessä käyty niin myötä- kuin vastamäessäkin.

Vierailija
26/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: Ei ole vakavissaan. Ei kukaan nainen voi olla vakavissaan miehen kanssa, jonka itsetunto on tuollaisesta kiinni.

Vierailija
27/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa heti tuollainen nainen, näet jo tästä asiasta että saat ainoastaan murheita tuollaisesta totaalista egoismia täynnä olevasta ihmisestä.

Joko suostut lempukan orjaksi, tai sitten olet mies sanot samointein hyvästi ja näkemiin, ero tulee eteen jokatapauksessa myöhemmin jos sinulla on itsetuntoa.

Parempi nyt heti erota kuin että myöhemmin joudut makselemaan tuollaiselle rahaa ja kukaties vielä jakamaan omaisuutesi hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme