Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi nainen ei tahdo ottaa minun sukunimeä, onko hän sittenkään edes vakavissaan kanssani???

Vierailija
22.12.2016 |

vai mikähän ihme on kun nainen haluaisi pitää oman nimensä, kun olemme menossa ensi kesänä naimisiin? hän ilmoittanut ettei tahdo ottaa minun sukunimeäni, minusta se on osoitus epäkunnioituksesta minua kohtaan ja eikös avioituminen mene aina niin, että nainen vaihtaa sukunimensä? minä en vaihda omaani missään nimessä, mutten myöskään koe olevani naimisissa jos nainen ei halua ottaa minun nimeäni.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAKKAA JO JANKUTTAMASTA tätä samaa asiaa kerran viikossa!

Vierailija
2/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta tuulee. En jaksa uskoa, että kenellekään on enää nykyaikana ongelma, jos nainen ei halua vaihtaa sukunimeään. Meillä annettiin lapsillekin minun sukunimeni, koska minulla on kaunis sukunimi ja miehellä sitten taas aika hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-voi hyvin olla silti vakavissaan. Hyvin monet pariskunnat pitävät omat nimensä.

-ei ole mikään ihme, että haluaa pitää oman nimensä, varmaan ihan samasta syystä kuin sinäkin

-ei ole epäkunnioittavaa. Se että sinusta tuntuu siltä ei tarkoita että se olisi.

Vierailija
4/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse sitten vaihda missään nimessä? Etkö sinäkin sitten ole epäkunnioittava? Naurettavaa vaatia keneltäkään mitään, jos ei ole itse valmis tekemään samaa...

Vierailija
5/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä tuossa ihmetyttää on se, että joku on menossa naimisiin ap:n kanssa.

Vierailija
6/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse sitten vaihda missään nimessä? Etkö sinäkin sitten ole epäkunnioittava? Naurettavaa vaatia keneltäkään mitään, jos ei ole itse valmis tekemään samaa...

mutta perinteisesti naisethan ovat ottaneet miestensä nimet naimisiinmennessä, koska se on mies joka nai naisen sukuunsa eikä toisin päin. ja mieti nyt miten minulle naurettaisiin jos ottaisin hänen nimensä.

Vierailija
7/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta perinteisesti naisethan ovat ottaneet miestensä nimet naimisiinmennessä, koska se on mies joka nai naisen sukuunsa eikä toisin päin. ja mieti nyt miten minulle naurettaisiin jos ottaisin hänen nimensä.

"Perinne" on 30-luvulta, sitä ennen nainen piti oman nimensä. Tämäkin koska laki.

Vierailija
8/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sen veraan vanhanaikainen että jättäisin koko naimisiinmenon väliin, ellei avopuolisoni vaihtaisi sukunimeään kanssani samaan.

T: M31

Vierailija
9/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa morsiamelle jouluna "Äityliinin" jouluherkkuja, niin varmasti mieli muuttuu.

Äityliini kirjoitti:

Tärkeintä on valmistaa ne laatikot oikein. Kaupan valmislaatikko on oikein hyvää, jos siihen sekoittaa voita suhteessa 1:1. Siis puolet laatikkoa, puolet voita. Sitten löräyttää pinnalle tuhdin annoksen kermaa ja lämmittää kuumassa uunissa noin 25 min.

Tällaista hieman "tuunattua" laatikkoa olen tarjonnut noin 100 grammaa per henkilö eli porkkana-, peruna- ja lanttulaatikkoa yhteensä noin 300 grammaa per ruokailija.

Kinkun sijaan olen tarjonnut possun kassleria, jonka keitän ensin rapeaksi padassa upporasvassa. Sitten haudutan kermakastikkeessa semmoisen 5-6 tuntia. Sekaan sinappia, suolaa ja vähän voita.

Alkuruuaksi tietysti normaalit sillit, lohet ja muut semmoiset.

Vierailija
10/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaihtanut sukunimeäni siksi, että en avioliiton myötä muuttunut mieheni omaisuudeksi enkä hylännyt omaa sukuani.

Vierailija
11/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimesi on sibelius, aminoff,gyllenberg, goldberg, rubinstein niin ihmettelen myös tosi paljon jos sukunimesi ei kelpaa. 

Jos se on esim. hikipää, suurpää, mällinen tms. miettisin itsekkin pari kertaa. Täysin naurettava väite, ettei nimi pahenna. 

Itse jätettiin tontti ostamatta kun ei haluttu osoitteen olevan silakkakatu...

Vähän turhamaista, mutta en haluaisi itselleni epämiellyttävää sukunimeä. 

Vierailija
12/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vakavia ongelmia miehisyytesi kanssa jos tuollainen oikeasti vaikuttaa päätöksiisi. Kasvata karvat.

Vierailija
13/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vakavia ongelmia miehisyytesi kanssa jos tuollainen oikeasti vaikuttaa päätöksiisi. Kasvata karvat.

Jep, ja munat samaten. Mieluummin siis vähän jämerämmät kuin kindersellaiset.

Vierailija
14/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Lötjönen, Horttanainen, Ryynänen tms.

Vierailija
15/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihtanut nimeä. Ystäväni mies otti vaimon nimen. Jos mies ei haluaisi kanssani naimisiin jos en vaihda nimeä, niin se on sitten voi voi.

Vierailija
16/27 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ollut ongelma ottaa mieheni sukunimeä vihille mennessämme, mutta asenne "minulle naurettaisiin" (asiasta kuin asiasta) saisi minut juoksemaan kiireen vilkkaa karkuun.

Mitä alkuperäiseen viestiin tulee, niin asia taitaa olla molemmille kynnys- tai periaatekysymys. Jos näin on, niitä kynnys- tai periaatekysymyksiä on luvassa myöhemmin lisääkin molemmin puolin, joten miettikäähän se naimisiin meno vielä muutamaan kertaan.

Vierailija
17/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin mies otti tulevan vaimonsa sukunimen. Mies oli tavallinen Virtanen, kun taas meidän sukunimi harvinainen, vain 20 koko maailmassa.

Aloittaja voisi päivittää itsensä, nyt on lähes vuosi 2017, siitä on lähes 90v kun naisen oli pakko ottaa miehen nimi.

Vierailija
18/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule se "perinne" oli  lain sanelema pakko ja sitä kesti vain 60 vuotta. Sitä ennen ja sen jälkeen ovat naiset halutessaan voineen pitää oman nimensä, mikä  siis on todella paljon pitempi  perinne. Ammoisina aikoina se oli mies joka otti naisen nimen mikäli mieli vävyksi taloon.Älä kitise.

Vierailija
19/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota hänen sukunimeä? Etkö ole vakavissaan hänen kanssaan?

Vierailija
20/27 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sen veraan vanhanaikainen että jättäisin koko naimisiinmenon väliin, ellei avopuolisoni vaihtaisi sukunimeään kanssani samaan.

T: M31

Ja sukunimesi oli sitten joku Korhonen, Virtanen tai Lehtinen? Jos miehen sukunimi on jotenkin tuiki tavallinen ja oma erikoisempi tai kauniimpi, niin pitäisin silloin oman sukunimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi