Kumpi on oikeassa, minä vai mieheni??
Asumme mieheni kanssa yhdessä vuokralla ja olemme saaneet kulut jaettua hyvin tasan. Ainut ongelma on ruokakulut.. Käymme n. 1-2krt viikossa ulkona syömässä ja tällöin mies on melkeinpä aina maksanut molempien ruuat. Käymme tavallisesti paikoissa, joissa annos maksaa 10-20e. Minä taas olen se joka käy melkein aina kaupassa ja maksaa siis ruuat, viikossa tähän menee rahaa n. 30-50e.
Eilen mieheni mainitsi kuinka häntä ärsyttää kun pidän itsestäänselvyytenä että hän maksaa kun syömme ulkona ja ei aio enää maksaa ruokiani ja ei hänellä ole varaa maksaa. Joo, tavallaan olenkin pitänyt koska minä olen sitten maksanut kotiin ruuat. Mainitaan tähän vielä että miehellä kyllä on varaa, on hyväpalkkaisessa työssä. Eniten tässä ärsyttää se, että tarjoaa välillä baarissa ystävilleen koko illan ja samalla kavereiden yhdenyönjutuille. Olenko nyt aivan turhaan suuttunut tästä vai onko mieheni oikeassa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kavereille tarjoamisen silloin tällöin vielä ymmärrän, mutta en niitä vieraita naisia. Sitten kitistään mulle jostain 15e annoksesta ja baariin on menny kuitenki useita satoja illassa.
Ap
Siis, kuinka usein mies käy ja tarjoaa näille kavereiden hoidoille ja kavereille baarissa? joka viikko? joka toinen vai kerran kuussa tai harvemmin? Oletko sinä silloin mukana?
Vierailija kirjoitti:
Halusin lähinnä mielipiteitä ja neuvoa, jota sainkin :) Nyt on ideoita mitä ehdottaa miehelle tähän tilanteeseen.
Ap
Itse en ehdottaisi mitään. Kertoisin vain sen miltä minusta tuntuu ja mitä asioita en tule hyväksymään. Eli että en esim. osta hänelle enää ruokia ellei hän osallistu kustannuksiin, en lähde hänen kanssaan esim. ravintolaan jos hän tarjoaa muille mutta ei minulle jne.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä teidän kannattaisi ainakin miettiä vastaiuuden varalle, että kuinka jaatte ruokaklut. Miten olisi, vaikka uuden vuoden lupauksena lupaatte kumpikin erottaa palkastanne tietyn prosenttiosuuden yhteiseen ruoka-kassaan, josta maketaan sekä ulkona syömiset että hankitaan kotona ja muualla syötävä ruoka. Prosentti osuus siksi, että otaksun teillä olevan erisuuruinen palkka.
Muuten erittäin hyvä ajatus, mutta tuota prosenttiosuutta en ymmärrä, enkä itse hyväksyisi. Miksi toisen pitäisi maksaa enemmän sen takia, että saa parempaa palkkaa? Kulut laitetaan euromääräisesti puoliksi ja sitten jos paremmin ansaitseva haluaa, hän voi maksaa jotain ekstrajuttuja, hemmotella joskus toista, tarjota jotain jne.
Halusin lähinnä mielipiteitä ja neuvoa, jota sainkin :) Nyt on ideoita mitä ehdottaa miehelle tähän tilanteeseen.
Ap