Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoitoasiaa..

Vierailija
13.03.2006 |

Tästä aiheesta on varmasti ainakin miljoonasti puhuttu, mutta minulla olisi kysyttävää..

Ensin taustaa: olen 2-vuotiaan yh-äiti ja tähän asti tyttö on ollut tähän asti kotihoidossa. Minulla on aikomuksena hakea opiskelemaan tänä keväänä ja mikäli en opiskelemaan pääse, aion etsiä töitä syksyllä. Eli tytön olisi sitten aika aloittaa päivähoito. Asumme pienessä kaupungissa ja haluaisin tytön yhteen tiettyyn päiväkotiin, koska siellä on minulle tuttua henkilökuntaa ja olen itsekin lapsena ollut siellä hoidossa.

Mutta mutta..

Nyt olisi haku menossa ja maaliskuun loppuu mennessä täytyy hakea, mikäli haluaa lapsensa elokuun alusta hoitoon. Minun tilanteeni on nyt vielä täysin auki, vaikka tiedänkin hoitopaikan tarvitsevan jossain vaiheessa. Olisiko mahdollista hakea osa-aikahoitopaikkaa elokuun alusta saakka siihen asti kunnes aloitan opiskelut/työt? Onko tällainen järjestely milläään muotoa mahdollinen? Tiedän, että saan kauhean läjän haukkuja siitä, että miksen hoida lastani kotona niin kauan kunnes varmasti tarvitsen hoitopaikan, mutta olen totaalisen kypsä tähän kotona oloon ja tyttö samoin. Hän kaipaa ihan selvästi leikkikavereita ja niitä ei ole (käydään kyllä puistoissa ja muualla mutta koskaan ei missään ole ketään eikä tässä alueella ole saman ikäisiä lapsia laisinkaan). Kerran viikossa käymme perhekahvilassa ja muuta täällä kyläpahasessa ei sitten pienille lapsille olekaan tarjolla. Perhekahvilassa tyttö leikkii innokkaana muiden lasten kanssa ja itku pääsee aina kun lähdemme kotiin. Ja senkin takia olisi kiva saada aluksi osa-aikaisesti hoitoon, että tyttö saisi rauhassa opetella sitä päiväkodissa oloa ennen kuin on pakko jäädä koko päiväksi. Mitä mieltä olette ja onko tämmöinen järjestely siis edes mahdollista?

Tietoja ja neuvoja kaipailen! Ja asiallisia kiitos. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opiskelusi alkaa vaikka vasta lokakuussa, voit toki siihen saakka pitää lyhyemmät hoitopäivät.

Vierailija
2/4 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haet tässä vaiheessa ihan kokoaikaista paikkaa. Helsingissä ainakin on sellainen tilanne ollut monella kaverilla, että kun on hakenut osa-aikapaikkaa, ei ole saanut mitään koska kokoaikaiset hakemukset menevät aina edelle.

Sitten loppukesästä, kun tiedät tilanteestasi enemmän, voit aina muuttaa hakemustasi, ts. kun olet saanut tytöllesi paikan, voit muuttaa sen esim 5-7h paikaksi tai sopia kuukausittaisista vapaapäivistä tms järjestelyjä. Silloin tytölläsi on se paikka ja nuo kokoaika/osa-aikajutut on vaan sopimusasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole kiinni siitä oletko sä kotona vai et. ja kun haet hoitopaikkaa voit ilmoittaa siihen jonkun toivotun alkamispäivän mut käytännössä se ei ole niin tarkkaa..joskus sitä tarkkaa päivää on mahdoton etukäteen edes tietää. kunta on velvollinen kahdessa viikossa järjestämään hoidon, esim. jos saa töitä, mutta jos et siis ole aiemmin paikkaa hakenut, on näissä tapauksissa aika mahdotonta vaikuttaa siihen hoitopaikkaan.

Vierailija
4/4 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan ummikko näiden asioiden kanssa. :) Haen nyt sitten tytölle kokopäiväpaikkaa, niin on sitten helpompi saada. Tiedän, että on lähes mahdotonta vaikuttaa siihen, mihin päiväkotiin lapseni lopulta päätyy, mutta saahan sitä toivoa. :) Täällä on onneksi vain kolme päiväkotia, joten mahdollisuudet päästä tuonne on aika kivat. Kai..

Iso kiitos neuvoista!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan