Mitä viedä lapsen opettajalle joululahjaksi?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Eikä niitä lapsen valokuvalla olevia kahvikuppeja. Ne ei vain mahdu minnekkään.
*Huutonaurua*
Tuommoisestahan opettaja varmasti hörppisi riemulla aamusumppinsa vuosien ajan!
Vierailija kirjoitti:
ei kukaan tarvitse mihinkään yksittäistä käsipyyhettä. Saatikka jos niitä tulee useilta lapsilta, luonnollisesti kaikki erivärisinä.
Ne ovat hyviä autotalliin öljyräteiksi tai maalisutien putsaamiseen tai puutarhakaluston pesemiseen keväällä tai autonpesussa tai koirantassujen kuivaamiseen lenkin/suihkuttelun jälkeen tai ikkunoita pestessä ikkunanlautojen pyyhkimiseen siitepölystä... Muutaman käyttökerran jälkeen ovat niin sutussa, että voi sitten laittaa roskiin.
minä sain 6 suklaarasiaa, 4 suklaalevyä, kaksi erilaista teetä, kahvia, 3 kynttiläkippoa, itsetehtyjä pipareita ja kakun, itsetehtyjä kortteja ja keksipaketin. Kukkia tulee yleensä keväällä ja jouluna suklaata. Osa suklaista lähtee kyllä kiertoon, koska luonnollisestikaan en pysty tuollaista määrää syömään, mutta kaikki lahjat yhtäihania. Onneksi on omia lapsia jotka auttavat suklaan kanssa. 😄 Pääasia on kuitenkin se muistaminen ja ilo lasten kasvoilla kun tyovat lahjansa/korttinsa.
2lk:n ope
Ihan mieluisimpia lahjoja on ollut leipä. :-)
Tämän vuoden paras lahja oli vanhemman aito kiitos ja lämmin hyvän joulun toivotus.
t. alakoulun ope
Parhaita lahjoja ovat olleet: leffalippu, kirjakaupan lahjakortti, kaunis kukka, oppilaan tekemä kortti.
Suklaata sain onneksi tänä vuonna todella vähän, ainoastaan yksi pieni rasia suklaaliikkeen konvehteja. Lisäksi tuli paikallisen herkkuliikkeen hilloja ja sinappia, muutama kukka, käsintehtyjä koristeita, serviettejä, kynttilöitä, keksejä, erikoiskahvia jne.
Lahjoja, jotka mielestäni voisi jättää antamatta: itsetehdyt elintarvikkeet - koskaan ei voi tietää perheen hygieniatasosta + siitä, onko siellä perheen pikkusisarukset auttamassa omin pikku kätösin. Monissa perheissä leivotaan ja koristellaan, vaikka olisi mahatauti pahimmillaan. Itsetehdyt syötävät laitan suoraan roskiin (siis kotona vasta, en koulussa tietenkään!).
On kiva saada pieniä muistamisia, mutta ihan yhtä lailla pärjäisin ilmankin.
Lahjakassi, jossa oli kirsikoita ja skumppaa, oli todella kiva lahja (keväällä sain).
Me ostimme päiväkotiin pienet rasiat käsintehtyjä suklaita. Minusta on mukava muistaa lapsen opettajaa ja hoitajia, sillä he tekevät todella upeaa työtä ja lapseni päiväkoti on aivan ihana. En kuitenkaan halunnut ostaa mitään överiä. Luulen ja toivon, että pieni rasia parempaa suklaata ja vilpitön kiitos kuluneesta syksystä olivat vallan hyvä lahja lapseni päiväkotiryhmän henkilökunnalle.
Miksi opettajalle pitäisi ostaa lahja? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, enkä vastausta kysymykseen saanut.
Viettekö lähikaupan kassalle joululahjan, onhan hänkin tehnyt työtään koko syksyn.
Me vietiin molempien lasten kouluun opeille ja ohjaajille lahjakortit ravintolaan. Kun lukuvuosi päättyy kesällä arvo on isompi. Nyt arvoltaan 50e.
Arvostan heidän työtään todella paljon ja haluan siitä kiittää. Jos varaa on,niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajalle pitäisi ostaa lahja? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, enkä vastausta kysymykseen saanut.
Viettekö lähikaupan kassalle joululahjan, onhan hänkin tehnyt työtään koko syksyn.
Todella tyhmä kysymys! Ei kai kukaan random kassalle mitään lahjoja vie. Opettaja on hiukan eri asia kuin kassa. Jos et sitä ymmärrä niin huh huh.. Opettaja on joka päivä lapsen kanssa ja OPETTAA tätä.
ope kirjoitti:
Ei suklaata, kukkia, kynttilöitä, mukeja. Niitä saa ihan liikaa, ja useimmat kierrätetään eteenpäin, karu totuus!
Pullo hyvää viiniä on ihan nappilahja. Useat vanhemmat ei uskalla antaa, sillä "eihän ope nyt juo".
Totuus: joululomalla pitää nollata, ei niitä pentuja muuten kestä.
Totuus: jotkut opet juovat ihan ongelmaksi asti. En myöskään pistä lastani viinakuskiksi, itse olen päivällä töissä.
Ekaluokkalaisen opelle kynttilä, kun lapsi halusi antaa jotain oikeaa tavaraa. Kynttilän saa aina poltettua tai lahjoitettua eteenpäin. Aiemmin päiväkotiaikana en antanut tarhatädeille jouluna mitään, mutta keväällä 25 e lahjakortti paikalliseen konditoriaan saatesanoilla "pullaa koko porukalle". Toivottavasti sitten ostivat jotain, niin että myös siistijät ja muut saivat jonkun palasen.
Keskimmäisen lapsen luokan vanhemmat ovat olleet alusta asti tosi tiivis porukka ja yksi aktiivi on sekä jouluisin, että keväisin hommannut opelle lahjakortin. Jokainen saa halutessaan osallistua 3 eurolla, joten yli 50 e lahjakortti lienee ihan mieluinen. En tiedä onko joku vanhemmista jättäynyt pois, mutta itse olen aina osallistunut ja tosi helppoa ja kätevää.
Vanhin on ysillä ja hänen luokanvalvojalle olen jouluisin hankkinut 15 euron lahjakortin kukkakauppaan (saa jonkun perusjoulukukan ostettua). Keväällä samalla summalla samaiseen konditoriaan "pullakahvit" saatesanoilla. Toki tunnen tämän luokanvalvojan muutenkin kuten hänen puolisonsakin, joten jos tuntisin vain koulun kautta, laittaisin pienemmän summan, ehkä 10 e tms.
En anna muille kuten postinjakajille tms. joululahjoja, mutta kasvatustyötä tekeville, jotka viettävät paljon aikaa lasteni kanssa, on kiva antaa jotain ja kiittää hyvästä työstä. Lahjakortti on kätevä ja pienellä summallakin saa juuri esim. pullakahvit.
Itse olen seiskaluokan luokanvalvoja enkä saanut yhtään lahjaa. En kyllä odottanutkaan. Hyvä viinipullo olisi tosiaan huippulahja.
Me annoimme koko luokan kimppalahjana opelle lahjakortin ja kukka-asetelman. Itse olen yläkoulun ope, ja sain oppilailta suklaata, kynttilän, keksejä, servettejä ja kynttilänjalan. Kaikki lahjat on ihania, eikä tämä mikään "nykyajan hömpötys" ole, olen itsekin vienyt aikoinani opelle pikku muistamisen jo 70-luvun lopulta lähtien. Vanhempana suosin tätä kimppalahjakorttisysteemiä, en toki kehtaa sitä ehdottaa ( kun kaikki tietää että olen itsekin ope ), mutta ilolla osallistun kun muut vanhemmat hoitavat homman: helppoa ja stressitöntä vanhemmille ja opekin saa itselleen jotain mistä oikeasti tykkää.
Hyvä hyvä:)
Ajattelin just josko sitä ois jonkun liuskan omista napeistaan voinut kirjekuoreen tunkea niin olis sitä ansaittua lomaa...