Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy matkaoppaalta

Vierailija
22.12.2016 |

Olen sairaslomalla ja on vähän tylsää, kyselkää mitä mieleen tulee! Tämänhetkistä yönantajaa en paljasta, mutta kysykää muuten mitä vaan :)

Kommentit (2)

1/2 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli lähinnä etelän matkoja koskevia kysymyksiä mieleen tätini syksyisen Espanjan matkan tiimoilta ja hänen kokemuksiin pohjautuen. Kyseessä siis eläkeikäinen ihminen, joka kaipaa valmismatkoilta helppoutta ja vaivattomuutta.

Mihin teitä enää tarvitaan? Opastoiminnotkin on monesti ulkoistettu retkien osalta muille kv-yrityksille ja retkikielenä englanti. Samoin lentokenttäkuljetukset hoidetaan joko omatoimisesti tai erikseen maksamalla. Monesti oppailla on vain joku palvelupiste kohteissa, ei enää hotellikierroksia. Eli jonkun matkatoimiston retkille halutessaan matkustaja joutuu itse menemään sinne toimistolle lippunsa hankkimaan, kun ennen opas tuli niitä hotellille myymään.

Vierailija
2/2 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teitä enää tarvitaan? Opastoiminnotkin on monesti ulkoistettu retkien osalta muille kv-yrityksille ja retkikielenä englanti. Samoin lentokenttäkuljetukset hoidetaan joko omatoimisesti tai erikseen maksamalla. Monesti oppailla on vain joku palvelupiste kohteissa, ei enää hotellikierroksia. Eli jonkun matkatoimiston retkille halutessaan matkustaja joutuu itse menemään sinne toimistolle lippunsa hankkimaan, kun ennen opas tuli niitä hotellille myymään.

Kaikki firmat joilla olen ollut töissä, ovat vetäneet runsaasti omia retkiä. Itse vedän yleensä yhden tai kaksi retkeä per viikko. Suurissa kohteissa matkatoimiston omia retkiä menee 5-7 päivänä viikossa ja samana päivänä saattaa olla parikin retkeä... Jos retki ei ole halutuimmasta päästä ts. bussia ei saada yleensä edes puolilleen, on toki järkevämpää ulkoistaa retki kuin jättää kokonaan järjestämättä.

Olin viime kesän firmalla/kohteessa, jossa lentokenttäkuljetuksissa oli aina opas bussissa ja kuljetukset maksoivat asiakkaalle erikseen. Asiakkaista 98 prosenttia otti lentokenttäkuljetuksen siitä huolimatta, että se oli lisämaksullinen. Hyvin harva järjestää kuljetuksiaan omatoimisesti.

Hotellikierroksiakin on tehty kaikissa kohteissa joissa olen ollut, mutta ei niilläkään toki kaikkia hotelleja kierretä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi