Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hauska osuus "Ei mene verotukseen"-vitsissä?

Verottaja
22.12.2016 |

Tämä ei todellakaan ole v***uileva kysymys, vaan olen tosissani miettinyt tätä kuumeisesti :D Olen kaupan kassalla opiskelujen ohessa töissä, ja LIIAN usein vanhemmat miehet kuittia tarjottaessa tokaisevat "Ei mene verotukseen" ja nauravat päälle. Mikä siinä vitsissä on se hauska osuus? Sekö ettei hänellä ole yritystä? Vai esittääkö hän vitsillä olevansa niin varakas, ettei tarvi verotukseen meneviä "almuja" vai mikä ?:D

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan aina kuitin, jos vaikka ostamani tuote on viallinen ja huomaan sen vasta kotona. Vaihto tai palautus on helpompaa. Sitä ihmettelen, miksi kassat usein sanovat "elikkä", antaessaan vastarahoja.

Vierailija
42/48 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä kysytään, että haluatko kuitin????

Sehän AANNETAAN AUTOMAATTISESTI, kun olet maksanut!!!!!!! Se kuuluu asiaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin veroilmoitus piti täyttää itse ja lähettää tammikuun loppuun mennessä. Silloin oli myös olemassa mm. sairauskuluvähennys, jota varten piti säästää kaiken maailman apteekkikuitteja. Se lienee tuon kassalle sanotun vitsin perusta.

Vierailija
44/48 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että ostos ei ole verovähennyskelpoinen ja siksi hän ei tarvitse kuittia.

Mutta tätä kuulin monesti myös myydessäni jäätelöä. Ja käytännössähän jäätelö on verovähennyskelpoinen, jos jäätelöitä on samassa kuitissa vähintään kaksi = On vienyt "asiakkaat" jäätelölle. Eikö ? Tai sitten he eivät vain ole ymmärtäneet perehtyä tarkemmin, että mitä voi laittaa verovähennykseen :D

-Ap

Siis normaali (ja lain mukaan toimiva) yrittäjä laittaa jäätelöt verotukseen vain ja ainoastaan silloin, kun on oikeasti vienyt asiakkaansa jäätelölle. Ei niin, että siellä on kirjanpidossa kesäkaudelta joka viikko kolme kuittia kahdesta jäätelöstä. 

Olet oikeassa, mutta sanoinkin, että käytännössähän sen voisi laittaa verotukseen, vaikka rehellisesti toimiva yrittäjä ei niin tee. Mutta käytännössä hän voisi laittaa kaksi jäätelöä jotka maksaa about huimat 5€ verotukseen, säästää sillä ehkä euron ja rikkoa lakia kylläkin samalla, jos hän ei oikeasti ole vienyt asiakkaitaan, vaan esim itsensä ja vaimonsa jäätelölle. -Ap

Itse asiassa kyllä yrittäjä voi mennä vaimonsa kanssa jäätelölle, jos he molemmat työskentelevät firmassa. Menee  henkilöstökuluihin kahvina = lämmintä ruokaa vähäisempi tarjoilu. 

Vierailija
45/48 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tajunnu että myyjä pitää sitä vitsinä, yrittäjänä en kerää sellaisia kuitteja, jotka ei mene verotukseen, olen ystävällisen hymyn kera heittänyt tuon lauseen satoja kertoja, ihan vain ilmoittaakseni etten tarvitse kuittia koska se ei mene verotukseen, en ymmärrä miksi se käsitetään vitsiksi?

Varmaan siksi, että myyjää ei oikeasti kiinnosta pätkääkään, miksi et tarvitse kuittia.

Ihan oikeasti myyjää voisi kyllä kiinnostaa edes pätkän verran. 

Vierailija
46/48 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kuinka usein ambulanssissa kuulee ihmisten hokemia "No tossa hommassa näkee varmaan kaikenlaista" sekä "Te teette tosi arvokasta työtä"....

Vierailija
47/48 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa, muutama vuosikymmen sitten mm. apteekkikuitit olivat "rahanarvoista" tavaraa, sillä veroilmoitukseen liitettynä niistä sai veronpalautusta. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja mm. Kela-korvaukset alettiin suoraan vähentää apteekkihinnasta, jolloin turha kuittisouvi jäi pois. Eli kyse on samanlaisesta historiakerrostumasta kielessä kuin se, että osa puhuu vielä penneistä ja veromarkoista.

Vierailija
48/48 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä kysytään, että haluatko kuitin????

Sehän AANNETAAN AUTOMAATTISESTI, kun olet maksanut!!!!!!! Se kuuluu asiaan!!!

kuitin antamatta jättäminen pitäisi olla teko, josta firmalle tulisi muutaman satasen arvioveroseuraamus per "unohtunut" kuitti. Ei tarvisi verottajan kurjistaa palkkatyöntekijöitä, kun yritykset edes hiukan osallistuisivat veronmaksuun!