Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hauska osuus "Ei mene verotukseen"-vitsissä?

Verottaja
22.12.2016 |

Tämä ei todellakaan ole v***uileva kysymys, vaan olen tosissani miettinyt tätä kuumeisesti :D Olen kaupan kassalla opiskelujen ohessa töissä, ja LIIAN usein vanhemmat miehet kuittia tarjottaessa tokaisevat "Ei mene verotukseen" ja nauravat päälle. Mikä siinä vitsissä on se hauska osuus? Sekö ettei hänellä ole yritystä? Vai esittääkö hän vitsillä olevansa niin varakas, ettei tarvi verotukseen meneviä "almuja" vai mikä ?:D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että ostos ei ole verovähennyskelpoinen ja siksi hän ei tarvitse kuittia.

Mutta tätä kuulin monesti myös myydessäni jäätelöä. Ja käytännössähän jäätelö on verovähennyskelpoinen, jos jäätelöitä on samassa kuitissa vähintään kaksi = On vienyt "asiakkaat" jäätelölle. Eikö ? Tai sitten he eivät vain ole ymmärtäneet perehtyä tarkemmin, että mitä voi laittaa verovähennykseen :D

-Ap

Siis normaali (ja lain mukaan toimiva) yrittäjä laittaa jäätelöt verotukseen vain ja ainoastaan silloin, kun on oikeasti vienyt asiakkaansa jäätelölle. Ei niin, että siellä on kirjanpidossa kesäkaudelta joka viikko kolme kuittia kahdesta jäätelöstä. 

Vierailija
22/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan yhtä rasittava asiakas, vaikka en olekaan vanha mies, koska käänteisesti monesti olen haukkana sen kuitin perään (monet lounasravintolat eivät välttämättä tarjoa kuittia ja jos ostaa tavaraa, kuitti meinataan laittaa ostosten kanssa samaan pussiin) ja selittelen siinä sitten, että kun on firman kuitti. 

Et ole yhtään rasittava, niin kauan kuin et tee sitä temppua, että vartti tiskiltä poistumisen jälkeen tulet kysymään sittenkin sitä kuittia. Tätäkin on nähty ja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että ostos ei ole verovähennyskelpoinen ja siksi hän ei tarvitse kuittia.

Mutta tätä kuulin monesti myös myydessäni jäätelöä. Ja käytännössähän jäätelö on verovähennyskelpoinen, jos jäätelöitä on samassa kuitissa vähintään kaksi = On vienyt "asiakkaat" jäätelölle. Eikö ? Tai sitten he eivät vain ole ymmärtäneet perehtyä tarkemmin, että mitä voi laittaa verovähennykseen :D

-Ap

Ainoastaan yrittäjät voivat vähentää jätskiostoksensa verotuksessa, yksityishenkilölle tuo kuitti ei kelpaa vähennykseksi.

Vierailija
24/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Siis normaali (ja lain mukaan toimiva) yrittäjä laittaa jäätelöt verotukseen vain ja ainoastaan silloin, kun on oikeasti vienyt asiakkaansa jäätelölle. Ei niin, että siellä on kirjanpidossa kesäkaudelta joka viikko kolme kuittia kahdesta jäätelöstä. 

Olet oikeassa, mutta sanoinkin, että käytännössähän sen voisi laittaa verotukseen, vaikka rehellisesti toimiva yrittäjä ei niin tee. Mutta käytännössä hän voisi laittaa kaksi jäätelöä jotka maksaa about huimat 5€ verotukseen, säästää sillä ehkä euron ja rikkoa lakia kylläkin samalla, jos hän ei oikeasti ole vienyt asiakkaitaan, vaan esim itsensä ja vaimonsa jäätelölle. -Ap

Vierailija
25/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät ei tarvi mitään kuitteja.

Mun mies ei ota koskaan kuittia edes vaateostoksesta. :D

Vierailija
26/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään vittuilua ole vaan ilmoitus ettei tarvitse kuittia koska ei mene verotukseen. Mihin tavan asiakas tarvitsee kuitteja ellei mene verovähennyksiin? - Ei mihinkään ellei omaksi ilokseen kerää. 

Vähennyksiin voi laittaa myös harrastustoiminnan kuitit vaikka ei olisi yritystäkään. Itselläni ihan Teijo Taviksena on useakin harrastustoiminta johon otan kuitit talteen siksi että teen vähittäistä myyntiä, ei niistä mitään verotukseen menekään mutta kirjanpitovelvollinen olen jotta voin asian verottajalle osoittaa. 

Esimerkiksi koiran kenneltoiminta tai joku muu eläintenkasvatus. Jos myyt vaikka hamsterinpoikasia, sinä olet kirjanpitovelvollinen vaikka mitään varsinaista verotettavaa tuloa sinulle ei syntyisikään. Samoin kaikki käsityömyyjät. Kuitit pitää olla tallessa ja kirjanpito kunnossa jotta voit osoittaa ettei mitään ole jäänyt verotukseen. 

Vierailija
27/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Olet oikeassa, mutta sanoinkin, että käytännössähän sen voisi laittaa verotukseen, vaikka rehellisesti toimiva yrittäjä ei niin tee. Mutta käytännössä hän voisi laittaa kaksi jäätelöä jotka maksaa about huimat 5€ verotukseen, säästää sillä ehkä euron ja rikkoa lakia kylläkin samalla, jos hän ei oikeasti ole vienyt asiakkaitaan, vaan esim itsensä ja vaimonsa jäätelölle. -Ap

Ja tuon kirjoitettuasi varmaan itsekin tajusit, miksei niitä jäätelökiskan kuitteja kukaan kaipaa. 

Vierailija
28/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mitään vittuilua ole vaan ilmoitus ettei tarvitse kuittia koska ei mene verotukseen. Mihin tavan asiakas tarvitsee kuitteja ellei mene verovähennyksiin? - Ei mihinkään ellei omaksi ilokseen kerää. 

Vähennyksiin voi laittaa myös harrastustoiminnan kuitit vaikka ei olisi yritystäkään. Itselläni ihan Teijo Taviksena on useakin harrastustoiminta johon otan kuitit talteen siksi että teen vähittäistä myyntiä, ei niistä mitään verotukseen menekään mutta kirjanpitovelvollinen olen jotta voin asian verottajalle osoittaa. 

Esimerkiksi koiran kenneltoiminta tai joku muu eläintenkasvatus. Jos myyt vaikka hamsterinpoikasia, sinä olet kirjanpitovelvollinen vaikka mitään varsinaista verotettavaa tuloa sinulle ei syntyisikään. Samoin kaikki käsityömyyjät. Kuitit pitää olla tallessa ja kirjanpito kunnossa jotta voit osoittaa ettei mitään ole jäänyt verotukseen. 

Edelleen: Missä vaiheessa olen sanonut, että se olisi ollut vittuilua? Olen koko ajan puhunut vitsistä, jota yritän ymmärtää. Otsikossakin kysyin, "mitä hauskaa siinä vitsissä on" :) En ole edelleenkään loukkaantunut tuosta sutkautuksesta, enkä ole kokenut sitä vittuiluna.

Ap

Vierailija
29/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ja tuon kirjoitettuasi varmaan itsekin tajusit, miksei niitä jäätelökiskan kuitteja kukaan kaipaa. 

Kyllä vain, en niitä itsekään kaipaa, mutta valitettavasti lain mukaan minun on niitä aina tarjottava. Itseni mielestä automaattinen kuitin tulostus on täysin turhaa paperiroskaa, koska 97% ihmisistä ei sitä kuittia halua.

-ap

Vierailija
30/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuileehan aspakin tavalliselle asiakkaalle, aikuiselle ja aika usein lapsillekin.

.[/quote]

Ei mulle vaan ole kukaan aspa koskaan vittuillut :o Jos sille usein käy noin, pitäisiköhän katsoa peiliin?

Vierailija
31/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja kirjoitti:

Tämä ei todellakaan ole v***uileva kysymys, vaan olen tosissani miettinyt tätä kuumeisesti :D Olen kaupan kassalla opiskelujen ohessa töissä, ja LIIAN usein vanhemmat miehet kuittia tarjottaessa tokaisevat "Ei mene verotukseen" ja nauravat päälle. Mikä siinä vitsissä on se hauska osuus? Sekö ettei hänellä ole yritystä? Vai esittääkö hän vitsillä olevansa niin varakas, ettei tarvi verotukseen meneviä "almuja" vai mikä ?:D

Tässähän on taustalla se, että aikoinaan veroilmoitukseen piti vähennysten todisteeksi todellakin liittää erilaisia kuitteja (mm. sairaus- ja lääkekulut, ammattkirjallisuus, työvälineet jne jne) nippukaupalla.  Siitä on sitten tullut vitsailua että laitetaan kuitti verotukseen. Nuorille tämä on tietysti tuntemattomampi asia.

Nyt kun tuo verbaalinen kuittityrkytys on yleistynyt, on varsinkin vanhemmille kuitteja veroilmoitukseen aikoinaan keränneille asia on palannut mieleen, ja ilmenee kyseisenä vitsailuna.

Vierailija
32/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviihan kuittia monestikin. Jos haluaa vaihtaa tai palauttaa, kysytään kyllä kuittia. Tuotteessa voi ollakin vanha päiväys, jonka huomaa kotona, teet ostoksia toiselle jne.

Vierailija
33/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vitsi. Se on vastaus tyhmään kysymykseesi tarviitko kuittia.

Valitettavasti laki velvoittaa tarjoamaan asiakkaalle kuitin.

ja valitettavasti asiakas ei yleensä tee sillä mitään. Ei ole asiakkaan ongelma, eikä ole olemassa mitään sääntöä, miksi asiakkaan tarvitsisi se kuitti ottaa tai vastata kysymykseen millään tietyllä kassahenkilön hyväksymällä tavalla.

Asiakas on AINA väärässä.

Vierailija
34/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vitsi on vanha ja kulunut ei muuta sitä, että se on tarkoitettu hyväntahtoiseksi vitsiksi. Se on smalltalkia eikä ole tarkoitettukaan miksikään erityisen mullistavaksi oivallukseksi. Miten jotkut jaksavat ihmetellä ihmisten kevennysyrityksiä?

En sanonutkaan että olisin mitenkään loukkaantunut siitä että sellainen "small talk" mulle sutkautetaan, eikä se mua ärsytäkään erityisemmin. Halusin vain ymmärtää sen vitsin mitä olen noin 50 kertaa kuullut, ja miettinyt :)
-Ap

Joo, en tarkoittanut sinua, vaan näitä (erityisesti asiakaspalvelijoita), jotka jaksavat tuosta kerta toisensa jälkeen vetää herneen nenään. Itsellä se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Eihän se mikään hyvä vitsi ole. Pointti on mielestäni se, että se kuitti koetaan niin turhaksi ja tavallaan otetaan vitsin kohteeksi se, että se otettaisiin vastaan, jos sillä olisi rahanarvoista hyötyä (ahneus).

Vierailija
35/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain murto-osa sen kuitin ottaa. Muutenhan sitä ei tarvitsisi edes kysyä, sen printtaaminen kun on lakisääteistä. Kassoille pitäisi tulla erillinen luukku, johon asiakas voi sen kuitin työntää halutessaan. Itse olen tilintarkastaja ja vaadin kuitin, jos sitä ei ala kuulumaan. Näin teen varmaan hautaan asti. Kuititon kassa vivahtaa heti veronkierrolta minun arvomaailmassani.

Vierailija
36/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat muistuttaa ympärillä olevia siitä, että ovat urpoja.

Vierailija
37/48 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vitsi on vanha ja kulunut ei muuta sitä, että se on tarkoitettu hyväntahtoiseksi vitsiksi. Se on smalltalkia eikä ole tarkoitettukaan miksikään erityisen mullistavaksi oivallukseksi. Miten jotkut jaksavat ihmetellä ihmisten kevennysyrityksiä?

En sanonutkaan että olisin mitenkään loukkaantunut siitä että sellainen "small talk" mulle sutkautetaan, eikä se mua ärsytäkään erityisemmin. Halusin vain ymmärtää sen vitsin mitä olen noin 50 kertaa kuullut, ja miettinyt :)-Ap

Joo, en tarkoittanut sinua, vaan näitä (erityisesti asiakaspalvelijoita), jotka jaksavat tuosta kerta toisensa jälkeen vetää herneen nenään. Itsellä se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Eihän se mikään hyvä vitsi ole. Pointti on mielestäni se, että se kuitti koetaan niin turhaksi ja tavallaan otetaan vitsin kohteeksi se, että se otettaisiin vastaan, jos sillä olisi rahanarvoista hyötyä (ahneus).

Voi tättärää. Ei se ole mitään ahneutta, että ottaa ne kuitit talteen, jos on firman rahoilla maksettu.

t. Kirjanpitäjä, jonka syliin ne "kuitit puuttuu"- tilanteet kaatuu

Vierailija
38/48 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviihan kuittia monestikin. Jos haluaa vaihtaa tai palauttaa, kysytään kyllä kuittia. Tuotteessa voi ollakin vanha päiväys, jonka huomaa kotona, teet ostoksia toiselle jne.

Näin. Lisäksi otan kuitit talteen kahdesta muustakin syystä:

Seuraan menojani. Voi kuulostaa nipotukselta, mutta siitä ei ole loppujen lopuksi suurtakaan vaivaa ja sen aloitettuani minun ei ole enää tarvinnut ahdistua siitä, että rahat katoavat tililtä mystisesti, vaan sitä on mennyt vähemmän turhuuksiin ja jäänyt enemmän niihin asioihin, joihin oikeasti haluan sitä käyttää.

Noin kerran viikossa katson, onko ostokset veloitettu tililtä asianmukaisesti. Joskus on tullut tuplaveloituksia, joita olen tietysti vaatinut korjattavaksi. Joskus on käynyt niin, ettei jotain ostosta ole veloitettu vielä useamman päivänkään kuluttua, ja se on ihan hyvä tietää - ei luule senhetkistä saldoa oikeaksi vaan osaa varautua siihen, että se ostos kyllä veloitetaan aikanaan.

Hämmästyttävää, että jotkut pitävät kuitin tarjoamista henkilökohtaisena loukkauksena. Ensinnäkin laki vaatii tarjoamaan kuittia. Toisekseen osa asiakkaista haluaa kuitin, osa ei, ja koska myyjät eivät osaa lukea ajatuksia, ainoa keino saada asia selville on kysyä. Kolmannekseen ei pitäisi olla mikään ylivoimainen rasitus sanoa "ei kiitos".

Vierailija
39/48 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tajunnu että myyjä pitää sitä vitsinä, yrittäjänä en kerää sellaisia kuitteja, jotka ei mene verotukseen, olen ystävällisen hymyn kera heittänyt tuon lauseen satoja kertoja, ihan vain ilmoittaakseni etten tarvitse kuittia koska se ei mene verotukseen, en ymmärrä miksi se käsitetään vitsiksi?

Vierailija
40/48 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tajunnu että myyjä pitää sitä vitsinä, yrittäjänä en kerää sellaisia kuitteja, jotka ei mene verotukseen, olen ystävällisen hymyn kera heittänyt tuon lauseen satoja kertoja, ihan vain ilmoittaakseni etten tarvitse kuittia koska se ei mene verotukseen, en ymmärrä miksi se käsitetään vitsiksi?

Varmaan siksi, että myyjää ei oikeasti kiinnosta pätkääkään, miksi et tarvitse kuittia.