Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulutodistus pelottaa

Vierailija
21.12.2016 |

Koearvosanani ovat laskeneet koko 9. luokan syksyn ajan, vaikka olen tehnyt kaikkeni koulunkäynnin eteen. Tuntityöskentelyni numerot eivät riitä pitämään numeroitani hyvinä, sillä olen todella ujo ja opettajat eivät pidä siitä. Niiden muutaman aineen, joissa olin tänä vuonna hyvä, numeroita ei tule joulutodistukseen ja tämä tulee tietenkin laskemaan keskiarvoani vielä lisää.

Vanhempani tulevat pettymään minuun siitä huolimatta, että olen kertonut heille, ettei tämä todistus tule olemaan kovin hyvä. En itsekään pysty viettämään joulua hyvissä mielin, kun tiedän miten paljon tämä todistus tulee vaikuttamaan päättötodistukseni keskiarvoon.

Koulussamme arvosanojen nostaminen 9. luokan keväällä on tehty käytännössä mahdottomaksi, joten tunnen oloni täysin neuvottomaksi. Ja vaikka pystyisinkin jotenkin nostamaan muutamaa arvosanaani, keskiarvoni ei silti yltäisi haluamani lukion keskiarvorajaan. Tämä tietty lukio on myös ainoa, jonka vanhempani hyväksyvät, joten jos menen muualle, saan itseni lisäksi myös vanhempani pettymään.

Hyvin todennäköistä on myös se, etten edes kykenisi nostamaan arvosanojani keväällä. Olen yrittänyt lukea kevään materiaalia kirjasta ja aihealueet vain vaikeutuvat ja vaikeutuvat.

Olen ollut koulun takia erittäin ahdistunut koko syksyn ajan, enkä tiedä enää mitä tehdä. Tuntuu, että kaikki kaatuu päälle eikä sitä auta se, että tulen huomenna näkemään vanhempieni pettyneet ilmeet todistustenjaon jälkeen. Järkytyksestään toivuttua he varmaankin sanovat lohduttavasti: "Noh, keväällä sitten parannat", mikä luo minulle vielä enemmän paineita.

Olen pahoillani tästä pitkästä valituksesta, tarvitsin vain jonkun paikan jonne purkaa tunteitani.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen tämä ei vaikuta 9.-luokkalaisen kirjoittamalta.

Vierailija
2/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa Hesen kassalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämä tulee olemaan heti ensimmäinen kommentti. En rupea kiistelemään asiasta kanssasi, joko uskot tai et usko. Ikävää, sinusta 9.-luokkalainen ei ole kykenevä kirjoittamaan kirjakieltä.

Ap

Vierailija
4/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulevaisuutesi tässä on kyseessä, ei vanhempiesi. Tee keväällä parhaasi ja se saa riittää. Menet opiskelemaan sinne minne pääset, et sinne minne vanhempasi sinut haluavat. <3 Todennäköisesti otat nyt liikaa paineita siitä, että vanhempasi pettyvät, ja teet sen ihan turhaan. Oma ysiluokan todistukseni oli umpisurkea, mutta ei se koko tulevaisuutta todellakaan niitannut. Nauti lomasta, olet sen ansainnut!

Vierailija
5/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tämä tulee olemaan heti ensimmäinen kommentti. En rupea kiistelemään asiasta kanssasi, joko uskot tai et usko. Ikävää, sinusta 9.-luokkalainen ei ole kykenevä kirjoittamaan kirjakieltä.

Ap

*Ikävää, että

Ap

Vierailija
6/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulevaisuutesi tässä on kyseessä, ei vanhempiesi. Tee keväällä parhaasi ja se saa riittää. Menet opiskelemaan sinne minne pääset, et sinne minne vanhempasi sinut haluavat. <3 Todennäköisesti otat nyt liikaa paineita siitä, että vanhempasi pettyvät, ja teet sen ihan turhaan. Oma ysiluokan todistukseni oli umpisurkea, mutta ei se koko tulevaisuutta todellakaan niitannut. Nauti lomasta, olet sen ansainnut!

Kiitos, sanasi todella saivat minut paremmalle mielelle. Olen kyllä itsekin aina halunnut tuohon lukioon, minulla ei vain ole ollut mitään ongelmia keskiarvoni kanssa tähän mennessä ja siksi olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että pääsisin sinne.

Ap

Vierailija
7/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tässä ole kysymys kirjakielen käyttämisestä. Omat teininikin pystyvät kirjoittamaan kirjakieltä. Kirjoitustyylisi näin muuten ei ole tyypillistä teinille. Se sijaan se on hyvin samanlaista kuin eräällä, joka kirjoittaa palstalle säännöllisesti provoja eri aiheista.

Mutta jos et kirjoitustyylistäsi huolimatta ole tämä provoilija, niin mieti, miksi koemenestyksesi on huonontunut tänä syksynä. Eivät 9. luokan asiat ole sen vaikeampia kuin 8. luokalla. Jos pärjäsit sikloin vielä hyvin, niin mikä on tänä syksynä ollut toisin?

2

Vierailija
8/8 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kirjallisesti olet lahjakas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä