Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologeja paikalla? Mistä tämä ajattelumalli voisi johtua?

Vierailija
21.12.2016 |

Vittu tää on sit tosi absurdia... Varautukaa. Mutta olen 25% ulkomaalainen. On ollut aina vähän identitettikriisi, ja tämän toisen maan kulttuuri ja kieli ollut aina vahvasti läsnä elämässäni. Tulee aina lämmin ja kotoisa olo kun kuulee tätä toisen maan kieltä vaikka jossain kaupungilla.

"Ongelma" on se että olen vähän "mustasukkainen" tai tulee sellainen painava tunne rintaan kun vaikka joku kertoo seurustelevansa tämän maalaisen miehen kanssa (siis se maa jonka maalainen olen 25%). Tulee vähän sellainen olo että itsekin haluan, ihan vain sen takia että se on sen maalainen! Mikä on ihan hullua. Tällä hetkellä seurustelen ei-suomalaisen kanssa. Kamalaa sanoa näin mutta mieheni maa ei ole niin kiva kuin tämä minun toinen maani... Mutta rakastan miestäni. Mutta se ei poista tätä outoa mustasukkaisuuden tunnetta kun jollain on mies siitä mun toisesta maasta...

voiko joku analysoida? kiitos <3

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat itse kysymykseesi: sinulla on identiteettikriisi, ja kaipaat enemmän tutustua siihen toisen maalaiseen puoleesi. Viisaasti kuitenkin teet, jos/kun et lähde parisuhteisiin sillä perusteella, että puolison kautta voisit tutustua omaan ulkomaalaiseen puoleesi. 

Mukavampi tuo varmasti kuin oma tilanteeni - olen puoliksi itäeurooppalainen ja nuorempana aina häpesin sitä kovasti. Yritin olla suomalaisempi kuin suomalaiset, oikein stereotyyppinen niin ulkoisesti kuin sisäisesti, ettei häpeällinen salaisuuteni paljastuisi.

Vierailija
2/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alapeukutti ja miksi? :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-perintötekijöistähän tuo johtuu. "Jumalauta vievät MEIDÄN naiset ja työpaikat".

Vierailija
4/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tietynlaisille kavereille jotka lopettavat jonkun naikkosen jatkuvan häirinnän, heidän palkkaansa ei mitata rahassa.

Vierailija
5/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lomaile ja asu ko. Maassa yms

Vierailija
6/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin harmittaa että jos saamme lapsen niin tämä minun toinen maani kumoutuu siinä kokonaan. Koska mieheni on ulkomaalainen (joka ei ole kumpikaan minun maistani)... Ja eihän mun lapset edes olis enää kuin 12,5% tätä minun toista maatani.

ap

Vierailija
7/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa miettinyt sellaista, että jos saan lapsen, niin yrittäisin saada sen tykästymään tähän toiseen maahani ja hakemaan puolison sieltä. Jolloin ympyrä sulkeutuu... 

ap

Vierailija
8/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No tee asialle jotain eläkä vaan voivottele.

Vierailija
10/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ?

Vierailija
11/11 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ?

1) Mene käymään siellä maassa.

2) Hanki sen maalainen mies.

3) Hanki lapsia sen miehen kanssa sieltä maasta.

4) Opeta niille lapsillenne sen maan juttuja, kieli ja kulttuuri.

5) Mene käymään lasten kanssa siellä maassa.

6) Muuta sinne maahan ja vingu paikallisella bébé-palstalla, että ikävä Suomeen, mitähän pitäis tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan