Vierailija

yksi banaani nostaa verensokeria aikuisella? Voiko sellaista tietää...

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esim. diabeetikot laskee siten, että 10 g hiilareita nostaa verensokeria kahdella.. eli jos on insuliinihoitoinen diabetes ja syö 10 g hiilareita, tarvii laittaa insuliinia 1 yksikön verran, joka laskee verensokeria sen 2!

Olen itsekin joskus mitannut verensokerin puolituntia tuhdin aterian päälle ja ihan on ollut 4,5 - 5. Olen myös vastaavasti mitannut huvikseni aamulla kun olen 2 tuntia aikaisemmin juonut vain kahvia. Samat lukemat...

kysyn sen takia, kun itselläni on verensokerimittari lainassa, kun verensokeri laskee mulla tosi helposti liian alas ja tulee pahat oireet ja niihin tietysti joutuu syömään, eikä laihdutus näin ollen onnistu ei sitten millään, noh, jokseenkin älyttömältä tuntui, kun yhtenä aamuna mittasin, vs oli 4.9 ja sitten join kahvia ja yhden banaanin, 1,5 h kuluttua uusi mittaus, vs oli 10,1, eli mielestäni ihan sairaan korkea????

Diabetestä minulla ei ole diagnosoitu, koska paastoarvo on aina ollut normaali, mutta onko tämä nyt sitä...... ????

kohota puolentoista tunnin päästä ruuasta 11.1 asti.

Mittaas yksi päivä niin,

että aamulla paasto, sit aamupalan jälkeen 1,5 tunnin päästä. Samat hommat ennen ja jälkeen kaikkien aterioiden.

Mittaat myös silloin kun tulee huono olo.

Näiden perusteella onkin jo helpompaa miettiä mistä johtuu..

tuo 1,5 tuntia on semmoinen aika, että normaalin ruuan jälkeen minulla alkaa verensokeri jo laskea, vaikka sen pitäisi olla korkeimmillaan....

taitaa olla siis jotain vialla, tiedättekö jotain sivua, mistä saisi tietoa nimenomaan siitä, miten paljon ruoka-aineiden pitäisi nostaa verensokeria, diabetesliiton sivuilla ei ainakaan sellaista näkynyt olevan...

kiitos vastauksista,

ap

sellaisia sivuja, joissa kerrotaan kuinka paljon mikäkin nostaa verensokeria.

Siihen ei ole yksiselitteistä vastausta.

Jos sinulla olisi ykköstyypin diabetes (mutta ei näköjään ole), sen voisi arvioida, eli 10 g HH nostaa noin kaksi yksikköä sokereita. Mutta sekin on ykslöllistä, lapsilla nostaa enemmän ja riippuu onko insuliinin tuotantoa jäljellä jne.

Jos sinulla olisi 2 tyypin diabetes, niin se se vasta yksilöllistä onkin. Sinulla voi olla esim. vaan aamulla sokerit koholla, eli paastoarvo.

Tai aterioiden jälkeen kohota hetkeksi korkealla, kunnes vastavaikuttajat painavat sen alas. Eli heikentynyt sokerinsieto.

Vois olla sit selllaistakin, että sokeri on aina ylhäällä kakkosessakin, tai, että nousee aterioiden jälkeen ylös ja pysyy siellä ja saadaan inskalla alas. jne.

arvot oli 1 h kohdalla 9,8, 1,5 h kohdalla oli 7 ja reilun 2 h kuluttua oli jo 4,7....

paastoarvot on melkein aina 4,9.

spagettiruuan jälkeen arvot oli 1,5 h jälkeen 6,6 ja 2 tunnin kuluttua oli laskenut 3,6 ja minulla oli jo pahat oireet, eli syömään jälleen, siinä välissä siivosin aikas rankasti...

että se koskee sairaasti vatsaan, jos syö joka päivä...

pituus on 169 ja paino 115 ja nousee koko ajan, kun en saa syöntiäni hallintaan, yksi syy on juuri tämä verensokerinlasku oireet.....

haluaisin todella päästä kiloistani, mutta...

ulkona seisoskelua, myös tämän oireiston takia, lenkille lähtiessä pitäisi olla eväät mukana, että tolpillaan pysyisi... kokeiltu on vaikka mitä versioita, olla syömättä, syödä lähtiessä jne jne eri ruokia, mut mikään ei auta, hikiliikuntaa kun tekee, verensokeri on alle tunnissa jo tosi alhaalla.

Kun liikkuu vähän, kun kertyy painoa, vaikeutuu elimistön sokerinsietokyky.

Pitäisi siis saada painoa alas, jotta sokerinsietokyky paranisi.

Pienin askelin liikuntaa, ota oma jumppa joka illaksi kun lapset nukkuu, vaikka joku video.

Ota samalla energiajuomaa, kattaa sokerinvajauksen.

Syö pieniä aterioita pitkin päivää, noin 2-3 tunnin välein. Tarkoittaa esim. vaikka yksi hedelmä. Karsipas hiilareit minimiin ruuista, syöt lihaa, kalaa, vihanneksia, juureksia.

Katsos miten auttaa.

eli kannattaisi kokeilla tuota hiilareiden vähentämistä. Sillä tavalla saat todennäköisesti heittelevän verensokerin tasaantumaan, eikä sinun tarvitse enää syödä jatkuvasti pitääksesi verensokeria ylhäällä. Näin saat todennäköisesti painoakin putoamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat