Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kotityöt teillä jäisi tekemättä, jos sinä et niitä tekisi etkä huomauttaisi toiselle, että ne on tekemättä?

Vierailija
21.12.2016 |

Onko teillä jotain kotitöitä, joita mies ei tee oma-aloitteisesti? Tekeekö vain, jos pyytää?
Meillä mies tekee tiettyjä juttuja vain, jos pyytää. Jos en pyydä, ne hommat on tekemättä vaikka vuoden päivät. Oletko joskus testannut jossain jutussa, kauanko homma saa olla rästissä, jos itse et sitä tee?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa ja liesi ainakin saastuis :D sekä imurointi ja lakanoiden vaihto ja pedin petaus jäis. Tbh mä en oo koskaan nähnyt kun mies imuroi. Ite siitä tykkään niin ei haittaa.

Nykyään osaa jo tiskata oma-aloitteisesti ja viedä roskia. ;D

Vierailija
22/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian pesu, kylpyhuoneen pesu. Pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden pesu. Näitä tuskin kovin usein tapahtuisi, ellen ehdottaisi tai tekisi itse.

Mies puolestaan muistuttelee mua viemään roskat ja kierrätyskamat, sekä pyyhii keittiön tasoja paljon useammin kuin minä.

Imurointi ja pyykinpesurytmi, astianpesukoneen tyhjäys ja tavaroiden paikalleen keräily meillä on aika hyvin synkassa, samoin kaupassa käynti ja ruuanlaitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan pesu, roskisten tyhjentäminen (ja uuden pussin laittaminen paikoilleen!) ja lehtien ja mainosten vieminen lehtiroskikseen.

Vierailija
24/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä tulee mieleen, niin nuohoajan tilaus. Siitä on pitänyt muistuttaa.

Itse en soita, koska paha ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö.

Kyllä nuo muut kotityöt muistuu muutenkin.

Vierailija
25/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on että molemmat huolehtii samoista asioista? Eikö ole tehokkaampaa/helpompaa/selkeämpää jakaa niin että toinen huolehtii tästä ja toinen tuosta!

Ainiin, mutta sitten ei voi valittaa siitä miehestä vauvapalstalla.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Paljon rennompaa kotonaolokin kun molemmille on omat hommat, jotka voi hoitaa silloin kun itse parhaaksi näkee ja sillä tavalla kuin parhaaksi näkee.

Vierailija
26/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WCn pesu. Kokeiltu on

Vierailija
27/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki

Vierailija
28/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jäis mm. tiskit tiskaamatta, pölyt pyyhkimättä, ja roskapussit viemättä.

Roskapussit vie pyytäessä/mäkättäessä. Tiskit hoidan koska olen kotona ja mies töissä. Hän hoitaa imuroinnin, minä muun siiivoamisen.

Olisihan se kiva että olisi oma-aloitteisempi. Ja auttaisi viikonloppuisin tiskeissä.

Vierailija
29/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäisi ikkunoiden, lattioiden ja vessan peseminen sekä kodinkoneiden puhdistus ja pölyjen pyyhkiminen. Mies taas hoitaa lähes yksin imuroinnin, mattojen ulkoiluttamisen, roskien viennin, useimmiten kaupassa käynnin, ja huolehtii että vessapaperia on aina minunkin ulottuvilla jokunen rulla (säilytetään pakettia niin korkealla etten ylettyisi ilman tuolia). Kaikki muut hoidetaan melko tasapuolisesti ja yleensä oma-aloitteisesti kumpikin tarpeen mukaan.

Ei ole ollut tarvetta testata, kun nämä "vastuualueet" ovat jakautuneet meillä melko luonnollisesti, ja kodinhoito toimii tasapuolisesti näin.

Vierailija
30/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat asiat, mitkä lakossa ollessani toimisivat olisivat ilmalämpöpumpun huolto ja autonrenkaiden vaihdot. Todennäköisesti nälkä ajaisi miehen ja lapset pizzalle yms. Pyykki - ja siivouspalvelun loppuminen huomattais parin päivän päästä. Lasten päiväkodissa huomattais kuljetuspalvelun loppuminen - mies tuskin huomais. 

Vierailija
31/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä jäisi mikään tekemättä. Eikö toisten miehet sitten ole ikinä asuneet omillaan, vai ovatko aina olleet "huonoja" tekemään kotitöitä.

Vierailija
32/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat luettelemassa taas verhojenripustamistaan.

Eli mies käy töissä, ja teidän pitäisi saada vain maata  kotona?

Vierailija
33/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut, tiskit hoitaa, keittiön siivoaa roskiskaappia lukuunottamatta. Vessatkin pesee ja pyykit hoitaa. Lasten huoneet ja tuvan siivoaa.

Matot vie pihalle tuulettumaan mutta jos en itse niitä huolehdi sieltä sisälle, ovat kevääseen ja homehtuu. (Monta mattoa mennyt kaatopaikalle kun tippunut mattotelineeltä ja hautautunut lumeen, minä en ole edes tietoinen että ukko päättänyt siivota ja jäänyt vähän puolitiehen. Keväällä sitten löytyy)

Samoin roskapussin saa kyllä portaalle asti mutta mahdotonta viedä perille. Sisällä kyllä hoitaa kotitöitä mutta pihalle jättää kaikki levälleen, homehtumaan ja mätänemään. Terassikalusteet, lastenlelut , työkalut ruostuu maassa... Tänään juuri löysin elukoiden 40kg.n kaurasäkin jonka oli vartavasten nostanut kuistista ulos vesisateeseen avonaisena? ?!! En edes yritä jaksaa ymmärtää.

- Tuo mies tulee meidän perheelle todella kalliiksi.

Vierailija
34/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ei kyllä jäisi mikään tekemättä. Eikö toisten miehet sitten ole ikinä asuneet omillaan, vai ovatko aina olleet "huonoja" tekemään kotitöitä."

- Samaa tässä -miehenä- ihmettelen. - Vai vaaihdoitteko vai tekikö miehen äiti aiemmin kaiken? - Tuliko tuo monen miehen lähes tai täysin kotiaskareisiin osallistumattomuus yllätyksenä? - Vai tapahtuiko se vähitellen? - Tarkoitan, että jos minä sinkkuna tapaan jonkun, jonka kanssa vielä päädyn asumaan ja elämään yhdessä, niin olen varmaan erinomaisessa vaarassa taantua ja menettää otteen arkisista askareista; toivottavasti ei muu työkykyni häviä samalla, eikä vähiten sen vuoksi,ettei ole niin paljon säästössä, että niillä voisin kompensoida osaani.

Vai millä te siedätte sitä, että mies elää vapaa matkustajana teidän huolehtiassa, että arki yhteisessä kodissa rullaa. Eihän siinä kai mitään, jos on roolinsa vapaaehtoisesti ottanut ja omaksunut ja aikaa ja toimeentulo taattu ja turvattu ja ellei muutakin kodin ulkopuolista työtä tarvitse tehdä ja voi olla kokopäiväinen kodinhengetär, mutta valitettavasti en ainakaan itse pystyisi kovin leveää elämää mahdollistamaan omalla palkallani. Saati, että pystyisin tarjoamaan kaikkea sitä muuta elämää ja virikkeitä, mitä monet -tai ainakin itse koen- saavani palkan lisäksi kodin ulkopuolisesta palkkatyöstä. 

Tasa-arvo on sekä miehen että naisen etu, eikä se tarkoita että minun miehenä tarvitsisi muuttua naiseksi tai naisen mieheksi. - On hyvin vähän kotiaskareita, joihin en pysty. Mutta minä en olekaan sukupuoleni rampauttama, mutta ilmeisesti se on yleisempää kuin luulin.      

Vierailija
35/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä ei kyllä jäisi mikään tekemättä. Eikö toisten miehet sitten ole ikinä asuneet omillaan, vai ovatko aina olleet "huonoja" tekemään kotitöitä."

- Samaa tässä -miehenä- ihmettelen. - Vai vaaihdoitteko vai tekikö miehen äiti aiemmin kaiken? - Tuliko tuo monen miehen lähes tai täysin kotiaskareisiin osallistumattomuus yllätyksenä? - Vai tapahtuiko se vähitellen? - Tarkoitan, että jos minä sinkkuna tapaan jonkun, jonka kanssa vielä päädyn asumaan ja elämään yhdessä, niin olen varmaan erinomaisessa vaarassa taantua ja menettää otteen arkisista askareista; toivottavasti ei muu työkykyni häviä samalla, eikä vähiten sen vuoksi,ettei ole niin paljon säästössä, että niillä voisin kompensoida osaani.

Vai millä te siedätte sitä, että mies elää vapaa matkustajana teidän huolehtiassa, että arki yhteisessä kodissa rullaa. Eihän siinä kai mitään, jos on roolinsa vapaaehtoisesti ottanut ja omaksunut ja aikaa ja toimeentulo taattu ja turvattu ja ellei muutakin kodin ulkopuolista työtä tarvitse tehdä ja voi olla kokopäiväinen kodinhengetär, mutta valitettavasti en ainakaan itse pystyisi kovin leveää elämää mahdollistamaan omalla palkallani. Saati, että pystyisin tarjoamaan kaikkea sitä muuta elämää ja virikkeitä, mitä monet -tai ainakin itse koen- saavani palkan lisäksi kodin ulkopuolisesta palkkatyöstä. 

Tasa-arvo on sekä miehen että naisen etu, eikä se tarkoita että minun miehenä tarvitsisi muuttua naiseksi tai naisen mieheksi. - On hyvin vähän kotiaskareita, joihin en pysty. Mutta minä en olekaan sukupuoleni rampauttama, mutta ilmeisesti se on yleisempää kuin luulin.      

Ei, se ei ole laisinkaan niin yleistä kuin nyt palstamammojen jorinoiden perusteella kuvittelet.

Samat mammat kerääntyvät aina näihin miesvihaketjuihin värikynäkertomustensa kanssa.

Vierailija
36/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit, pölyjen pyyhkiminen ja imurointi, makkarin siivous.. Niin ja keittiön siistinä pitäminen, kuten astioiden laittaminen HETI koneeseen ym!

Vierailija
37/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Mies ei tee ikinä mitään kotitöitä, eikä sen perusteella mitä sen yksiöitä olen nähnyt, ole koskaan tehnytkään.

Vierailija
38/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan pesu. Se ei vaan tapahdu, joskus oon oikee odottamalla odottanut mutta mun yök kynnys tulee vastaan niin paljon ennen miestä, etten edes tiedä missä hänen rajansa menee...

Vierailija
39/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on että molemmat huolehtii samoista asioista? Eikö ole tehokkaampaa/helpompaa/selkeämpää jakaa niin että toinen huolehtii tästä ja toinen tuosta!

Ainiin, mutta sitten ei voi valittaa siitä miehestä vauvapalstalla.

Avauksessa kysyttiin kysymys, ei käsketty valittamaan. Osuiko tämä jotenkin omatuntoosi, vai miksi heti haukkuna otit?

Heh, eka järkevä vastaus ja hyökätään heti.

Niinhän tuo meidänkin parisuhteessa oli, että se jota häiritsi ensimmäisenä, hoiti homman. Ei muuten toimi.

Usein se tosin olin minä, ei vaimoni. 

Mutta siis sellaisen pysähtyineisyyden ajan kyllä huomasi, kun oli itse vaikka viikon verran työreissussa. Likaiset astiat edelleen tiskipöydällä (ja puhtaat koneessa), samat pyykit telineessä (ellei uusia pesty) jne. Kyllä ne vaimotkin voi olla laiskoja. 

Vierailija
40/43 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jäisi tekemättä, koska olen ainoa joka joka meillä kaiken tekee.

Näin myös meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi