Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

selässä tuntuvat supistukset?

13.03.2006 |

Odotan esikoista ja RV nyt 36+6. Alaselkä kipuja ollut aiemminkin, mutta tänään pienen, hitaan lenkin jälkeen kivut voimakkaammat.Tuntuu keskellä alaselkää jatkuvana jomotteluna...makuuasennossa pahempaa. Kivut sen verran kovat, että otin paracetamoliakin mutta siitä ei mitään hyötyä. Voisiko nämä olla supistuskipuja?Siis millaisia ne on tuolla selkäpuolella tuntuessaan??. ..Ja mitä seurannut ko. kipujen jälkeen (mahdolisesti " oikeat" supistelut vatsanpuolella..)??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös alko ja jatku läpi synnytyksen supistuksen nimen omaan selässä. itseasiassa... muualla en niitä tuntenutkaa kuin selässä...

ja tuntumaltaan ihan kuin menkkakivut. ensin lievänä sit koveni ja koveni ja koveni ja sitten pian siitä oliki poika rinnuksilla tuijottelemassa

Vierailija
2/13 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulki oli supistukset vain ja ainoastaan noita selässä tuntuvia" menkkakipuja" . niitä päivän ajan ja pian sitten pikkunen poika tuijotteli nappi silmillä äitiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä huolestu, ne voivat mennä ohitsekin ja olla poissa pitkänkin aikaa. Itsellä alkoi synnytys juuri tuollaisilla. Tosin olihan niitä kamalia liitoskipuja jo ollut, mitkä tuntuivat myös selässä, mutta nuo eivät kuulosta yhtään samalta kuin ne. Seuraile tilannetta!

4/13 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti on supistuskipuja. Itse muistan että ne tuntuivat sekä selässä, että mahassa ihan alhaalla. En vain kertakaikkiaan muista noista selkäkivuista, että miltä ne tuntuivat, alamahalla tuntui siltä ettei pystynyt istumaan (kiristi tms. ja paheni jos meni koukkuun). Jos omistat sellaisen, niin koita lämmitä kaurapussia tai niitä apteekista saatavia vesihauteessa lämmitettäviä geelipusseja, mulla auttoivat tosi hyvin tuohon selkäkipuun.

Ja tsemppiä, jos johtavat pitemmälle...

:) eikkuli 36+5

Vierailija
5/13 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole auttanut jyväpussi..Kivut pahentuneet iltapäivästä lähtien.Makuulla olo jo aikas tuskaa ja nyt tuntuu jo enemmän pystyssä ollessakin. Soitin jo synnärille, mutta kätilö oli vaan tyyliä " voi, voi; ei me selkäkivuille täällä mitään oikeestaan voida tehdä.Tule sitten jos/kun tuntuu ettet enää pysty kotona olemaan..." En oikein saanu vastausta että mitä tässä edes edessä on, jos ovat niitä synnytyssupistuksia...kaunko nämä pelkät selkäkivut kestäneet, ennen kuin" oikeat" alkaneet? Tämä kun siitä inhottavaa, että todellakin sattuu koko ajan..ei voi laskea säännöllisyyttä!!

Vierailija
6/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet jo synnärillä, mutta muille saman asian kanssa painiskeleville tietoa... Ei ne supparit todellakaan aina tunnu mahassa ikinä! Minulla sekä harjoitus- etttä synnytyssupparit tuntui vain ja ainoastaan selässä. Siis kohtu meni kovaksi toki, mutta kipu tuntui selässä. Ja se on ihan yhtä normaalia kuin mahassa tuntuva supistuskipu. Joten älkää jääkö odottelemaan " oikeita" , mahassa tuntuvia suppareita, sillä niitä ei välttämättä ikinä tule...

Vierailija
7/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös ennen synnytystä kovaa ' menkkakipua' selässä ja " kunnon" supparit tuntuivat lonkissa ja reisiluissa... Eli en koskaan kokenut niitä vatsassa tuntuvia suppareita. Yksilöitä olemme kaikki :-)

Kannattaa käydä näytillä iltapäivällä jos olo jatkuu.

Vierailija
8/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin kovaa kipua että tärisin. Onneks ekaa tehdessä sain epiduraalin, toista tehdessä en.. :( kohdunkaulanpuudutus ei vienyt yhtään kipua selästä, ja sattui se laittaminenkin. Onneks oli sentäs ilokaasua.. heh.

Mites te muut " selkäsynnytäjät" , missä on ollut istukka? Mulla oli 2x etuseinässä, ja molemmilla kerroilla siis selässä ainoastaan supistukset. Nyt istukka on takana, onkohan odotettavissa erillaista synnytyskipua? Raskaus ainakin on ollut aivan erilainen kuin kaksi ensimmäistä..

Vierailija
9/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntui synnytyssupistukset selässä,eli ne ovat niitä ' oikeita' supistuksia myös :)

Sellasta tosi hiulaavaa,venyttävää,tosi tuskaisaa kun kestää monta tuntia.

Vierailija
10/13 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ns. harjoitussupistukset ovat joka kerta (siis jokaisessa raskaudessa) tuntuneet vatsan puolella ja kun tuntemukset ovat siirtyneet selän puolelle niin synnytys on ollut käynnissä. Eli ensimmäisistä selän puolella tuntuvista suppistuksista olen aina tiennyt että pian vauva on sylissä. Juuri ennen ponnistusvaihetta supistukset ovat minulla alkaneet tuntumaan myös sisäreisissä.

Joku (en muista nimimerkkiä...) kyseli onko istukan paikalla merkitystä supistusten kokemisessa. Minulla näin ei ole ainakaan ollut, supistukset ovat tuntuneet samoissa paikoissa samalla tavoin oli istukka sitten etu- tai takaseinämässä (minulla nyt 3 kertaa etuseinämässä ja 2 kertaa takaseinämässä).

pienokainen rv 27+5

Vierailija
11/13 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa kokeilemalla varmaan saa jonkinlaisen käsityksen siitä, onko kyseessä supistukset. Jos kohtu on pehmeä / myötäävä, ei supistus ole päällä. Jos se taas on kova, supistaa.

Vierailija
12/13 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut lähtöä vielä...maanantaina nuo selkäkivut kestivät iltapäivästä -yöhön asti, koventuen reippaasti. Tiistai-aamuna vielä vähän aikaa, sen jälkeen ei ole ollut kivuista tietoakaan. Mainittakoon vielä, kun tuntui tulleen keskustelua, istukan paikka on takana...joten luulen että sillä ei ole mitään tekemistä ko.supistus kipujen kanssa (jos nyt niitä olivat?)että missä istukka on?

Vierailija
13/13 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet jo onnellinen tuore äiti,onneksi olkoon.

Itse sain hätäsektiolla poikamme 06/04 ja onneksi en jäänyt odottelemaan oikeita mahasupisteluja. Ne tuntuivat Kaikki selässä,tuossa oikealla puolella,voisko sanoa että n. 100 kertainen iskias.. se oli aika ..kauheeta. Nyt olen rv35+1 ja pienellä jännityksellä seurailen selkääni!