Koira näyttelee naamoja ja murjottaa, jos juon alkoholia!?
Mitä ihmettä? Kyseessä siis osa-aikakoira, joka asuu meillä aina kun omistaja on työmatkalla.
No meillä, lapsettomalla pariskunnalla siis, saattaa vapailla ja mökillä ollessa mennä viiniä ja olutta iltasella kyllä.
Koira jotenkin haistaa sen Alkon ja alkaa mun mielestä jotenkin murjottaa.
Voiko se tosiaan osata yhdistää Alkon ja myöhään valvomisen?
Ja pystyykö se muka tietämään, että alkon jälkeisenä päivänä ei päästä tunnin metsälenkille kuten tavallisesti.
Jotenkin se mun mielestä murjottaa ja haluaisi että mentäis ajoissa nukkumaan,kuten tavallisesti.
Koirahan nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä. Ja paraitta on sen mielestä, kun kömmitään kaikki lukemaan ja nukkumaan jo klo 21 aikaan.
Onkohan silläkin sitten seuraavana päivänä krapula? Joskus se jättää seuraavana päivänä syömättä ja murjottaa vaan naama pitkänä koko päivän.
En tunne muita koiria enkä tiedä niiden sielunelämästä ja päättelykyvyistä yhtään.
Osaako muutkin koirat päätellä asioita ihmisten käytöksestä?
Ja ei olla alkoholisteja. Normaalisti käydään töissä ja harrastetaan muutakin kuin viini juomista.
Kommentit (16)
Koet itse latenssia huolta ja häpeää alkoholinkäytöstäsi ja projisoit sitä keksimällä koiran käytökseen alkoholia vihaavaa käytöstä.
Kaverin koira tunsi hänen askelistaan kotiintullessa että.millä tuulella se oli.
Joinakin päivinä koira osasi vetäytyä olohuoneen pöydän alle. Ei tullut näyttäytymään silloin ollenkaan.
Luultavasti se vain huomaa teidän alkoholin takia muuttuneen käytöksenne ja tulee epävarmaksi. Kyllä se käytös muuttuu, vaikka ottaisikin vain pari, sitä ei vaan itse huomaa.
Ehkä se yhdistää tosiaan alkoholin hajun ja muuttuvan käytöksen teilläkin siihen, että sitä kohdellaan kenties huonommin, välinpitämättömämmin kotioloissa.
Jos se ois kissa niin se joko joisi teidän viinat tai kaataisi juomat "vahingossa." Koira käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti ja hakee sääliä naaman vääntelyllä.
Voi se hyvinkin murjottaa. Mulla oli saksanpaimenkoira, joka ei pitänyt vieraista humalaisista ollenkaan. Alkoi murista. Sen sijaan se rakasti junamatkailua yli kaiken. Matkustimme paljon, koska asuin yhdessä välissä mummolassani sen kanssa opiskelun takia.
Koira haistaa sen viinan ja teidän käytös muuttuu humalassa. Siitä koira ei pidä, se ei luultavasti tunne oloansa turvalliseksi ja toisekseen on asioita, joista koirat vain pitävät, kuten rutiinit. Seuraavana päivänäkin haisee vanha viina -> koira murjottaa.
Meillä murjotusta tuli, jos pistin repun selkään ja lähdin reissuun ilman koiraa, eli koira vietiin hoitoon vanhemmilleni. Siinä vaiheessa, kun se tajusi, että ei tullutkaan vain kylään, vaan hoitoon ja minulla oli "juna"reppu, kun lähdin, se parkkeerasi itsensä sängyn alle. Se mökötti siellä pari päivää sängyn alla ja vain pissalla kävi, vaikka äitini kuinka houkutteli. Murjotus oli ilmiselvää, koska me olimme myös asuneet vanhemmillani vuoden verran, joten hoitopaikka ei ollut outo. Koira rakasti junamatkailua, enkä voinut normilenkilläkään kävellä aseman ohi, kun se innostui junista ja yritti kiskoa itsensä kyytiin. Junassa sen piti välttämättä nähdä ikkunasta ulos maisemia.
Koira oli entisessä elämässään ihminen ja nautti hyvästä viinistä. Nyt potuttaa kun hälle ei kaadeta.
Fiksuna koirana osaa ehkä yhdistää alkoholin hajun ihmisten muuttuneeseen käytökseen joka hämmentää koiraa, ehkä myös siihen että koiraa ei huomioida kuten normaalisti, poiketaan tutusta kivasta iltarutiinista ja aamulla ihmisistä ei ole mihinkään.
En usko että kuvittelet. Koiraa harmittaa.
Yhdenkään koiran ei tarvitsisi pelätä niin, että vetäytyy omistajan tullessa pöydän alle piiloon.
Meidän koiraa ei ikinä ole kukaan pidellyt pahoin alkoholin vaikutuksen alaisena. Silti koira inhoaa sitä hajua, eikä halua että alkolta haisevat ihmiset tunkevat lähelle. Miehellenikin saattaa murahtaa jos menee humalassa häiritsemään, minua vain katsoo syyttävästi ja poistuu paikalta, vaikka ottaisin vain puoli lasia viiniä. Koiran nenä on tarkka ja alkoholi on myrkky joka muuttaa luotettavankin ihmisen käytöstä, ja koira huomaa sen yhtälailla kuin lapsi joka ihmettelee miksi äiti tai isä käyttäytyy noin oudosti, vaikkei varsinaisesti olisikaan uhkaavaa tai pelottavaa käytöstä. Se on vain erilaista ja sen takia koira on epävarma, eihän se ymmärrä mistä on kyse.
Onpa viisas Rekku! Hyvän joulun rapsutus sille!
Alkoholin haju ottaa sen nokkaan. Lisäksi se vaistoaa muuttuneen käytöksen.
Meidänkin koira murjotti usein minulle kun otin alkoholia. Sille tuli tietty ilme naamalle! Ja jos olin humalassa, se saattoi alkaa vaikka ulvomaan ja oli ihan hädissään, ei tykännyt yhtään. Sitten kun olin pilvessä, se usein vain saattoi istua ja tuijottaa minua. Se oli vanha, viisas koira.
Lyö aina kännissä sitä koiraa. Loppuu se murjottaminen.
Koirat ovat tosi tarkkoja siitä, että ollaan normaaleja. Minun pieni sohvatyynykoira osoitti mieltään, kun kevätiltana lähdimme lenkille ja panin lenkkarit. Polku oli kuitenkin jäätynyt ja jalkani lipsui ja horjahtelin. Koiruus pani takapuolensa maahan ja katsoi minua kuin rikollista. Ei olisi halunnut kulkea, kun olin outo. Onneksi pääsimme pian oikealle jalkakäytävälle ja kulkuni oli taas normaalia. Uskon ap, että koira todella tietää ja muistaa, mitä siihen viinin hajuun liittyy, ja osoittaa sen.
Koira vaikuttaa fiksummalta kuin te.