Olenko ainoa joka ei ole pelkillä tuijottanut alapäätään?
En tiedä miltä näytti ennen synnytyksiä enkä tiedä miltä näyttää nyt.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet. Jokaisen naisen pitäisi silloin tällöin vilkaista alapäätään, jotta tietäisi, mitä siellä on, mitä siellä kuuluu olla ja ettei sinne ilmesty mitään vaarallista. Anna mä veikkaan, sä pidät myös rintojen säännöllistä tunnustelua turhana ja nolona? Ja papa-koetta?
Kukas sen määrää, että pitää pilluansa peilillä vahdata?
No ei toki kukaan, jos oma terveys ei pätkääkäänk iinnosta, etkä sit myöskään hae syöpiisi yhteiskunnan maksamia hoitoja.
Minkä syövän näkee peilillä katsomalla? Ei minulla ainakaan niin väljät paikat ole, että sisälle asti näkisi vaikka miten katsoo.
No vaikkapa melanooman, ihan siinä ulkosynnyttimissä.
Miksihän tätä alapeukutetaan? Se vie hengen äkkiä jos ei ehditä ajoissa leikata. Ei todellakaan kannata vähätellä.
Kyllä katson, en nyt mitenkään säännöllisin väliajoin, mutta sillon kun siltä tuntuu. Ja kannattaahan se, kerrankin vaikka mitään muuta oireita ei ollut, oli ilmestynyt pari näppylää sinne aukon tuntumaan. Onneksi olivat vaarattomia.
luulisi sitä naisen olevan sen verran utelias että edes kerran olisi katsonut.Ei sen katsomisen syyksi mitään sen kummempaa syytä tarvitse olla.
pistä AP tiedotusta tänne kun uteliaisuus voittaa ja vilkaiset.Mitkä tunnelmat sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
luulisi sitä naisen olevan sen verran utelias että edes kerran olisi katsonut.Ei sen katsomisen syyksi mitään sen kummempaa syytä tarvitse olla.
pistä AP tiedotusta tänne kun uteliaisuus voittaa ja vilkaiset.Mitkä tunnelmat sen jälkeen.
Mikä siinä on niin kiinnostavaa, että pitäisi haljeta uteliaisuudesta?
Mä katsoin kerran teininä, totesin että hyi että on ruma, ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut katsoa. Kun se pillu vaan minusta ON suorastaan ällöttävä, etoo kuin katsoisi jotain leikkaushaavaa josta näkyy sisäelimiä ja verta tms.
On tullut joskus vastaan pari todella ihmeellisesti sheivattua tussua, jotka on olleet päällisin puolin posliineja, mutta väliliha, tuhkaluukun alue ja häppäreiden sisäpuoli aivan karvaiset :D Ei oo tainneet paljoo peilillä katsella :D
Kyllähän sinne nyt väkisinkin tulee välillä vilkaistua. Eikö teillä ole muka ikinä ollut haavaa pimpulissa? Olen toki ottanut omastani myös kuvia poikaystävän iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen kokemukseni: kyllä kannattaa välillä, edes puolen vuoden välein, vilkaista miltä alapäässä näyttää. Kävin gynellä ehkäisyasioissa ja siinä hän kysyi, että onko tämä ihomuutos ollut pitkäänkin olemassa? Olin että mitä ihmettä, mikä muutos. Isomman ja pienemmän häpyhuulen välinen iho oli pieneltä alueelta muuttunut tosi tummaksi. No, ei se sitten loppujen lopuksi ollut mitään vakavaa, mutta kyllä tuli hölmö olo, kun en tosiaan varmaan 1-2 vuoteen ollut sinne vilkaissut, eikä mieskään nyt kirkkaassa valossa alapäätäni tutki, vaan meillä on aina tunnelmallinen suht hämärä valaistus petipuuhissa. Kyllä jokaisen naisen pitää tietää miltä omat sukuelimet näyttää, mikä on normaalia ja mikä ei ja ei sitä muuten näe kuin peilin avulla (otsikkoon viitaten).
Tutki sinä peilillä, mutta älä sano mitä jokaisen naisen pitää tehdä!
Jokainen gynekologi on sitä mieltä, että naisen on tunnettava oma alapäänsä, ei ole mikään minun keksintöni. Ei kukaan pakota juuri sinua tutkimaan, joten relax vaan.
Tarvitset siis ulkopuolisen tahon mielipiteen tekemisillesi? Omat aivot ei toimi, surullista :(
Siis mitä, sinun mielestäsi naistentautien erikoislääkärien mielipiteillä ei ole mitään merkitystä naisen terveyden hoidossa? Huhhei. Sinä varmaan olet myös sitä mieltä, että ihan turha oppia tuntemaan omat rinnat ja tunnustella ne säännöllisesti, kas kun riittää, että mies ja lääkäri tunnustelee ne? Voi hyvä luoja sentään.
Kyllä tästäkin keskustelusta huomaa, että naisen sukuelimet ovat tabu myös useimmille naisille. Nämä sanavalinnat "kyttääminen, vahtaaminen jne" kertovat karua kieltä siitä miten omiin sukuelimiin suhtaudutaan :( Toiv. ette siirrä näitä asenteita tyttärillenne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää peilillä katsoa. Se on jokaisen aikuisen velvollisuus ottaa vastuu omasta hyvinvoinnista. Ei riitä, että käy säännöllisesti gynellä. Sinne voi tulla jotain käyntien välilläkin.
Mitä jotain?
n kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää peilillä katsoa. Se on jokaisen aikuisen velvollisuus ottaa vastuu omasta hyvinvoinnista. Ei riitä, että käy säännöllisesti gynellä. Sinne voi tulla jotain käyntien välilläkin.
Mitä jotain?
No lue keskustelu, mulla esim. tuli ihomuutos häpyhuulten väliin. Onneksi ei vakavaa, mutta vaati hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pelkki?
Pelkki on gynekologinen tähystin. Se on edelleen kehitetty versio horoskoopista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et ole, ap?
On vaikea keksiä mitään syytä sille ettei koskaan olisi katsonut. Oletko ahdistavasta uskonnollisesta taustasta? Sinun taitaa olla aika rikkoa rajojasi.
Vaikeaa on keksiä syytä, miksi pillua pitäisi peilillä vahdata. Uskontoa tähän on turha sotkea.
Miten niin?
Mooseksen kirjasta: "Ei pidä sinun pimpuliasi pelillä vahtaaman tai taivasten portit edessäsi sulkeutuvat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin kiinnostavaa, että pitäisi haljeta uteliaisuudesta?
mikä sitten kieltää katsomasta?jos pelottaa niin voittehan vaikka kaverin kanssa sitten yhdessä katsoa jos yksin katsominen pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet. Jokaisen naisen pitäisi silloin tällöin vilkaista alapäätään, jotta tietäisi, mitä siellä on, mitä siellä kuuluu olla ja ettei sinne ilmesty mitään vaarallista. Anna mä veikkaan, sä pidät myös rintojen säännöllistä tunnustelua turhana ja nolona? Ja papa-koetta?
No ei toki kukaan, jos oma terveys ei pätkääkäänk iinnosta, etkä sit myöskään hae syöpiisi yhteiskunnan maksamia hoitoja.
Minkä syövän näkee peilillä katsomalla? Ei minulla ainakaan niin väljät paikat ole, että sisälle asti näkisi vaikka miten katsoo.
Tutkitko sä yhtä huolella säännöllisesti esim hiuspohjan tukan alta ja korvantaukset jne. Todennäköisemmin sulla on siellä melanooma... Vähän outo p1llujankkaaja täällä. Johan läääkäritkin ovat todenneet, ettei naisilla ole sen enempää syytä käydä säännöllisessä gynetarkastuksessa kuin miehilläkään vastaavassa. Se on ollut vanha asenteellinen ja sovinistinen kuvitelna, että mainen olisi jotenkin ns likainen ja sairas sukuelimistään.
n kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jotain?
vauva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tätä alapeukutetaan? Se vie hengen äkkiä jos ei ehditä ajoissa leikata. Ei todellakaan kannata vähätellä.
Kuka ottaa ulkosynnyttimiin niin paljon aurinkoa että saa melanooman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin se liiasta auringonotosta johtuukaan. Setäni kuoli melanoomaan joka oli isovarpaan kynnen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin se liiasta auringonotosta johtuukaan. Setäni kuoli melanoomaan joka oli isovarpaan kynnen alla.
Jep. Esiintyy monesti paikoissa joihin aurinko ei edes paista.
Te jotka vouhkaatte pimpin säännöllisestä peilailusta, kai tutkitte myös persereikänne peilin avulla? Yhtä tärkeää sekin.
Ja joo, on tullut ihan uteliaisuutta tutkittua peilin avulla, kivahan se on tietää kunnolla minkänäköinen värkki siellä on :)