Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai bulimian takia voi häätää asunnosta??!

20.12.2016 |

Tämä on mennyt jo älyttömiin mittasuhteisiin. Olen kaveri kerrostalonaapurini kanssa ja hän on bulimikko ja kai anorektikkokin, koska on tosi, tosi hoikka. On kertonut vain bulimiasta minulle.

Naaupurini/kaverini siis oksentelee ja hän tekee sitä öisin. Minua ei ole haitannut kuin henkisesti - huono olo kun ei osaa auttaa. Mutta toinen naapuri on nyt tehnyt "metelistä" ilmoituksen kaverini vuokranantajalle, joku toinen ilmeisen hullu laittanut sen lisäksi ison 'heippalapun': 'JÄÄTÄVÄN KAMALAA HUUDANTAA MEE MUUALLE V***N SEKO ', joku työntänyt lappuja kaverini postiluukkuun, joissa on jotain numeroita ja yhteystietoja ylipäätään avun hakemiseen ja jopa jonkin Jeesuksen rukoilemiseen.

Kaverini/naapurini pelkää häätöä, koska tämän naisen/naapureiden/taloyhtiönhallituksen? takia hänen vuokraemäntänsä alkoi kyselemään hänen vointiaan. Ja sanoi, että olisi hyvä jos hän alkaisi katsomaan uutta asuntoa.

Saako tällä perusteella häätää kotoaan? Otan tietenkin hänet luokseni jos niin käy, mutta kaveri on aivan rikki. Häpeissään ja itsetuhoinen. Mutta onko syömishäiriö pätevä syy häätöön? Tuntuu hiton rankalta. :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pätevä syy.

Vierailija
2/20 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen on turhaa,sen ruuan voi paskantaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melusta toki voi saada häädön mutta jos ottaisitte asian puheeksi vuokraisännän/emännän kanssa ja kertoisitte asiasta ja siitä että koittaa parantua (vaikkei koittaisikaan niin silti antaisi paremman kuvan).

Ja uskon että naapurit ei tajua että mikä asia on oikeasti kyseessä ja jos tietäisi niin suhtautuisi asiaan paremmin.

Vierailija
4/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva-kukkahattutäti kirjoitti:

Melusta toki voi saada häädön mutta jos ottaisitte asian puheeksi vuokraisännän/emännän kanssa ja kertoisitte asiasta ja siitä että koittaa parantua (vaikkei koittaisikaan niin silti antaisi paremman kuvan).

Ja uskon että naapurit ei tajua että mikä asia on oikeasti kyseessä ja jos tietäisi niin suhtautuisi asiaan paremmin.

Tämä on ihan mahdollista, mutta kun katsoo monien ihmisten asenteita mt-ongelmia ja -ongelmaisia kohtaan, voi olla ettei ap:n syömishäiriöisen naapurin kohtelu muuttuisi välttämättä yhtään sen paremmaksi. Monien mielestähän syömishäiriöistä parantuminenkin on kiinni vain siitä, että päättää syödä ja/tai olla oksentamatta. Eli jos ei missään nimessä halua niskaansa nykyisen häirinnän lisäksi – tai sen tilalle – myös mahdollisia ymmärtämättömiä ja loukkaavia asenteita sairauteensa liittyen, ei naapureille välttämättä kannata kertoa siitä. Tietysti ap:n naapuri tuntee itse parhaiten tilanteensa ja osaa arvioida riskit, joten voithan ap toki tämänkin mahdollisuuden hänelle esittää. 

Vierailija
5/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauskaan ei anna tekosyyta meluta öisin. Jos kaverisi huuto-oksentaa hiljaisuuden aikana, kyllä hän siitä voi häädön saada. Ei sekään ole oikein, että sairas häiritsee muiden unta. Sairaus ei ole vapaapassi meluta.

Vierailija
6/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöön ei riitä perusteeksi mutta voihan vuokrasopimuksen irtisanoakin.

Vierailija
7/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus bulimikkoja tavannut mutta en ole ennen tiennyt että oksentaessa pitää huutaa niin että naapurit herää.

Vierailija
8/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauskaan ei anna tekosyyta meluta öisin. Jos kaverisi huuto-oksentaa hiljaisuuden aikana, kyllä hän siitä voi häädön saada. Ei sekään ole oikein, että sairas häiritsee muiden unta. Sairaus ei ole vapaapassi meluta.

Näinpä juuri. Mitä jos auttaisit kaverisi hakemaan apua? Tämä ongelma nimittäin ei tule ratkeamaan häneltä vaikka hän muuttaisi. Ihmiset eivät pidä jatkuvasta yörauhan rikkomisesta, oli syy mikä tahansa.

Vierailija
9/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaa tai vaikkapa paskantaa saa vuorokauden ympäri. Sen perusteella EI voi antaa häätöä.

Mutta jos asia nyt kauheasti kaveriasi ahdistaa, niin voihan hän oksentaa yöllä vaikkapa sankoon makkarissa ja käydä tyhjentämässä sen pyttyyn. Meinaan se melu kuuluu koviten vessasta, kun siinä pytyn yläpuolella on ilmanvaihtorööri, jonka kautta melu kuuluu kerroksesta toiseen.

Tosin en nyt ymmärrä, millainen bulimikko nimenomaan öisin valvoo oksentelemassa, yleensä ne ruuat oksennetaan ulos pian syömisen jälkeen eli päivällä. 

Vierailija
10/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaverin pitäisi huomioida muut asujat eikä tehdä toisten nukkumista mahdottomaksi

Vierailija
11/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ei ole peruste häätöön, mutta melu on. Ja oksentaminen saattaa todella aiheuttaa kovaäänistä melua saman putkilinjan asunnoissa. Jos kaverisi ei. Itenkään voi ajatella hakeutua hoitoon, niin hän voisi harkita että siirtäisi tämän hitaan itsemurhansa ämpärin ääreen. Oksentaa siis ensin ämpäriin esim makuuhuoneessa ja sitten vasta kaataa sen pönttöön, niin putkilinjat ei kaiuta jokaista Yööörghiä ala- ja yläkertaan.

Mut parasta todiaan olisi hakeutua hoitoon.

Vierailija
12/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alakerran naapurin käytös on tietysti huonoa, mutta onhan hänellä periaatteessa ihan oikeaa asiaakin. Eihän naapureita saa valvottaa melulla. Jos kyseessä on sairaus johon on olemassa hoitoa, niin eikö potilaan velvollisuus olisi hakeutua hoitoon? Voi olla hankalaa argumentoida että ei edes yritä parantua, jos ympäristökin kärsii jo sairaudesta. Tsemppiä kuitenkin naapurillesi.

Vierailija
13/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu pöntölle norjaa hiljempaa?

Vierailija
14/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, että miten voi oksentaa noin äänekkäästi, että muita häiritsee. Varsinkin, kun sen tekee itse. Olen itse aikoinaan oksentanut kotona, koulussa ja vaikka ravintolassa niin, ettei kukaan ole edes huomannut. Mutta häätöä siis ei pelkän bulimian takia toki voi antaa ellei aivan älytöntä melua aiheudu.

Suosittelen, että yrität saada naapurisi hoitoon, se tässä on paras ratkaisu. Kuulostaa bulimiselta anoreksialta, joka saattaa viedä aika nopeastikin huonoon kuntoon.

Vierailija
15/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, että miten voi oksentaa noin äänekkäästi, että muita häiritsee. Varsinkin, kun sen tekee itse.

Ei se samassa asunnossa kuulukaan. Naapuriasuntoihin ylös ja alaspäin putkilinjat toimii megafonina. Kyllä kuuluu. (Ja todellakin aivan eri asia kuin pelkkä ulostaminen).

Plus se, että kun naapurit oksentelua kuunnellessaan tietää, että siellä taas toinen tappaa itseään, niin se lisää äänen ahdistavuutta. Siinä kuunnellessä tuntuu suunnilleen samalta kuin jos antaisi pikkulapsen leikkiä junaradalla tai pyjamaan pukeutuneen mummon hortoilla ptkin kaupunkia. Paitsi että huonosti käyttäytymättä et voi puuttua, mutta puuttumatta olet piittaamaton ääliö.

Vierailija
16/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, että miten voi oksentaa noin äänekkäästi, että muita häiritsee. Varsinkin, kun sen tekee itse. Olen itse aikoinaan oksentanut kotona, koulussa ja vaikka ravintolassa niin, ettei kukaan ole edes huomannut. Mutta häätöä siis ei pelkän bulimian takia toki voi antaa ellei aivan älytöntä melua aiheudu.

Suosittelen, että yrität saada naapurisi hoitoon, se tässä on paras ratkaisu. Kuulostaa bulimiselta anoreksialta, joka saattaa viedä aika nopeastikin huonoon kuntoon.

Ohis, mutta meillä oli au pair joka oksensi "huutaen". Ei ollut bulimikko tietääkseni, mutta oksensi kuulemma aina kuumeessa, ja joka oksennuksesta kuului kova ääni. Oli mullekin ihan uusi kokemus. Eli ehkä jotkut ihmiset oksentaa vain noin?

Vierailija
17/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariaNoora kirjoitti:

Tämä on mennyt jo älyttömiin mittasuhteisiin. Olen kaveri kerrostalonaapurini kanssa ja hän on bulimikko ja kai anorektikkokin, koska on tosi, tosi hoikka. On kertonut vain bulimiasta minulle.

Naaupurini/kaverini siis oksentelee ja hän tekee sitä öisin. Minua ei ole haitannut kuin henkisesti - huono olo kun ei osaa auttaa. Mutta toinen naapuri on nyt tehnyt "metelistä" ilmoituksen kaverini vuokranantajalle, joku toinen ilmeisen hullu laittanut sen lisäksi ison 'heippalapun': 'JÄÄTÄVÄN KAMALAA HUUDANTAA MEE MUUALLE V***N SEKO ', joku työntänyt lappuja kaverini postiluukkuun, joissa on jotain numeroita ja yhteystietoja ylipäätään avun hakemiseen ja jopa jonkin Jeesuksen rukoilemiseen.

Kaverini/naapurini pelkää häätöä, koska tämän naisen/naapureiden/taloyhtiönhallituksen? takia hänen vuokraemäntänsä alkoi kyselemään hänen vointiaan. Ja sanoi, että olisi hyvä jos hän alkaisi katsomaan uutta asuntoa.

Saako tällä perusteella häätää kotoaan? Otan tietenkin hänet luokseni jos niin käy, mutta kaveri on aivan rikki. Häpeissään ja itsetuhoinen. Mutta onko syömishäiriö pätevä syy häätöön? Tuntuu hiton rankalta. :(

Häiritsevän elämän viettäminen on pätevä syy ja sitä kaverisi tekee oksentelemalla ja vetämällä vessaa kaiket yöt.Todella itsekästä muita naapureita kohtaan. Eli häätö ei johtu syömishäiriöstä vaan siitä aiheutavasta haitasta  muille talossa asuville. Bulimikko voisi hakeutua hoitoon.

Vierailija
18/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

Monien mielestähän syömishäiriöistä parantuminenkin on kiinni vain siitä, että päättää syödä ja/tai olla oksentamatta.

Entisenä syömishäiriöisenä sanon, että että oikeasti, kaikista korulauseista huolimatta, kysehän ON juuri tästä. Sit kun päätät, parannut. Ongelma on vaan siinä, että useimmat ei pysty päättämään - eikä edes halua päättää. Sama kuvio kuin alkoholismissa.

Vierailija
19/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta meillä oli au pair joka oksensi "huutaen". Ei ollut bulimikko tietääkseni, mutta oksensi kuulemma aina kuumeessa, ja joka oksennuksesta kuului kova ääni. Oli mullekin ihan uusi kokemus. Eli ehkä jotkut ihmiset oksentaa vain noin?

Tarkoitin kommentillani juuri sitä, että kun on ryhtynyt bulimiaa harjoittamaan, on pitänyt ns. opetella oksentamaan itse ja oman kokemukseni perusteella sanoisin, että sen oppii nopeasti tekemään hiljaa. Ymmärrän, että oksennustaudissa tms on niin huono olokin, että saattaa olla eri asia.

Vierailija
20/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin kommentillani juuri sitä, että kun on ryhtynyt bulimiaa harjoittamaan, on pitänyt ns. opetella oksentamaan itse ja oman kokemukseni perusteella sanoisin, että sen oppii nopeasti tekemään hiljaa. Ymmärrän, että oksennustaudissa tms on niin huono olokin, että saattaa olla eri asia.

No ehkä tälle henkilölle ei vaan onnistu hiljaa oksentaminen? Vähän niin kuin kaikki ei osaa pidättää aivastusta, vaikka yrittäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän