Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sulla on se ehdoton mikä pitää joulupöydässä olla (muuta kuin kinkku ja laatikot)?

Vierailija
20.12.2016 |

Mulla kylmäsavulohi ja omenalimsa

Kommentit (51)

41/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paistettu perinteinen kinkku.

Itse tehdyt lanttulaatikko. porkkanalaatikko, maksalaatikko, rosolli. Sienisalaatti itse poimituista sienistä. Itse kraavattu lohi. Itse tehdyt valkosipulisilakat. Itse tehtyä raikasta hedelmäsalaattia.

Itse tehty kinkkukastike,ilman kermaa.

42/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule joulu ilman hedelmärahkaa ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavuporoa ruisleivällä, mäti, suolakala, savulohi, taatelikakku ja tortut.

Vierailija
44/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa lämpimänä ja kylmänä. Ja rosollia. Meillä ei syö kukaan muu rosollia kuin minä, eikä niitä laatikoitakaan. Mieheni on tottunut lapsena siihen, että pöydässä on todella runsaasti vaihtoehtoja: mm. silliä usealla tavalla, lohta, kuhaa, siikaa tai mätiä, salaatteja, karjalanpiirakoita, kastikkeita ja vaahtoja, herneitä, puolikkaita kananmunia, joululimppua, suolakurkkua, karpalohyytelöä, naudan paistia ja sitten kinkku ja laatikot. Kun olin ekan joulun anoppilassa, tuijotin suu auki sitä ruokamäärää. Anoppi oli ollut vuosilomalla töistä ennen joulua saadakseen kaiken valmiiksi. Minulle tuon tyyppinen mässäily ei ole kotoa tuttua ja siksi ae oikein hävetti. Käytännössä asutaan kaukana ja ei olla 10 vuoteen oltu anoppilassa jouluna. Tuskin hänkään eläkeläisenä pystyy niin hurjaan jouluruokamäärään enää.

Vierailija
45/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-cola!

Vierailija
46/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza (kinkku-ananas-aurajuusto). Saattaa kuulostaa hassulta, mutta olen aina inhonnut jouluruokaa. Sen vuoksi mieheni perhe tilaa minulle aina pizzaa <3

Vierailija
47/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loora?

Vierailija
48/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuhyytelö!

Vierailija
49/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot, kalkkuna, pastasalaatti, rosolli, hyvä punaviini.

Vierailija
50/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä (tai mun tapauksessa iskän tekemiä) lihapasteijoita ja lihalientä. Tänä vuonna anoppikin tekee näitä koska me vietetään joulu siellä ja puhun näistä aina ympäri vuoden. :D <3

Kotikaljaa, mätiä.

Vierailija
51/51 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä graavilohi. Runsaalla tillillä, rosepippurilla ja lorauksella konjakkia maustettu. Valovuosien päässä kaupan ällöstä graavilohesta. Mätimoussekakku ja perunat lisäksi.