Mikä sulla on se ehdoton mikä pitää joulupöydässä olla (muuta kuin kinkku ja laatikot)?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköinen nainen alastomana. Sen parempaa syötävää ei ole.
Kannibalismia vaiko todellista laihdutusruokaa?
Julmust, hyvää juustoa, joululimppua ja rosollia:)
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköinen nainen alastomana. Sen parempaa syötävää ei ole.
Hyi....
Sienisalaatti on aika ässä kinkun kanssa.
Pitääpä muistaa tänä vuonna sienisalaatti. Toki tällä ketjulla oli salakavala tarkoitus, keksiä itselle jotain uutta. Ap. Jatkakaa toki, ehkä täältä saa vinkkejä minä ja muut.
Kylmäsavu/graavilohi saa täältäkin äänen. Lisäksi juustopöytä illalla
Itse tehty rosolli (ilman sipulia!), herneet, miehen graavaama lohi ja kotikalja.
Itse graavattua lohta, perunoita ja miehen tekemää sinappia. Juustolautanen ja viiniä illalla... Nam! 😋
Lohimousse, saaristolaisleipä ja graavilohi, hyvä punaviini.
Itsetehdyt, kylmänä syötävät lihapullat.
Itse savustettua lohta, saaristolaisleipää ja sen päälle katkarapusalatti. Joulupäivän aamuksi teen itse lihapiirakkaa.Aina joku kakku, tänä vuonna sacher ( leipomosta ) tilattu. Jälkkäriksi teen jotain raikasta , tänä vuonna mangorahkaa.
Aattelin tänä vuonna tehdä itselle pizzaa jouluaattona. En tykkää yhtään jouluruuista en kinkusta en laatikosta. Jälkiruuat menee. Nyt loppui pakkojouluruokien syönti.
Vierailija kirjoitti:
Perunainen karjalanpiirakka, itse leivottu.
M
Nämä ja nyyh, nyyh
En pysty tänä jouluna tekemään itse, tehdään miehen kanssa perunarieskoja, joiden
"taikina" on löysää muusia (perunamuusia, vehnäjauhoja, kananmunaa).
Nuo rieskat pystyy muotoilemaan pellille isolla lusikalla, ne paistetaan kuumassa
uunissa ja voidellaan voisulalla.
Vallan makoisia nämäkin.
Jälkiruoka. En tiedä, onko tälle jälkkärille jotain nimeä mutta kermavaahtoon murustellaan pipareita ja marenkia. Tätä olen tehnyt jälkkäriksi jo useana vuonna enkä aio kyllä luopua tästä.
Jälkiruokapöydässä luumu-bebejä ja marsipaanifiguureja. Erityisesti ne bebet, tulee aina joulu mieleen kun muistelee sitä makua :)
Jouluolut, marskin ryyppy, valkkari, punkku, kuohari, snapsi, konjakki, likööri, jälkiruokaryyppy. Siinä ne tärkeimmät.
Kylmäsavu- tai graavilohi, karjalanpiirakka (itse leivottu), kalkkuna.