Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset juovat alkoholia?

Vierailija
20.12.2016 |

Minua on aina kiinnostanut, että miksi ihmiset juovat alkoholia, siitä tulee huono olo, ahdistuneisuutta, ja esimerkiksi masentuneisuutta, ja jos omistatte lapsia, heille saattaa tulla turvaton olo.
Ps. Itse olen raitis

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö on miellyttävä tapa rentoutua, se rauhoittaa olemaan paikallaan ja esimerkiksi kuuntelemaan musiikkia ihan erilaisessa mielentilassa. Samoin auttaa sosiaalisissa tilanteissa rentouttamalla ja avaamalla kielenkantoja. 

Alkoholi ei sovi kaikille, on ihan ok jättää käyttämättä ellei pidä mausta tai vaikutuksesta. 

Tuo on kyllä totta, mutta tarkoitin enemmänkin suuren määrän juomista yhtä kertaa esimerkiksi "jouluhumala", eikö voitaisi rentoutua esim: hyvän elokuvan, kirjan tai vaikkapa seurapelit perheen kanssa.

Kirjoita ensi kerralla niin, että muutkin ymmärtävät, mitä tarkoitat. Kirjan lukeminen on hitusen epäsosiaalista toimintaa. Elokuva ja pelit on jepa, mutta  niitäkin voi harrastaa viskilasi kourassa, jolloin tulee kaksi nautintoa vähän niinku kerralla. Siltikään ei ole mikään pakko vetää sitä "jouluhumalaa". Se tulee kalliiksikin, jos on jotain vanhempaa single maltia.

Vierailija
22/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä viestin perusteella millään uskoisi, että olet raitis.

Olen ammatiltani lääkäri, ja tiedän hyvin, millaisia oireita alkoholin käytöllä on.

Minä olen maailman kuningas ja tiedän kaiken. Hyvä viina on hyvää ja kohtuukäytöllä en ole todennut aloitusviestissä mainittuja negatiivisia vaikutuksia. Yleensä on ollut vain hauskaa.

Tietenkään *kohtuukäytöllä* ei ole tiedettyjä negatiivisia vaikutuksia, mutta alkoholi tekee helposti riippuvaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani lääkäri, ja tiedän hyvin, millaisia oireita alkoholin käytöllä on.

Minä olen maailman kuningas ja tiedän kaiken. Hyvä viina on hyvää ja kohtuukäytöllä en ole todennut aloitusviestissä mainittuja negatiivisia vaikutuksia. Yleensä on ollut vain hauskaa.

Tietenkään *kohtuukäytöllä* ei ole tiedettyjä negatiivisia vaikutuksia, mutta alkoholi tekee helposti riippuvaiseksi.

Niin? Ei kannata juoda, jos on alkoholisti. Daa444!!!111

Vierailija
24/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei kannata juoda, jos on alkoholisti. Daa444!!!111

Vieroitusoireet voivat olla voimakkaita, jopa hengenvaarallisia. Melkein joka päivä sairaalaan tulee jonkin sortin alkoholisairaudesta kärsivä ihminen, älkää jooko hyvät ihmiset saattako itseänne tuohon tilaan, alkoholin kohtuukäyttöä kyllä jonkin verran ymmärrän, mutta en tuota humaltumiskulttuuria.

Ap

Vierailija
25/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin juonti on aivan helvetin hienoa! Enkä nyt puhu mistään artesaaniolut-spedeilystä tai vastaavasta alkoholilla leikkimisestä, vaan HUMALTUMISESTA! Kunnon energinen nousuhumala hyvien ystävien seurassa on yksi elämän hienoimpia asioita.

Olen siis ihan työssäkäyvä, korkeakoulutettu ja liikuntaa kolme kertaa viikossa harrastava ihminen. Juon alkoholia kohtuudella, koska tiedostan liikakäytön riskit, mutta en todellakaan aio ikinä lopettaa juomista koska se on yksinkertaisesti aivan helvetin hienoa!

Vierailija
26/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin juonti on aivan helvetin hienoa! Enkä nyt puhu mistään artesaaniolut-spedeilystä tai vastaavasta alkoholilla leikkimisestä, vaan HUMALTUMISESTA! Kunnon energinen nousuhumala hyvien ystävien seurassa on yksi elämän hienoimpia asioita.

Olen siis ihan työssäkäyvä, korkeakoulutettu ja liikuntaa kolme kertaa viikossa harrastava ihminen. Juon alkoholia kohtuudella, koska tiedostan liikakäytön riskit, mutta en todellakaan aio ikinä lopettaa juomista koska se on yksinkertaisesti aivan helvetin hienoa!

Alkoholin raju kertakäyttö voi vahingoittaa suuresti aivoja, ja voi aiheuttaa dementiaoireita. Alkoholin käytöllä on yleensä yhteys väkivaltarikoksiin.

Vierailija
27/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin raju kertakäyttö voi vahingoittaa suuresti aivoja, ja voi aiheuttaa dementiaoireita. Alkoholin käytöllä on yleensä yhteys väkivaltarikoksiin.

Silti voi olla kivaa kännissä.

Vierailija
28/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa mielessäni kun äsken tulin tallinnan laivalta.. viinaa raahataan kirjaimellisesti selkä vääränä.. ja jouluna sitten otetaan liikaa, riidellään, pilataan pahimmassa tapauksessa lasten joulu tai sammutaan saunan kiukaalle...

Lopputulos häpeä, krapula, lisäkilot, pöhötys yms ..

Eiköhän vähempikin viinamäärä riittäisi.

Vierailija
29/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee muka lämmin olo

Vierailija
30/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mukava

Vierailija
31/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et mua määrää

Vierailija
32/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vain sellaisia juomia mistä pidän, känni tulee jos tullakseen.

Vierailija
33/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinkin kannattaisi hankkia omakohtainen kokemus ennen johtopäätöksiä.

t. valkoviiniin mieltynyt lääkäri

Vierailija
34/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jos omistatte lapsia, heille saattaa tulla turvaton olo.

Ps. Itse olen raitis

Nykyisin lasten ei enää katsota olevan vanhempiensa omaisuutta. Heitä ei saa myydä, eikä toisten lapsia ostaa.

Vierailija
35/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alkoholi on ollut aina seurajuoma, tosin viimeaikoina ei siinä seuramielessäkään ole enää jaksanut kiinnostaa. Vanhemmiten siitä saa vaan aivan helvetilliset krapulat, vaikkei kauheita edes joisi ja se kärsimys on ekana mielessä kun kysytään mukaan illanviettoon.

Vierailija
36/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen alkoholisti ja rakastan humalaa.

Vierailija
37/56 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni alkoholiannos tekee ihmisestä seurallisempia ja positiivisiä. Tutkimusten mukaan esim. vieraan kielen puhuminen paranee yhden paukun jälkeen. Alkoholin positiiviset vaikutukset rajoittuvatkin siihen 1-2 annokseen. Sitten alkavat negatiiviset vaikutukset. Suomalaisilla on kumma tapa olettaa että kaikki juovat humaltuakseen, ja saavat alkoholiriippuvuuden. Meitä on paljon jotka hallitsemme hyvin alkoholinkäyttömme. Juominen ei lähde käsistä vaikka vieressä olisi uima-allas täynnä viinaa. Yksi viinilasillinen tai yksi olut iltaisin ei ole tissuttelua, eikä asialla ole mitään vaikutusta parisuhteeseen tai lapsiin. Isommilla määrillä on. Juopotteluksi menee.

Vierailija
38/56 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/56 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina kiinnostanut, että miksi ihmiset juovat alkoholia, siitä tulee huono olo, ahdistuneisuutta, ja esimerkiksi masentuneisuutta, ja jos omistatte lapsia, heille saattaa tulla turvaton olo.

Ps. Itse olen raitis

Riippuu ihan nautitusta määrästä.

Ostin tänään 0,5l oluttölkin. Ajattelin nauttia sen illalla hikisen työpäivän ja suihkun jälkeen.

Vierailija
40/56 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omistatte lapsia"