Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset juovat alkoholia?

Vierailija
20.12.2016 |

Minua on aina kiinnostanut, että miksi ihmiset juovat alkoholia, siitä tulee huono olo, ahdistuneisuutta, ja esimerkiksi masentuneisuutta, ja jos omistatte lapsia, heille saattaa tulla turvaton olo.
Ps. Itse olen raitis

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö on miellyttävä tapa rentoutua, se rauhoittaa olemaan paikallaan ja esimerkiksi kuuntelemaan musiikkia ihan erilaisessa mielentilassa. Samoin auttaa sosiaalisissa tilanteissa rentouttamalla ja avaamalla kielenkantoja. 

Alkoholi ei sovi kaikille, on ihan ok jättää käyttämättä ellei pidä mausta tai vaikutuksesta. 

Vierailija
2/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Minusta alkoholin juominen on moraalitonta, varsinkin lasten läsnäollessa. Vaikka tuskin kukaan nyt ihan niin paha on, että altistaa lapsetkin sille.

T. Minäkin raitis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä viestin perusteella millään uskoisi, että olet raitis.

Vierailija
4/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä juo itseäni humalatilaan, ja ruoan kanssa on joskus mukava ottaa lasillisen tai pari.

Vierailija
5/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin polttavat tupakkaa, vetävät huumeita tai ovat helvetin ylipainoisia.

Vierailija
6/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään viinistä. Muusta alkoholista en pidä, joten en sitä juo. Joskus saatan erikoistilanteessa juoda cocktailin.

Vierailija
7/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani lääkäri, ja tiedän hyvin, millaisia oireita alkoholin käytöllä on.

Vierailija
8/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se rentouttaa. Velat muuttuvat saataviksi, naiset kauniiksi ja itse hauskaksi ja älykkääksi. 😝

Tosin kenenkään ei ole pakko juoda, jos ei huvita. 

Vierailija
9/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn nauttimaan eniten musiikista juuri selvinpäin ja silloin kun saan olla rauhassa. Ihmisten kanssa pystyn kommunikoimaan selvin päin. Alkoholista saan migreenikohtauksen mutta siitä huolimatta moni syyllistää minua sen vuoksi kun en halua alkoholia. Nämä syyllistäjät eivät tajua sitä, että minun pitäisi luopua jostain itselleni tärkeästä asiasta jos joutuisin käyttämään rahaani alkoholiin. Esim, en voisi ostaa yhtä laadukkaita tarvikkeita ruoanlaittoon ja matkailunkin joutuisin melkein unohtamaan.

Vierailija
10/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanha tapa, joka periytyy ajoilta, jolloin ei ollut vedenpuhdistusjärjestelmiä vielä suunniteltukaan. Juomavedessä oli usein haitallisiakin bakteereja, joita etanoli tappaa. Aluksi juomia käytettiin, jolloin siihen muodostui etanolia. Kun tislaaminen keksittiin, etanoli opittiin erottamaan muusta nesteestä. Sitä voitiin sitten lisätä mihin tahansa juomaan.

Bakteerien tappamiseen ei kuitenkaan tarvita niin suurta määrää etanolia, että se aiheuttaisi humaltumisen. Se, mistä humalahakuinen juominen on kehittynyt, on minulle arvoitus. 

Vierailija
11/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä on maksuhäiriöitä, syömishäiriöitä, mielialahäiriöitä ja ties mitä häiriöitä. Jospa puututtaisiin näihin ensin ja mietittäsiin vasta sitten pienen tissuttelun haittoja.

Vierailija
12/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö on miellyttävä tapa rentoutua, se rauhoittaa olemaan paikallaan ja esimerkiksi kuuntelemaan musiikkia ihan erilaisessa mielentilassa. Samoin auttaa sosiaalisissa tilanteissa rentouttamalla ja avaamalla kielenkantoja. 

Alkoholi ei sovi kaikille, on ihan ok jättää käyttämättä ellei pidä mausta tai vaikutuksesta. 

Tuo on kyllä totta, mutta tarkoitin enemmänkin suuren määrän juomista yhtä kertaa esimerkiksi "jouluhumala", eikö voitaisi rentoutua esim: hyvän elokuvan, kirjan tai vaikkapa seurapelit perheen kanssa.

Vierailija
13/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina kiinnostanut, että miksi ihmiset juovat alkoholia, siitä tulee huono olo, ahdistuneisuutta, ja esimerkiksi masentuneisuutta, ja jos omistatte lapsia, heille saattaa tulla turvaton olo.

Ps. Itse olen raitis

Ei minulle tule huono olo. Enkä myös ole tuntenut itseäni ahdistuneeksi juotuani lasillisen viiniä. En ymmärrä miksi niputat kaikki ihmiset ja heidän tapansa yhteen.

Minulla ei ole lapsia.

Vierailija
14/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se rentouttaa. Velat muuttuvat saataviksi, naiset kauniiksi ja itse hauskaksi ja älykkääksi. 😝

Tosin kenenkään ei ole pakko juoda, jos ei huvita. 

Uskon,että naiset pitävät enemmän selvinpäin olevista ihmisistä, esimerkkinä minä, ja ystävättäreni😉

Vierailija
15/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse juoda, jos siitä tulee huono olo tai ei tykkää. Itse muutaman kerran vuodessa juon kunnolla, koska tulee hyvä olo ja kaikki tuntuu helpommalta humalassa. Humalassa ei myöskään stressaa. Se ei tarkoita, ettenkö osaisi nauttia elämästä myös selvinpäin. Jokainen kuitenkin tavallaan.

Vierailija
16/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani lääkäri, ja tiedän hyvin, millaisia oireita alkoholin käytöllä on.

Minä olen maailman kuningas ja tiedän kaiken. Hyvä viina on hyvää ja kohtuukäytöllä en ole todennut aloitusviestissä mainittuja negatiivisia vaikutuksia. Yleensä on ollut vain hauskaa.

Vierailija
17/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono itsetunto

huonot sosiaaliset taidot

olematon elämänhallintakyky

itsetuhoituus

tottumus

riippuvuus

jne.

Vierailija
18/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Itse olen raitis

Tämän vuoksi:

Vierailija
19/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta, mutta tarkoitin enemmänkin suuren määrän juomista yhtä kertaa esimerkiksi "jouluhumala", eikö voitaisi rentoutua esim: hyvän elokuvan, kirjan tai vaikkapa seurapelit perheen kanssa.

Leffaa katselen tai seurapelejä pelaan kyllä mielummin pikku hiprakassa kuin ilman sitä. Ei kai nuo toisiaan pois sulje. 

Vierailija
20/56 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on aina nauttineet tajuntaa muokkaavista/huumaavista aineista ja eri kulttuureissa on lukuisia niihin liittyviä traditioita ja juhlia. Alkoholin vaikutukset eivät todennäköisesti sinulle sovi, koska et sen positiivisia puolia ymmärrä. Monille se tuo kuitenkin hyvän, kevyen olon ja rentouttaa. Pieni osa ihmisistä on myös altis addiktioille ja alkoholisoituu helpommin.