Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joilla työttömyyden takia ei ole varaa viettää joulua?

Vierailija
20.12.2016 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee kyllä laittamattakin. Jos haluaa sitä siis viettää, niin ihan pienillä jutuillakin saa joulufiilistä ja -rauhaa itselleenkin. Tee/hanki vaikka yksi lempilaatikko ja mistä nyt tykkäätkin, joillekin se on kinkku, toisille kalkkunasiivut, kolmannelle pieni rasia graavilohta.

Näin eilen juuri marketissa sellaisia pienempiä rasioita ja annoksia jouluruokia, ihan hyvä idea pieneen perheeseen/yksin asuville.

Vanhoilla koristeilla pärjää eikä niitäkään tunnelmointiin tarvita. Kynttilöitä saa halvalla, joulumusiikkia löytyy ilmaiseksi netistä. Siivoaminen ei maksa mitään.

Monella sivulla ja täälläkin on paljon vinkkejä huokeaan tai lähes ilmaiseen joulunviettoon, lahjoista alkaen.

Vierailija
2/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua voi viettää monella tapaa. Ei siihen rahaa tarvi. Tunnelman saa luotua jos haluaa. Tunnelmallista joulua kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuota että joulun vieton pitäisi maksaa paljon.

Vierailija
4/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tuu kinkkua. Teen lihamurekkeen ja lanttulaatikkoa, makaronilaatikkoa ja perunamuusia. Lisäksi salaattia ja rosollia. Joulupäivänä teen karjalanpaistia ja sitä, laatikoita ja murekkeen jämiä syödään vielä tapaninakin. Joulukoristeita ja lahjoja ei ole varaa ostaa, mutta ei niitä kaivatakaan. Lapsi saa meiltä yhden lahjan ja jotain myös isovanhemmilta ja joiltain sukulaisilta. Monen vuoden vanhat joulukoristeet kelpaavat hyvin tänäkin jouluna. Joulumusaa löytyy vaikka YouTubesta :) Ei joulunviettoon isoja rahoja vaadita.

Vierailija
5/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan koko joulua, yhtä hössötystä. Meillä mennään helpolla, käytettynä ostettu pieni tekokuusi, jonka alle pukki yöllä jättää lahjat lapselle (Kiinasta tilattuja halppis leluja). Laatikot teen itse, ei maksa juuri mitään. Kinkkua voi ostaa vaan kilon valmiiksi paistettuna, usein saa alella. Koko jouluruokaa edes tekisi jos mies ei sitä toivoisi.

Vierailija
6/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on yliarvostettu ja siihen ladataan liikaa odotuksia.

en vietä joulua ja olen helpottunut kun olen tänä jouluna kotona yksin. ajattelin syödä ihan jotain muuta kuin jouluruokaa

Vierailija
7/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole työttömyyden takia varaa ostaa jouluksi mitään, mutta vietän silti joulua jollain tavalla. Siivoan, sytytän kynttilöitä ja jouluvaloja, katson jouluelokuvia. Rakastan joulua, enkä anna työttömyyden ja köyhyyden pilata sitä :)

Vierailija
8/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen jeesus-lapsi syntyy uudelleen. Siis joulussa kyse ihan muusta kun kuluttamisesta.

Vierailija
9/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin työttömänä ja köyhänä yksinäisenä naisena haluaisin viettää joulun omissa oloissani, kirjoja lukien ja tv:tä katsellen. Mutta vanha varakas, äärimmäisen pihi isäni haluaa viettää joulua vanhanaikaisten perinteiden mukaisesti. Hän odottaa että minä joka joulu menen siivoamaan sekä tekemään joulupöydän. Hän maksaa kyllä, mutta pihisti. Kauhulla taas odotan valitusta siitä, kuinka kauppaan meni 50 € . Viime jouluna tuli riitaa, koska kaupassa kului 40€. Hän ei ymmärrä että työttömänä minulla ei ole varaa mihinkään. Ihmettelee aina, että miksi en saa töitä 55-vuotiaana yt-neuvotteluissa irtisanottuna.

Vierailija
10/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toinen työtön, siten joulupöydän tarjonta vedetään minimiin, rahat vähissä. Pieni kinkku ja pienet valmislaatikot, rosolli tehdään perinteisesti itse. Kuusi jää torille.

Vierailija
11/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja pöydästä löytyy kaikki herkut ja lapset saa paljon lahjoja. Minä kun en juo korvauksia kurkusta alas.

Vierailija
12/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan opiskelija+pätkätyöläisen perhe ja monta lasta. Jouluruuat eivät ole kalliita, aina on ollut varaa ostaa kaupasta puuroriisiä, maitoa, lanttu, porkkanoita ja perunoita. Pieni köntti lihaakin. Ja on varaa sähköönkin jotta saa lieden ja uunin päälle. Ei ole rahaan joulu kaatunut ikinä, jokusen lahjankin olen hankkinut lapsille ilman mitään keräyksiä, mutta kai se on poikkeuksellista että varautuu pitkin vuotta tuleviin pyhiin eikä itke viikkoa ennen kun puurokin on liian kallista valmistaa. Kiinnostaisi tietää mikä konkreettisesti on liian kallista vai ettekö syö arkenakaan mitään?

Vierailija
13/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön. Ostin ekat lahjat jo touko-kesäkuussa, osan kirppiksiltä. Lapset saa kyllä kaikkea ja enemmänkin :D Koristeet ja muovikuusi on edellisiltä vuosilta. Teen itse laatikot... Mullahan on aikaa. Kallein on kinkku mut mieheni maksaa sen.

Ei mitään ongelmaa siis :)

Vierailija
14/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden jouluksi Italiaan isäni luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän