Tietääkö kukaan, kestääkö itse ovulaatio vain muutaman tunnin?
Ajattelin vain, kun minulla on joka kierrossa ovulaation aikoihin yhtenä päivänä n. 3-4 tuntia alavatsa todella kipeä. Eli kestääkö ovulaatio ainoastaan noin hetken?
Kommentit (4)
että testejäkin pitäisi käyttää kaksi päiväs, jotta saisi positiivisen tuloksen. Siltä vähän kuulostaisikin kun lukee joidenkin kokemuksia testeistä, joilla eivät ole saaneet kuin negaa
Minä kuulun niihin joilla tärppi kävi tikuttamalla ovista kaksi kertaa päivässä eli aamulla oli testi viiva aavistuksen haaleampi kuin kontrolliviiva, illalla aivan tasapaksut ja seuraavana päivänä molemmat tikutukset selvästi haaleampia. Jos olisin luottanut aamutikutukseen niin ohi olisi taas kerran mennyt. Mutta eihän me kaikki toki samanlaisia olla.
sen sijaan se hormonihuippu kestää pitempään, vuorokauden tai pari. Sen takia ei ole välttämätöntä testata useita kertoja päivässä (kysyin tätä lääkäriltä juuri siksi kun minulla on ovulaation kanssa häikkää). Tietysti jos testaa kaksi kertaa päivässä, saa tuloksen nopeammin, ja silloin siitä voi hyötyäkin nopeammin.
nista vuorokauteen.