Voiko tehdä tofusta kinkun?
Mies on sitä mieltä että jouluna pitää olla kinkku, mutta minä en halua vegenä todellakaan kinkkua meidän juhlapöytään. Onnistuuko kinkun tekeminen pehmeästä tofusta, kun maustaisi hyvin ja laittaisi perinteisen kinkun kuorrutteen (sinappi+korppujauho)? Jos ei tofusta, niin mistä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Haha, veikkaan että miehelläsi on yhtä vahvat mielipiteet tofukinkusta kuin sinulla kinkusta. Mutta silti on sinusta ok että mies joutuu särpimään jotain perseestä revittyä tekelettä, kunhan sinä et joudu haistamaankaan kinkun tuoksua. Ilkeä nainen olet, älä ihmettele kun miehesi katkeroituu ja alkaa vihaamaan sinua.
Kinkku on tehty sian perseestä.
T: joustavalla mielellä varustettu vege
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, veikkaan että miehelläsi on yhtä vahvat mielipiteet tofukinkusta kuin sinulla kinkusta. Mutta silti on sinusta ok että mies joutuu särpimään jotain perseestä revittyä tekelettä, kunhan sinä et joudu haistamaankaan kinkun tuoksua. Ilkeä nainen olet, älä ihmettele kun miehesi katkeroituu ja alkaa vihaamaan sinua.
Kinkku on tehty sian perseestä.
T: joustavalla mielellä varustettu vege
Ei sitä ole tehty siitä, se on sitä.
Kamala olet kun muiden syömisiin puutut. Mitä se on sinulta pois? Kunhan et kinkkua suuhusi itse pistä. Et varmaan anna naidakaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sitä mieltä että jouluna pitää olla kinkku, mutta minä en halua vegenä todellakaan kinkkua meidän juhlapöytään. Onnistuuko kinkun tekeminen pehmeästä tofusta, kun maustaisi hyvin ja laittaisi perinteisen kinkun kuorrutteen (sinappi+korppujauho)? Jos ei tofusta, niin mistä?
Ei, ei se tofu muutu siaksi vaikka kuinka abrakadabraa hokisit. Kinkku tulee vain siasta, eikä mistään muusta. Jos se tulee jostain muusta niin se on jotain muuta kuin kinkkua
Seitanhan ei itsessään maistu yhtään miltään. Maku riippuu täysin siitä, mitä muuta siinä on kuin vehnägluteenia. Useimmissa ohjeissa on kikhernejauho, mutta jos et siitä tykkää, mikä tahansa muukin palkokasvijauho käy. Itse tykkään käyttää lupiinia, mutta jos sinä tykkäät soijasta, kannattaa kokeilla sitä. Ja mausteita sen mukaan, mistä itse tykkäät. Monissa ohjeissa käsketään laittaa jotain savun makua. Itse en käytä, koska se tekee siihen ikävän "makkaramaisen" maun.
Toivon, että pääsette miehesi kanssa sovintoon siitä, mitä teidän joulupöydässänne tarjotaan.
Minä vietän nyt ensimmäistä vegaanijouluani, eikä minulle tulisi mieleenikään kieltää miestäni ostamasta kinkkua. Tiedän, että minun tekee mieli maistaa sitä, mutta kun tiedän myös sen, että sitten taas ulostan verta, jos maistan lihaa, niin jätän tällä kertaa väliin.
Itse teen tofukinkun savutofusta, sinappia paksu kerros ja korppujauholeivitys vaan päälle!
Ap ei kyllä koskaan ole syönyt pehmeää tofua jos ehdottaa sitä kinkun tekoon. Trolli taas.