Ruokakaupassa myyjät ja hyllyttäjät yrittävät piilottaa ne tuoreemmat tuotteet pinojen alle ja taakse
, mutta kyllä minä ne sieltä löydän, maidot, juustot, kinkut, ym. Silti tulee sellainen olo kuin olisi petosyrityksen kohteena ollut.
Huijataanko sinua tuotteiden päivämäärissä?
Kommentit (104)
Ihan oikeastiko luulit ap tajunneesi juuri jotain mullistavaa? :D Et selkeästi ole ollut missään tekemisissä kaupanalan kanssa...
Tiedän olevani "ärsyttävä" kaivaessani tuoreempaa tavaraa takaa, mutta jos minulla on vaikka avattu puolillaan oleva kahvimaito jääkaapissa, niin en todellakaan osta "parasta ennen huomista" -maitoa, vaan mahollisimman tuoretta tietenkin, että ehdin juoda vanhan loppuun ja uusi on vielä suht tuoretta kun sen avaan. Silloin joskus kun syön leipää, ostan mahdollisimman tuoretta kinkkua, koska en välttämättä revi pakettia heti auki vaan se voi odotella pari päivääkin jääkaapissa. Sitten kun sen avaan, syön nopeasti pois, koska pilaantuminen ei kysele päivämääriä.
Miksi edes selittelen päivänselviä asioita kuin niissä olisi jotain uutta? Oh my...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa minimoi ruokahävikin omalta osaltaan laittamalla vanhat tuotteet eteen ja uudet taakse. Asiakas minimoi ruokahävikin omalta osaltaan, ja saa parempaa laatua valitsemalla sen tuotteen, jossa myyntiaikaa on eniten jäljellä.
Asiakkaan ja kauppiaan intressit ovat tässä jonkun verran ristiriidassa. Ei asiakasta voi velvoittaa ostamaan huonompaa tuotetta siksi, että kauppias säästäisi.
Asiakkaan syyttäminen hävikkiin menevistä vanhenevista ruoista ei ole oikein. Pitäisikö hänen maksaa sellaisesta tuotteesta, joka ennättää mennä vanhaksi hänen omassa jääkaapissaan? Silloinhan hän tulisi maksaneeksi kalliimpaa hintaa huonommasta tuotteesta.
Kauppiaan ammattitaitoon kuuluu huolehtia ostoistaan ja hinnoittelustaan niin, ettei tavara jää kaupan hyllyssä myymättä.
Ei se eilen tullut juusto ole yhtään sen huonompaa kuin tänään tullut.
Esim. Polar juustossa on pvm. Monta kuukautta ja silti pitää kaivaa se alimmainen ja lisätä myyjien työtä jättämällä paikat sekaisin, se viikko sitten tullut polar- juusto ei OLE HUONOMPAA itse asiassa se on parempaa😀
Eihän se ole mikään ongelma, että joku ottaa sen raaemman juuston, ja niille jotka tajuavat paremmin, jää sitten niitä kypsempiä. Mutta maito, leipä, liha ja kala eivät todellakaan siellä kaupan hyllyssä parane. Järkevä asiakas ostaa niistä laadukkainta. Jos teen ostoksista ruokaa tänään, ihan hyvin voin ostaa huomenna vanhentuvaa lihaa ja pikkuisen ylikypsiä kasviksia. Mutta jääkaappiin pilaantumaan en niitä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MULLA ON IHAN TÄYS OIKEUS OSTAA TUORETTA TAVARAA. JOS KAUPPA EI OLE PYSTYNYT MYYMÄÄN TILAAMIAAN TUOTTEITA AJOISSA, SE EI OLE MINUN VIKA.
Terveisin kusipäähörhöhyllynpenkoja.
Ps. Ostan myös vanhentuneita tuotteita kunhan ovat tarpeeksi alennuksella.
Juuri sinun ja muiden kaltaistesi vika se on ääliö
Jos kauppaan tulee joka päivä 5 kinkkupakettia ja niistä myydään joka päivä 3 kpl niin kun otat sieltä takaa niin vanhemmat kaksi jäävät aina siihen eteen..
Ymmärrän että otetaan takaa tuote jos edessä on tosi huono päiväys mutta en sitä että jos edessä olevassa pn vielä viikko päiväystä niin silti pitää kaivaa sieltä alta..
No hintoja nostetaan taas vuoden alusta, turha kitistä, sinä sen roskiin menevän tuotteen maksat kalliimpana hintana.
Kaupalla on niin järkyttävät katteet ruuassa, että turha sun on mua syyllistää. Sianlihantuottaja saavat muutaman kymmenen senttiä tuottamalleen ruholle ja halvimmatkin lihanpalat maksavat noin neljä euroa kilo.
Kasvatapa itte sikasi sika.
Olen muuten kasvattanut ja mikään teollinen ei ole ollut lähellekään yhtä hyvää. Sori vaan Börje.
No kasvatapa sitten. Köyhä.
Olen kerran ostanut kaupasta paahtopaistin, jonka parasta ennen päiväys oli mennyt jo umpeen ennen ostopäivää. En nähnyt kaupassa kunnolla päiväystä, eikä tullut mieleenkään, että kauppa myy valmiiksi pilaantunutta lihaa. En käynyt siinä kaupassa enää toiste, vaikka se oli silloin lähin kauppa. Eli kannattaa katsoa niitä päiväyksiä.
Tähän pitäisi tulla jokin muu systeemi kuin se että myyjien tarvitsee aina kikkailla päivämäärien kanssa.
Voisi tulla vaikka jotkin automaatin tapaiset hyllyt, joista tulisi tuotteet ulos päivämäärän mukaan. Jos vaan toimisi olisi hyvä hävikin vähentymisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa minimoi ruokahävikin omalta osaltaan laittamalla vanhat tuotteet eteen ja uudet taakse. Asiakas minimoi ruokahävikin omalta osaltaan, ja saa parempaa laatua valitsemalla sen tuotteen, jossa myyntiaikaa on eniten jäljellä.
Asiakkaan ja kauppiaan intressit ovat tässä jonkun verran ristiriidassa. Ei asiakasta voi velvoittaa ostamaan huonompaa tuotetta siksi, että kauppias säästäisi.
Asiakkaan syyttäminen hävikkiin menevistä vanhenevista ruoista ei ole oikein. Pitäisikö hänen maksaa sellaisesta tuotteesta, joka ennättää mennä vanhaksi hänen omassa jääkaapissaan? Silloinhan hän tulisi maksaneeksi kalliimpaa hintaa huonommasta tuotteesta.
Kauppiaan ammattitaitoon kuuluu huolehtia ostoistaan ja hinnoittelustaan niin, ettei tavara jää kaupan hyllyssä myymättä.
Ei se eilen tullut juusto ole yhtään sen huonompaa kuin tänään tullut.
Esim. Polar juustossa on pvm. Monta kuukautta ja silti pitää kaivaa se alimmainen ja lisätä myyjien työtä jättämällä paikat sekaisin, se viikko sitten tullut polar- juusto ei OLE HUONOMPAA itse asiassa se on parempaa😀No se taas on asia, jonka jokainen asiakas päättää itse omien makutottumustensa mukaan. Kypsytettävät juustot, tietyt riiputettavat lihatuotteet ja oikein kellaroidut viinit ovatkin suunnilleen ainoita poikkeuksia sille, että ruoka on parasta mahdollisimman tuoreena.
Monesti ihmiset vieroksuvat esim. hedelmissä juuri niitä parhaimmillaan syömäkelpoisia, ja ostavat mieluummin raakoja. Niissä tuotteissa ei edes ole viimeistä myyntipäivää. Mutta sehän ei ole mikään syy, miksi kenenkään kannattaisi ostaa esim. viimeisen myyntipäivän vanhaa, kovettunutta leipää.
Mitä vittua sä sekoilet? Mainitsemasi tuotteet ovat parhaimmillaan vanhoina, eli parhaat päivät nähneinä. Kannattais vähän skarpata.
Rakas ystävä, huolehdi sinä vain omasta ostoskoristasi, minä huolehdin omastani. Sinä et voi tietää, ostanko tuotteet tänään käytettäväksi, vai siten, että ne ovat kelvollisia vielä viiden päivän päästäkin.
Saat vapaasti ostaa aina vanhoja tuotteita jos haluat, minä ostan juuri niitä tuotteita joita kulloinkin tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitäisi tulla jokin muu systeemi kuin se että myyjien tarvitsee aina kikkailla päivämäärien kanssa.
Voisi tulla vaikka jotkin automaatin tapaiset hyllyt, joista tulisi tuotteet ulos päivämäärän mukaan. Jos vaan toimisi olisi hyvä hävikin vähentymisen kannalta.
Siinä vaiheessa kun kauppa pakottaisi ostamaan vanhaa leipää, vaihtaisin kauppaa välittömästi.
Sitä sanotaan valintamyymälksi just siksi, että asiakas saa itse valita tuotteet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin otan takaa tuotteet koska asun yksin enkä ehtisi muuten käyttää niitä...
Juu sama mulla, etta takaa kaivelen. Mita sita vanhenevia ostaa jos on uusiakin tarjolla..
Siksi että ei ruokaa tarvisi heittää roskiin, hinnat pysyisivät alhaalla ja siksi että esim. Kinkkupakkaus säilyy avauspäivästä sen viikon oli se sitten mikä vkp tahansa..
Okei jo selkis. Jatkan kuitenkin entisella tyylilla. Onneks loytyy AV mammat jotka korjaa talteen ne vanhenevat tuotteet!
Vierailija kirjoitti:
, mutta kyllä minä ne sieltä löydän, maidot, juustot, kinkut, ym. Silti tulee sellainen olo kuin olisi petosyrityksen kohteena ollut.
Huijataanko sinua tuotteiden päivämäärissä?
Hahahahhaaaaa:DDD Oletko v*ttu tosissasi? Minkä ikäinen olet?
Kuuluu ihan maalaisjärkeen, että ymmärtää kaupassa ottaa tuoreinta mitä hyllystä saa, jos normihintaan myydään.
Seuraavan päivän tuotteita voin ostaa pienellä alella, esim -30%.
Täällä myös kaupassa työskentelijä. Eipä siihen ap fiksumpaakaan tapaa ole, ihan normikäytäntö.
Sen sijaan en pidä asiakkaista, jotka mylläävät hyllyt ilman ajatuksen häivää kaatopaikkakuntoon, rikkovat tuotteita eivätkä edes vaivaudu kertomaan, että lasinsiruja on osasto täynnä ja jättelevät kylmätuotteita lämpimille hyllyille "kun en mä otakaan tätä". Taaempaa kaivamisessa ei ole mitään vikaa, kunhan nyt ei samalla sotke koko hyllyväliä vastaamaan pommin jäljiltä. Nuuka saa olla, sotkuinen sikapossu ei kiitos.
Meillä lähikauppa on todellakin lähellä ja olen konmarittanut keittiön hyvin.
Meillä pyörii säännöllisen epäsäännöllisesti 5 vkon ruokalista ja voin ostaa jopa tippuneen ja klommoisen säilykkeen, jos tiedän käytän sen tänään.
Käyn kaupassa 2 krt vkossa ja tarkan ostoslistan kanssa. Tuoretuotteet käytetään parin pv sisällä, kuten lähes kaikki muut mitä kaupasta ostan, joten mulle köy hyvin ne missä päiväys on ihan kohta.
Todellakaan hyllyssä seisotus ei tee hyvää millekään tuoretuotteelle. On eri asia, onko tuore liha pakattu esim. torstaina ja ostan sen 10 päivn päästä kaupasta, kuin että pakkauspäivä on parhaimmillaan kolme päivää ennen ostamista. Ostan aina tuoreinta, mitä löytyy. Kauppiaan asia on pitää hävikkinsä kurissa muuten ja jos ei sitä hallitse, se ei ole minun vikani. Jos tuotteita on yhdessäkin tuoretuotekategoriassa toistakymmentä erilaista, järkikin sano, ettei kaikki mene millään aina kaupaksi.
HAHAHAHA ihankun kukaan muu ei tietäisi kyseistä taktiikkaa kun tämä aloittaja :D
Itse käytän kaupassa aina käsineitä. Hevi tuotteita kosketellaan ulostebakteerisin sormin muka tarkistettaessa yksittäisen hedelmän kypsyysastetta ja sitten se piilotetaan takaisin laariin seuraavan poimittavaksi. Tölkkejä ja pakkauksia hipelöidään ja niiden tuoteselosteita muka tarkistetaan samoilla peräreikää räplänneillä sormilla. Aina on ihan pakko ottaa kiinni mahdollisimman läheltä kaatonokkaa tai kohdasta mistä paketti aukaistaan että varmasti saadaan siirrettyä ulostetta muiden suihin. Pesen kaikki hedelmät ja vihannekset sekä pakkaukset ennen kaappiin tai jääkaappiin laittamista desinfiointiliuoksella. Ei tarvitsisi jos ihmiset eivät tarkoituksella levittelisi ulostebakteereitaan toisten ostoksiiin.
Kaupan ideahan on saada ihmiset ostamaan pilaantunutta paskaa normaalihinnalla. Sillälailla muuttu hävikki = tappio voitoksi. Oletko joku vihervasemmistolainen kun pidät tuota ongelmana? Painu takaisin sinne Neuvostoliiton ihannevaltioosi jonottamaan elintarvikkeita.
Monissa kaupoissa joutuu ihan tosissaan kaivelemaan niitä tuotteita. Aiemmin joku kirjoitti hyllystä tippuneen maitoja, sama on käynyt mullekin, jugurtit ovat niin ylhäällä, että vaikea yltää niihin taaimmaisiin muuten kuin "heijaamalla" edessä olevia purkkeja.
Vierailija kirjoitti:
HAHAHAHA ihankun kukaan muu ei tietäisi kyseistä taktiikkaa kun tämä aloittaja :D
öö nyt ei taida olla kaikki juustot paketissa? Samaa viestiä kirjoitit jo aiemmalla sivulla. Veikö ap aiheesi, joka oli sinulle tuttu juttu, mutta et olisi osannut tehdä siitä yhtä hyvää ketjua... Kauheaa!
Olen muuten kasvattanut ja mikään teollinen ei ole ollut lähellekään yhtä hyvää. Sori vaan Börje.