Ruokakaupassa myyjät ja hyllyttäjät yrittävät piilottaa ne tuoreemmat tuotteet pinojen alle ja taakse
, mutta kyllä minä ne sieltä löydän, maidot, juustot, kinkut, ym. Silti tulee sellainen olo kuin olisi petosyrityksen kohteena ollut.
Huijataanko sinua tuotteiden päivämäärissä?
Kommentit (104)
Olen huomannut ihan saman jutun, joskus laittavat vielä sen rikkinäisen siihen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi joka aina ottaa takaata kaikki tuoretuotteet. Hullua ostaa esim leipää tai maitoa jonka päiväys on pahimmassa tapauksessa seuraavana päivänä. Vaikka sitä päivästä ei tarvitse seurata silmä kovana niin kotonakin ne yleensä ehtii mennä päiväyksen yli vaikka olisi kauppaan tulo päivänä ostettu.
Takaata? Oikeasti?
Olen kuullut joidenkin sanovan 'kotoota', mutta että 'takaata'. Sehän on vain sanan pidentämistä! Mitä järkeä?
Takaata. TAKAATA.
En isommin katso päiväyksiä, tuommoiset tulee kulutettua niim nopeasti, ettei pidemmällä päivämäärällä ole väliä. Ja aina voi heittää pakkaseen.
Meidän kaupassa leipä on aina tuoretta ja pehmeää. En edes osta vähän kovettunutta leipää.
Mikä estää myynnin viimeisenä käyttöpäivänä?
MULLA ON IHAN TÄYS OIKEUS OSTAA TUORETTA TAVARAA. JOS KAUPPA EI OLE PYSTYNYT MYYMÄÄN TILAAMIAAN TUOTTEITA AJOISSA, SE EI OLE MINUN VIKA.
Terveisin kusipäähörhöhyllynpenkoja.
Ps. Ostan myös vanhentuneita tuotteita kunhan ovat tarpeeksi alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olitkohan meidän kaupassa eilen!? Harmaa ruutukuvioitu takki?
Kyseinen nainen siis otti maitohyllystä maitoa tuolla taktiikalla ja sieltä maitorivin takaosasta tippui ainakin kolme purkkia maahan. Kuka ylipäänsä ostaa vielä kevytmaitoa rasvattoman sijaan?
Koska vettä saa hanastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhenevissa tuotteissa olisi kunnon alennus, ostaisin. Mutta jauhelihaa jonka viim. käyttöpäivä on 31. päivä myydään vielä 30. täydellä hinnalla. Vasta viimeisenä käyttöpäivänä tulee -30 % lappu. Jos huonosti käy, niin liha on jo epäilyttävästi mennyt vanhaksi kun kotona avaat paketin. Siispä ostan mielummin vaan hyvällä päiväyksillä olevia tuotteita, ettei tarvitse kotona arpoa onko mennyt pilalle vai ei.
Enkä todellakaan ala pakastamaan lihoja. Inhottavaa alkaa ensin sulattelemaan jauhelihaa ennen lihapullien tekoa.
Ihme uskomuksia teillä on. Mitään tavaraa ei saa myydä enää viimeisenä käyttöpäivänä, edes alennuksella. Eri tuotteissa on erilaiset tuoreustakarajat, jolloin tuote alennetaan. Useimissa lihoissa ja leivissä se on 2 päivää (eli jos tuote menee vaikka vanhaksi 25 päivä, se alennetaan 23 päivä illalla tai 24 aamulla). Monet tuoretuotteet, etenkin juustot, alennetaan vielä reilusti aiemminkin.
Minua ei haittaa se, että joku kaivelee uudempaa alta, itsekin teen sitä välillä joidenkin tuotteiden kohdalla, koska asun yksin enkä ehdi muuten käyttää tuotteita. Mutta kai nyt ääliökin ymmärtää, miksi uudempi laitetaan taakse/alle? Muutenhan ne vanhemmat tuotteet homehtuisivat sinne taakse, ja älytön määrä tavaraa menisi poistoihin. Ihan järkyttävää ruuan haaskausta... turha valittaa, jos ruuan hinta nousee.
T. Ruokakaupan myyjä
Joopa joo. Tottakai sitä nyt viimeisenä käyttöpäivänä saa myydä. Ja parasta ennen päiväys ei ole viimeinen käyttöpäivä, et taida olla ruokakaupan myyjää nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
MULLA ON IHAN TÄYS OIKEUS OSTAA TUORETTA TAVARAA. JOS KAUPPA EI OLE PYSTYNYT MYYMÄÄN TILAAMIAAN TUOTTEITA AJOISSA, SE EI OLE MINUN VIKA.
Juuri sinun ja muiden kaltaistesi vika se on ääliö
Jos kauppaan tulee joka päivä 5 kinkkupakettia ja niistä myydään joka päivä 3 kpl niin kun otat sieltä takaa niin vanhemmat kaksi jäävät aina siihen eteen..
Ymmärrän että otetaan takaa tuote jos edessä on tosi huono päiväys mutta en sitä että jos edessä olevassa pn vielä viikko päiväystä niin silti pitää kaivaa sieltä alta..
No hintoja nostetaan taas vuoden alusta, turha kitistä, sinä sen roskiin menevän tuotteen maksat kalliimpana hintana.
Itse ostan aina se etummaisen, kunhan se päiväys riittää omiin tarpeisiin ja 98% kerroista se riittää aivan hyvin.
En halua että ruokaa joudutaan heittämään kaupassakaan roskiin, se ei hyödytä ketään.
Kauppa minimoi ruokahävikin omalta osaltaan laittamalla vanhat tuotteet eteen ja uudet taakse. Asiakas minimoi ruokahävikin omalta osaltaan, ja saa parempaa laatua valitsemalla sen tuotteen, jossa myyntiaikaa on eniten jäljellä.
Asiakkaan ja kauppiaan intressit ovat tässä jonkun verran ristiriidassa. Ei asiakasta voi velvoittaa ostamaan huonompaa tuotetta siksi, että kauppias säästäisi.
Asiakkaan syyttäminen hävikkiin menevistä vanhenevista ruoista ei ole oikein. Pitäisikö hänen maksaa sellaisesta tuotteesta, joka ennättää mennä vanhaksi hänen omassa jääkaapissaan? Silloinhan hän tulisi maksaneeksi kalliimpaa hintaa huonommasta tuotteesta.
Kauppiaan ammattitaitoon kuuluu huolehtia ostoistaan ja hinnoittelustaan niin, ettei tavara jää kaupan hyllyssä myymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin otan takaa tuotteet koska asun yksin enkä ehtisi muuten käyttää niitä...
Juu sama mulla, etta takaa kaivelen. Mita sita vanhenevia ostaa jos on uusiakin tarjolla..
Ei ole elinympäristöstä piittaavia linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppaan tulee joka päivä 5 kinkkupakettia ja niistä myydään joka päivä 3 kpl niin kun otat sieltä takaa niin vanhemmat kaksi jäävät aina siihen eteen..
Ymmärrän että otetaan takaa tuote jos edessä on tosi huono päiväys mutta en sitä että jos edessä olevassa pn vielä viikko päiväystä niin silti pitää kaivaa sieltä alta..
No hintoja nostetaan taas vuoden alusta, turha kitistä, sinä sen roskiin menevän tuotteen maksat kalliimpana hintana.
Jos kauppaan tulee joka päivä 5 kinkkupakettia vaikka myynti on kolme pakettia, kauppias osaa hommansa helvetin huonosti. Ei siitä voi asiakasta syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa minimoi ruokahävikin omalta osaltaan laittamalla vanhat tuotteet eteen ja uudet taakse. Asiakas minimoi ruokahävikin omalta osaltaan, ja saa parempaa laatua valitsemalla sen tuotteen, jossa myyntiaikaa on eniten jäljellä.
Asiakkaan ja kauppiaan intressit ovat tässä jonkun verran ristiriidassa. Ei asiakasta voi velvoittaa ostamaan huonompaa tuotetta siksi, että kauppias säästäisi.
Asiakkaan syyttäminen hävikkiin menevistä vanhenevista ruoista ei ole oikein. Pitäisikö hänen maksaa sellaisesta tuotteesta, joka ennättää mennä vanhaksi hänen omassa jääkaapissaan? Silloinhan hän tulisi maksaneeksi kalliimpaa hintaa huonommasta tuotteesta.
Kauppiaan ammattitaitoon kuuluu huolehtia ostoistaan ja hinnoittelustaan niin, ettei tavara jää kaupan hyllyssä myymättä.
Ei se eilen tullut juusto ole yhtään sen huonompaa kuin tänään tullut.
Esim. Polar juustossa on pvm. Monta kuukautta ja silti pitää kaivaa se alimmainen ja lisätä myyjien työtä jättämällä paikat sekaisin, se viikko sitten tullut polar- juusto ei OLE HUONOMPAA itse asiassa se on parempaa😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupalla on niin järkyttävät katteet ruuassa, että turha sun on mua syyllistää. Sianlihantuottaja saavat muutaman kymmenen senttiä tuottamalleen ruholle ja halvimmatkin lihanpalat maksavat noin neljä euroa kilo.
Oooi... Ap on juuri aloittanut itsenäisen aikuisen elämän ja perehtynyt kaupassakäynnin saloihin. 😊 How cute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Polar juustossa on pvm. Monta kuukautta ja silti pitää kaivaa se alimmainen ja lisätä myyjien työtä jättämällä paikat sekaisin, se viikko sitten tullut polar- juusto ei OLE HUONOMPAA itse asiassa se on parempaa😀
No se taas on asia, jonka jokainen asiakas päättää itse omien makutottumustensa mukaan. Kypsytettävät juustot, tietyt riiputettavat lihatuotteet ja oikein kellaroidut viinit ovatkin suunnilleen ainoita poikkeuksia sille, että ruoka on parasta mahdollisimman tuoreena.
Monesti ihmiset vieroksuvat esim. hedelmissä juuri niitä parhaimmillaan syömäkelpoisia, ja ostavat mieluummin raakoja. Niissä tuotteissa ei edes ole viimeistä myyntipäivää. Mutta sehän ei ole mikään syy, miksi kenenkään kannattaisi ostaa esim. viimeisen myyntipäivän vanhaa, kovettunutta leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupalla on niin järkyttävät katteet ruuassa, että turha sun on mua syyllistää. Sianlihantuottaja saavat muutaman kymmenen senttiä tuottamalleen ruholle ja halvimmatkin lihanpalat maksavat noin neljä euroa kilo.
Kasvatapa itte sikasi sika.
Kaivan takaa tuoreita vain jos sillä on jotain oleellista merkitystä. Esim silloin kun täydennän kotivaraa, haluan mahdollisimman pitkällä käyttöajalla olevan tuotteen. Jos tulee heti käyttöön niin ei sillä ole sitten niin väliä, kunhan ei ihan päiväysvanhaa ole. Joskus ollut kaupassa viikonkin vanhaa juustoa tai lihaa ja olen huomauttanut myyjille, että kattokaapas ne pilaantuneet pois ennen kuin joku vahingossa ostaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Polar juustossa on pvm. Monta kuukautta ja silti pitää kaivaa se alimmainen ja lisätä myyjien työtä jättämällä paikat sekaisin, se viikko sitten tullut polar- juusto ei OLE HUONOMPAA itse asiassa se on parempaa😀No se taas on asia, jonka jokainen asiakas päättää itse omien makutottumustensa mukaan. Kypsytettävät juustot, tietyt riiputettavat lihatuotteet ja oikein kellaroidut viinit ovatkin suunnilleen ainoita poikkeuksia sille, että ruoka on parasta mahdollisimman tuoreena.
Monesti ihmiset vieroksuvat esim. hedelmissä juuri niitä parhaimmillaan syömäkelpoisia, ja ostavat mieluummin raakoja. Niissä tuotteissa ei edes ole viimeistä myyntipäivää. Mutta sehän ei ole mikään syy, miksi kenenkään kannattaisi ostaa esim. viimeisen myyntipäivän vanhaa, kovettunutta leipää.
Mitä vittua sä sekoilet? Mainitsemasi tuotteet ovat parhaimmillaan vanhoina, eli parhaat päivät nähneinä. Kannattais vähän skarpata.
Mikään ei ole kyllä vastenmielisempää kaupassa kun nämä ämmät jotka valkkaa tavaroita,aina pitää kaivella jostakin alta,päällimmäinen ei kelpaa!