Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä edessä ajavan peräpäähän kuhnuttava - LUE tai itke myöhemmin

Vierailija
20.12.2016 |

Ajan kahdella eri autolla. Toinen on vanha maasturi ja toinen on pieni, näppärä, kuvankaunis pösö. Ajan molemmilla 80 alueilla n. 84-85km/h ja oikeastaan motaria lukuunottamatta hyvin pieni ylinopeus pätee kaikilla nopeuksilla. Hyvin liukkaalla tai huonolla säällä tilanteen mukaan, mutta näitä nyt on hyvin harvoin.

Pösön kanssa olen huomannut, että kävelijät eivät pääsääntöisesti kiitä. Perässä ajavat tulevat melko usein ihan kiinni perseeseen. Olen kuin roskaa. Kun ajan samaa nopeutta maasturini kanssa, peräpään kuhnuttajat ovat melko harvinaisia. Pösön kanssa niin yleisiä, että nyt riitti. Jos et aio ohittaa, niin painu h*lvettiin minun autoni peräpäästä. Minulla on tasan tästä päivästä lähtien pussukka etupenkillä, josta saattaa jotain kummaa reittiä ajautua yllätys sinun autosi tuulilasiin tai mahdollisesti muuhun kohtaan ajaessasi jatkuvasti parin metrin päässä autostani. Tällainen varoituksen sana kaikille vähä-älyisille, pienimunaisille, isokoloisille ja mitä näitä nyt onkaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä siihen ohituskaistalle köröttelemään alinopeutta? Vasen kaista on ohittamista varten. Jos tunnet, että takana tuleva ajaa vaarallisen lähellä niin paras keino välttää vaaratilanne on siirtyä oikealla kaistalle ja päästää takana tulevat ohi.

Paljon näkee varsinkin naiskuskeilla näitä ratkaisuja, joissa ajetaan sallittua tai hieman alle vasemmalla kaistalla vaikka oikealla kaistallaa olisi hyvin tilaa. Siinä sitten joku tuittupää tulee perseeseen kiinni hiostamaan ja jos kuski ei edellä ajavassa autossa tajua ajoissa siirtyä oikealle kaistalle, lähtee tuittupää ohittamaan vaarallisesti oikealta.

Kannattaa itse olla aina se järkevämpi kuski liikenteessä ja välttää turhat vaaratilanteet antamalla näille tuittupäille tietä vaikka itse ajaisikin oikein ja turvallisesti. Varsinkin jos kyydissä on lapsia.

Vierailija
22/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kahdella eri autolla. Toinen on vanha maasturi ja toinen on pieni, näppärä, kuvankaunis pösö. Ajan molemmilla 80 alueilla n. 84-85km/h ja oikeastaan motaria lukuunottamatta hyvin pieni ylinopeus pätee kaikilla nopeuksilla. Hyvin liukkaalla tai huonolla säällä tilanteen mukaan, mutta näitä nyt on hyvin harvoin.

Pösön kanssa olen huomannut, että kävelijät eivät pääsääntöisesti kiitä. Perässä ajavat tulevat melko usein ihan kiinni perseeseen. Olen kuin roskaa. Kun ajan samaa nopeutta maasturini kanssa, peräpään kuhnuttajat ovat melko harvinaisia. Pösön kanssa niin yleisiä, että nyt riitti. Jos et aio ohittaa, niin painu h*lvettiin minun autoni peräpäästä. Minulla on tasan tästä päivästä lähtien pussukka etupenkillä, josta saattaa jotain kummaa reittiä ajautua yllätys sinun autosi tuulilasiin tai mahdollisesti muuhun kohtaan ajaessasi jatkuvasti parin metrin päässä autostani. Tällainen varoituksen sana kaikille vähä-älyisille, pienimunaisille, isokoloisille ja mitä näitä nyt onkaan.

Nämä persekärpäset jotka tykkää ajaa toisen perälaudassa kiinni eivät myöskään latvalahoina ymmärrä sellaista tosiasiaa, että siellä pienessä pompannapissa saattaa takapenkillä olla pikkuinen piltti turvakaukalossa, ja siinä tapauksessa jos ja kun persekärpänen tulee takaluukusta sisään on pieni piltti kuoleman oma, ja se on sitten sen perskärpäsen vika ja omalla tunnolla lopun ikää!!!! Itse ajattelen aina näistä peräpäässä kiinni ajajista, että nille taitaa persepanotkin olla mieluisinta puuhaa sängyssä ;/

Ei paljo kiinnosta sun vajakin äpäräs henki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu

Puhuiko ap jotain MITTARISTA? 

Itse katson nopeuden navigaattorista.

Vituttaa tälläiset taliaivojen perseessä roikkujien idiootit puolustuspuheet.

Viimeksi 80 alueella ajoin 84km/h, perseessä roikkui Audi. Ohituskaistalla Audi pääsi vihdoin ohittamaan mut mutta jäi seuraavan auton perseeseen hinkuttamaan. Siinä se roikkui max 5m päässä asuntoauton takapuskurista.

Mä en voi kuin ihmetellä järjenjuoksua

Vierailija
24/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista hauskinta on, kun ajelee sellaisessa väljässä letkassa maantiellä. Letka liikkuu ihan nopeusrajoitusten mukaan. Itse pyrin pitämään kunnollista turvaväliä. Sit joku urpo ajaa ensin kiinni puskurissa x-aikaa. Sit ohitus (ei kovin turvallinen) ja jäädään ajamaan tyytyväisenä siihen letkaan seuraavan auton perään.

Ymmärrättekö, että ajan samaa nopeutta, kun muut, vaikka pidän sen turvavälin. Se, että ohitat minut ei nopeuta matkaasi yhtään. Tosin olen kyllä tyytyväinen, että katoat siitä perseestä roikkumasta. Ohittaessa voisi toki katsoa, ettei kukaan tule vastaan.

Tähän =) Veit kyllä niin sanat suustani

Vierailija
25/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa pieni pösö. Ajan samalla tavalla kuin sinäkin, lievää (2-3 km/g liikaa) ylinopeutta aina paitsi kaupunkiajossa. Mulla myös sellainen ilmiö, että minusta halutaan mennä ohi noiden matalampien nopeuksien alueella, mutta sama tyyppi jää satasen alueella ajaan yhdeksääkymppiä eteen. Tai jopa niin, että mennään satasen alueella ohi, mutta ei ajeta sitten yhtään sen kovempaa kuin minäkään, päinvastoin. Mulla on vielä enimmäkseen vakkari päällä, joten ajovauhdin heittelyt eivät ole kovin isoja. 

Vierailija
26/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Aina roikkuu joku perässä. Vilkutan jarruvaloja yleensä tai ajan tiensivuun ja päästän ohi. Perään vilkautan pitkiä. Voisi tosiaan jonkun mädän kananmunan pudottaa ilkunasta takanatulijan perään.

Vierailija
27/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa pieni pösö. Ajan samalla tavalla kuin sinäkin, lievää (2-3 km/g liikaa) ylinopeutta aina paitsi kaupunkiajossa. Mulla myös sellainen ilmiö, että minusta halutaan mennä ohi noiden matalampien nopeuksien alueella, mutta sama tyyppi jää satasen alueella ajaan yhdeksääkymppiä eteen. Tai jopa niin, että mennään satasen alueella ohi, mutta ei ajeta sitten yhtään sen kovempaa kuin minäkään, päinvastoin. Mulla on vielä enimmäkseen vakkari päällä, joten ajovauhdin heittelyt eivät ole kovin isoja. 

Niin ja huomion mittarivirheen myös. 

Vierailija
28/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu

No ainakin itse tiedän tasan tarkkaan paljonko näyttää liikaa kun työmatkani varressa on nopeusnäyttö. Noin 5-6km/h valehtelee mittari.

Vierailija
29/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kävelijänä kiitä ikinä. Kävelijällä on etumeno-oikeus, piste.

Vierailija
30/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun sen turvavälin saisi pidettyä niin, ettei siihen kiilaisi näitä letkassa ohittelijoita heittämään kuria silmille. Toinen tuomiopäivän kuskiryhmä ovat rampilta kiilaavat. "On ne aina ennenkin antaneet tietä."

Vierailija
31/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteestä kyllä löytyy aina provosoijia, mutta järjettömintä on itse provosoitua jonkun idiootin toimesta. Minulle on tärkeintä saada itseni ja autossa olevat matkustajat perille ehjänä ja siihen auttaa vain pään pitäminen kylmänä. Kortti pois kuumakalleilta.

Vierailija
32/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonossa nuohoaa edelläajavan takaluukussa on se nuohoaja yksiselitteisesti idiootti.

Jos jonon ekana ajavan nysvärin takaluukussa yritetään vihjata että "kaasuakin voisi perkele painaa" niin silloin se jononkerääjä on idiootti.

Poislukien ne speziaalitilanteet joita joku nyt alkaa keksimään tähän jatkoksi, huoh.

Vierailija
33/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on autossa peräkoukku. Kun joku roikkuu puskurissa kiinni, sihautan ensin lasinpesunestettä. Jos se ei auta, niin lasken nopeutta. Jos vielä jatkuu, painan pari kertaa jarrua. Jos ei vieläkään lopu, vedän käsijarrusta. Jarruvalot eivät syty, mutta peräkoukku rikkoo perässä roikkuvan puskurin.

Vierailija
34/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo viesti auta. Peräpuskuria nuolevat ovat yleensä miehiä. Ja miehiä tällä palstalla käy harvoin, lähinnä muutama itseään mgtow-mieheksi itseään kutsuva, thaikuissa kerran vuodessa huoria paneva ja muuten ympäri vuoden peräkamarissa tattia hakkaava hiirulainen.

Vierailija
35/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuvo maanteiden kuningas kirjoitti:

Minulla on autossa peräkoukku. Kun joku roikkuu puskurissa kiinni, sihautan ensin lasinpesunestettä. Jos se ei auta, niin lasken nopeutta. Jos vielä jatkuu, painan pari kertaa jarrua. Jos ei vieläkään lopu, vedän käsijarrusta. Jarruvalot eivät syty, mutta peräkoukku rikkoo perässä roikkuvan puskurin.

Vetokoukku siirtää törmäysvoimia sinne minne niitä ei ole suunniteltu.

Voi ollakin pieneltä näyttävä peräänajo hiukan isompi juttu kuin pelkkä perskärpäsen puskurinrikkominen.

Vierailija
36/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin itse tiedän tasan tarkkaan paljonko näyttää liikaa kun työmatkani varressa on nopeusnäyttö. Noin 5-6km/h valehtelee mittari.

Harvassa nykyautossa on noin isoja mittarivirheitä kuin 10 km/h enää nykyaikana. Omassani vm 2012 autossa se on kolme. Sama tulos on tullut useilla nopeusnäytöillä - liikun paljon eri puolilla Suomea - kuten myös sekä mieheni että oman kännykkäni navigaattorilla. 

Vierailija
37/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä persekärpäset jotka tykkää ajaa toisen perälaudassa kiinni eivät myöskään latvalahoina ymmärrä sellaista tosiasiaa, että siellä pienessä pompannapissa saattaa takapenkillä olla pikkuinen piltti turvakaukalossa, ja siinä tapauksessa jos ja kun persekärpänen tulee takaluukusta sisään on pieni piltti kuoleman oma, ja se on sitten sen perskärpäsen vika ja omalla tunnolla lopun ikää!!!! Itse ajattelen aina näistä peräpäässä kiinni ajajista, että nille taitaa persepanotkin olla mieluisinta puuhaa sängyssä ;/

Minä aina noiden edessä ajaessani hidastan semmoiseen vauhtiin että se ei törmätessä tuu sisään luukusta. Joko kihisee kiukusta tai menee ohi, mutta lastani en riskeeraa jollekkin latvalaholle. Se tulee paljon huonommin peräkontista läpi 40km/h vauhdissa kuin 80. Muulloin ajan rajoitusten mukaan jos ei oo ihan hirveä keli.

Vierailija
38/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jää kenenkään perään kuhnimaan vaan polkasen ohitse.

Vierailija
39/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun sen turvavälin saisi pidettyä niin, ettei siihen kiilaisi näitä letkassa ohittelijoita heittämään kuria silmille. Toinen tuomiopäivän kuskiryhmä ovat rampilta kiilaavat. "On ne aina ennenkin antaneet tietä."

Ei hätää, en jää pitkäksi aikaa siihen eteesi -ohitan lopun jonon heti kun tilanne sen sallii. Ja sehän ei kauaa kestä, osaan kyllä ohittaa. Toisin kun valtaosa jonoon jäävistä nysväreistä.

Voi toki lohduttautua laskelmillasi mitkä aina kertovat miten häviävän vähän muka voitan kun en jää jonon jatkeeksi.

Jäätkö muuten itse kaupungilla kävelemään jonkun hitaamman perään? Aivan.

Vierailija
40/51 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään muuten sellainen isompi valkoinen auto ajoi ihan perseessä kiinni. Sillä oli vielä peräkärry. Ihan Urpo - joku tunnevammainen idiootti.