Miksi mies ja nainen saavat saman verran tukia?
Jos keskivertonainen kuluttaa 2000kcal/vrk ja rahaa menee ruokaan 300e kuukaudessa.
Keskivertomies kuluttaa 3000kcal/vrk ja jos söisi yhtä hyvin kuin nainen niin ruokaan menisi laskujeni mukaan 400e.
Miksi tätä ei oteta huomioon tukien määrässä? Kyllähän miehelelle kuuluisi se 100e enemmän rahaa jotta tasa-arvo tapahtuisi, eikös?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
1. Mieslisää ei tulisi antaa ylipainoisille
2. Miksi miehen pitäisi saada syödä laadukkaampaa ruokaa, kuin nainen?
3. Mies voi muusta elämisestään tinkiä paremman ruokansa eteen.
4. Kuukautissuojiin menee kk n. 40e.
5. Nainen kuluttaa myös ehkäisyyn n. 10-20e/kk, riippuen ehkäisystä.
6. Irtosuhteet kuminkäytön perusteena on huono. Hankkikoot vakipanon.Listaa saa jatkaa.
1. Laskelmat pitäisi tehdä keskiarvojen mukaan, ei yksilöiden
2. Miehellä tulisi olla oikeus pystyä syömään YHTÄ HYVIN kuin nainen. Ei paremmin.
3. Tasa-arvo ei toteudu tässä.
4. En kyllä ihan heittämällä usko, mutta ei ole tietoa. Tästäkin pitäisi olla luotettava tutkimus ja laskea keskiarvo.
5. Seksi ja ehkäisyasiat ovat yksilöiden yhteinen juttu, niitä ei pitäisi sotkea aiheeseen.
Minä moniruoka-allergisena saan ihan samat tuet kuin muut, ja ihan hyvin olen pärjännyt. En ole täällä av-palstalla asiasta itkeskellyt, mutta nyt pistää niin helvetin vihaksi, kun tänne joku urpo tulee vinkumaan "pitäis saada lisää rahaa, kun syön niin paljon".
Et sä nälkään ole kuolemassa. Normiruokavalioinen saa noilla tuilla paljon ruokaa aikaseksi, kunhan tekee itse. Eli opettele kokkaamaan ja tekemään halpoja valintoja. Minäkin saan tuon oman tukeni helposti riittämään, vaikka gluteeniton ja maidoton olen + kaikki muut allergiat.
Mitä mieltä olisitte sellaisesta että jokaiselle ihmiselle laskettaisiin energiankulutus/tarve erikseen ja annettaisiin sen verran terveellistä ruokaa. Niin että kaikkien ruokakustannukset poistuisivat.
Naisille annettaisiin myös niitä kuukautissuojia.
Miehille ja naisille yhteisesti kondomeja ja muita ehkäisyjä niin paljon kuin tarve vaatii.
Sen jälkeen annettaisiin, sanotaan nyt 100e käyttörahaa jonka saa käyttää mihin haluaa.
Miltä kuulostaisi? Kaikille tasa-arvoinen ja rahaa samanverran kun eritasoiset kulut lasketaan pois.
Vai onko tämä edelleen mielestänne epätasaarvoinen, koska mies saisi tuolloin enemmän ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä moniruoka-allergisena saan ihan samat tuet kuin muut, ja ihan hyvin olen pärjännyt. En ole täällä av-palstalla asiasta itkeskellyt, mutta nyt pistää niin helvetin vihaksi, kun tänne joku urpo tulee vinkumaan "pitäis saada lisää rahaa, kun syön niin paljon".
Et sä nälkään ole kuolemassa. Normiruokavalioinen saa noilla tuilla paljon ruokaa aikaseksi, kunhan tekee itse. Eli opettele kokkaamaan ja tekemään halpoja valintoja. Minäkin saan tuon oman tukeni helposti riittämään, vaikka gluteeniton ja maidoton olen + kaikki muut allergiat.
En mielelläni vastaa epäasiallisiin viesteihin, mutta teen poikkeuksen. Ajattelet asian nyt vähän väärin. Yritä ajatella objektiivisesti. Kyse on puhtaasti fyysisten ominaisuuksien eroista miehen ja naisen välillä sekä siitä että tuet ovat tarkoitettu pääasiassa elämiseen ja syömiseen.
Mielestäni ihmisen ei kuuluisi tinkiä sen vuoksi että sattui syntymään mieheksi ja näin ollen kuluttaa enemmän energiaa. Tasa-arvoa ajattelen.
Sen verran voisin vielä mainita että en ajattele asiaa omasta näkökulmastani. Minulle henkilökohtaisesti tuet ovat täysin riittävät. Jopa vähän reilustikin. Mutta objektiivisesti asiaa ajateltuna tasa-arvo ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta nainen joutuu hankkimaan esim. kuukautissuojia ja rintaliivejä
Molemmat voi pestä ja uusiokäyttää.
No ei kyllä koskaan ole mennyt kuukautissuojiin 40e kuukausessa. Yksi paketti maksaa muutaman euron ja se riittää yksien menkkojen ajaksi. Eli muutama euro kuukaudessa tulee kustantamaan.
Menee miehilläkin rahaa kertakäyttöisiin parranajovälineisiin ja mies hikoilee paljon enemmän, joten vaatteita joutuu kaiketi pesemään useammin (menee sähköä/vettä ja pesuaineita). Astianpesuainetta menee ehkä enemmän, koska tulee enemmän tiskiä. Saippuaa tai shampoota kuluu enemmän, kun on enemmän pinta-alaa pestäväksi.
Ihmiset syövät eri ruokaa. Olisiko sitten reilua, että hoikka vegaanimieheni saisi vähemmän ruokaa kuin joku valmisruokaa syövä ylipainoinen? Mieheni ruoat tulevat näet paljon halvemmiksi kuin lihansyöjän ruoat. Eli miten järjestetään erot eri ruokavaliojen suhteen?
Ies ehä syö enemmän, mutta sitä kuluu rahaa naisilla naistejuttuihin. Vai oletko sitä mieltä että on ok jos tuolla kadulla naiset kulkee esim haarivälit veressä.
Jos sua hiertää tollanen asia, mietippä miten epätasapainossa on vaikka pelkästään se, miten kunnat tukevat poikien ja tyttöjen harrastustoimintaa.. tai että miten nainen saa samasta työstä usein pienempää palkaa.. ja vielä toistaiseksi ne naiset touhuaa niitä kotitöitäkin enemmän.
Aina ei mee nallekarkit ihmisten kohdalla tasan, ja toi sun alotus ap on aivan turha
Mies syö itse omat tukirahansa, sen sijaan naisen tuesta syövät nainen ja lapset.