Miksi annat tyttösi pukeutua koulun juhliin juuri ja juuri takapuolen peittävässä hameessa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Joulujuhliin en ole osallistunut, mutta olen nähnyt paljastavaa pukeutumista normipäivinä. Alkusyksyllä näin muutaman tytön käyttävän napapaitaa. Kerran jollakin oli selästä avoin paita ja rintaliivien takaosa näkyi selvästi. Muutaman kerran joillakin ollut liian avoin kaula-aukko paidassa. Viime viikolla jollakin oli valkoinen läpikuultava paita josta rintaliivien kupit erottuivat tosi selvästi. Se oli hieman kiusallista, ehkä ei ollut itse huomannut kotoa lähtiessään.
t. Lukiolainen
No oletpa sinä tarkkasilmäinen siveyden sipuli. Mitä jos keskittyisit omiin asioihisi muiden pukeutumisen vahtaamisen sijaan? Olen samaa mieltä siitä, että napapaidat, syvät kaula-aukot tai läpinäkyvät paidat eivät ole sopivaa koulupukeutumista, mutta eipä se minulle kuulu jos joku haluaa sellaisia koulussa käyttää. En siis koe tarvetta tarkkailla ja moralisoida muiden asuvalintoja, eiköhän niitä vikoja löydy riittävästi itsestänikin.
t. Lukiolainen
Lapsella 11v on yleensä alla sortsit tai kuten nyt joulujuhlassa mustat lämpöleggarit. Hame vähän pieni mutta kun piti olla punaista esityksen takia niin sitten laittoi sen.
Mitä h...tin väliä?
Tuollainen vaihe pukeutumisessa tulee monille nuorena.
Enemmän olisin huolissani näistä taivastelevista ja/tai haukkuvista aikuisista. Mikä on pielessä kun niin häiritsee? Ja ennenkaikkea millaista mallia ja yhteisöä osaltanne teette?
Saa nähdä miten arabi- ja somalilasten osuuden kasvaminen vaikuttaa koulujen pukeutumissääntöihin. Varmaan tulee painetta hillitä tyttöjen pukeutumista kun vanhemmilta alkaa tulla vihaisia yhteydenottoja vääräuskoisten tyttöjen provosoivista kuteista.
Lapseni ei ole koskaan käyttänyt tuollaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä miten arabi- ja somalilasten osuuden kasvaminen vaikuttaa koulujen pukeutumissääntöihin. Varmaan tulee painetta hillitä tyttöjen pukeutumista kun vanhemmilta alkaa tulla vihaisia yhteydenottoja vääräuskoisten tyttöjen provosoivista kuteista.
Tällaisia kouluja, joissa maahanmuuttajataustaiset ihmiset ovat enemmistö, on jo. Vastaus kysymykseesi on: ei mitenkään.
Näissä kouluissa myös lauletaan ne suvivirret yhä.
Tästä tulikin mieleen mitä kerran tapahtui mäkkärissä. Ylipainoinen n. 14.v teinityttö ahmi hampurilaista napapaita päällä. Maha roikkui housujen päällä...