Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjojen arvoista ja määrästä.

19.12.2016 |

Olen työtön ja niin on miehenikin. Montaa lahjaa ei ole hankittu ja nyt musta tuntuu, että ovatko turhan halpoja, kun vertaan keskusteluihin täällä ja kuuntelen kavereiden juttuja.
Itse ostin miesystävälle lahjan (t-paita ja pöljä gag-lahja: miniatyyri koripallopeli Tigeristä^^), arvoltaan yht. n.18€. Hänen äidilleen menee minun virkkaamani huivi ja kaksi pientä pehmolelua, jotka myös siis virkkasin. Arvoa en osaa laskea, kun langat yms. oli olemassa mulla etukäteen. Miehen siskolle ostettiin 10€ arvoinen voidepaketti ja parin euron riipus, johon ostin nauhaa. Tein siis itse sitten muutaman euron arvoisen kaulakorun. Mun äidille menee 20€ lahjakortti hänen lempiliikkeeseen. Mun toiselle veljelle noin 10€:n arvosta pari leikkuulautaa ja toiselle tyttöystävineen noin 15€:n keittokirja.

Juu, pöljää listailla näin, mutta on jotenkin huono omatunto noista lahjoista. Enempään ei vaan ole vara, jos halutaan syödä joulun aikaan paremmin ja mahdollisesti ottaa vaikka viiniä tms. Kun jatkuuhan se elämä joulun jälkeenkin. Olisi pari alaikäistä serkkuakin, isovanhempia, tätejä, kaverin lapsia.. Mutta kun nähdään niin harvoin. Aaaargh. Olisipa ihana osata olla stressaamatta..
Onko nuo siis ihan ok?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivoilta ja mietityiltä lahjoilta.

Ei lahjassa tärkeintä ole se rahallinen arvo. Paljon arvokkaampaa on se, että olet huomioinut jokaisen ja tehnyt jopa itse lahjoja.

Tämä vuosi mennään nyt näin, jonain tulevana vuonna sitten rahaa on enemmän.

Minun paras lahjani (siskolleni) maksoi 5,80. Siinä on suurin ajatus mukana.

Mukavaa jouluviikkoa, ja toivottavasti ensi vuonna on helpompaa.

Vierailija
2/6 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille ei lahjoja, ostavat itse mitä tarvii jos tarvii. Olisit siis käyttänyt leikkuulauta-keittokirjarahasi ihan omaan itseesi ja hyvinvointiisi. Kaikki olisivat taatusti ymmärtäneet asian hyvin ja jos eivät olisi niin mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille ei lahjoja, ostavat itse mitä tarvii jos tarvii. Olisit siis käyttänyt leikkuulauta-keittokirjarahasi ihan omaan itseesi ja hyvinvointiisi. Kaikki olisivat taatusti ymmärtäneet asian hyvin ja jos eivät olisi niin mitä väliä?

Minä tykkään antaa lahjoja. Ei tullut moinen mieleen. Missä on sanottu ettei aikuisille lahjoja ?

Vierailija
4/6 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään ole sanottu, ettei aikuisille anneta lahjoja. Kuitenkin se taitaa olla monessa perheessä tapana.

Ainakin meillä tänä jouluna. Ensi jouluksi voi tietysti  mieli muuttua.

Vierailija
5/6 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla lahjojen arvolla ole mitään väliä. Pääasia, että on sellaista, joka on vastaanottajalle tarpeen tai mieleen. Itse olisin esimerkiksi ikionnellinen itse kudotuista villasukista. Viimeisimmät kuluivat puhki vuosia sitten eikä suvussa ole ketään joka enää osaisi sellaisia kutoa. Eikä maksa paljoa.

Vierailija
6/6 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noi on hyviä lahjoja ja selvästi on ajatusta ja vaivaa laitettu ! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän