Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIKEA 23v nainen yksin jouluna ilman perhettä, ilman ystäviä, mitä tehdä?

Vierailija
19.12.2016 |

Tilanne on siis se, että olen 23v nainen ja perheeni on lomalla ilman minua koko joulun. Sukulaisia ei ole juurikaan ja jos on, he ovat kaukana ja tottuneet viettämään joulun keskenään - olemme etäisiä olleet aina, saatamme soittaa kerran kahteen vuoteen. Yleensä olen itse aina ollut joulun perheeni kanssa, tänä vuonna sitten en.

Moniin oikeasti hyviin ystäviini olen menettänyt välini tänä vuonna syistä, jotka osittain omat omaa syytäni ja osittain ei. En myös seurustele enää, erosin avopuolisostani muutama kuukausi sitten.

Olen siis aivan yksin. En edes tapaile ketään. Ennen rakastin joulua, lahjojen paketoimista, perheen kokoontumista, jouluruokia... Nyt olen yksin, pelkkä tekokuusi kotonani enkä ole ostanut kellekkään lahjoja tai tehnyt mitään muutakaan jouluun liittyvää, paitsi ostin tänään pieneen kotiini joulukukkia. Ahdistaa todella paljon ajatus täysin yksinäisestä ja surullisesta joulusta pienessä vuokrakämpässä, ilman jouluruokaa, ilman mitään jouluperinteitä.

Rahaa ei paljoa ole muuta kuin juuri ja juuri selviytymiseen, eikä oikein ketään kenen puoleen kääntyä. En ole koskaan eläessäni ollut tässä tilanteessa.

Mitä te tekisitte asemassani? Onko mitään neuvoja tai vinkkejä antaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois pukki joka tahtoi jakaa lämpöä ja muutakin!

Vierailija
22/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole jouluihminen. Joulu ei mitenkään eroa muista päivistä, yksi tavallinen viikonloppu muiden joukossa. Ei tarvi häslätä mitään. En pidä jouluruoista. Syön mitä haluan. Lahjat annan rahana veljen lapsille. Ihanaa, kun saa olla vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika tylyä valittaa yksinäisyyttä jouluna, mutta sitten kun ehdotetaan esim. vierailua yksinäisten vanhusten luona, niin pidetään ideaa typeränä. Itse oon käyny nyt parina jouluna yksinäisten ihmisten luona ja nuo vierailut tekee itsellekin hyvän mielen. Ei kannata olla liian ennakkoluuloinen, tunti tai kaksi jouluaatosta ei ole pitkä aika, ehtii loppuillan löhötä yksin kotona. :)

Vierailija
24/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin että tämä on erityinen joulu, jonka tulet muistamaan myöhemmin elämässä, kun joulut on lapsiperhehössötystä ja anopin kitinää :)

Tee tästä itsellesi uusi kokemus ja ajattele että selviydyt tästä tyylillä. Näytä muille ja itsellesi, että että osaat ja nautit olla yksin. Siinä ei ole mitään surkeata tai hävettävää! Sinä itse teet joulusi ja sinulla on vapaus päättää miten sen haluat kokea. Voi olla ihan vapauttavaa vaikka viettää paskajoulu2016 tai sitten harrasjoulu2016. Sinä päätät. Seuraava on taas vuoden päästä.

Vierailija
25/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa äkkilähdön esim risteilylle tms?

Vierailija
26/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen joulukirkossa/hautausmaalla käymistä, vaikket uskonnollinen olisikaan. Noissa on yleensä lämmin tunnelma, kauniita valoja tai kynttilöitä jne. :)

Vierailija
27/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vamaan ainakin yrittäisin nauttia omasta seurastani ja jos alkaisi kovasti ahdistaan niin olisin käyny varmuuden vuoksi hankkimassa etukäteen viinipullon ja voisin lähteä baariinkin.

Vierailija
28/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpas saisin kerrankin viettää joulua yksin! Katsoifin leffoja/sarjoja, pelaisin, kävisin täällä, tekisin/ostaisin sellaisia ruokia mitä haluaisin ja söisin ne yksin, perseilisin kunnolla, koristelisin joulukuusen samalla kun kuuntelen joulumusiikkia, kävisin kuoleen ystäväni haudalla, ostelisin itselleni lahjoja (satoja euroja menee vuosittain muiden lahjoihin) ja vaikka mitä voisin tehdä yksin!

Älä sinä siellä surkuttele!

Vierailija
29/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpas saisin kerrankin viettää joulua yksin! Katsoifin leffoja/sarjoja, pelaisin, kävisin täällä, tekisin/ostaisin sellaisia ruokia mitä haluaisin ja söisin ne yksin, perseilisin kunnolla, koristelisin joulukuusen samalla kun kuuntelen joulumusiikkia, kävisin kuoleen ystäväni haudalla, ostelisin itselleni lahjoja (satoja euroja menee vuosittain muiden lahjoihin) ja vaikka mitä voisin tehdä yksin!

Älä sinä siellä surkuttele!

Ihanaa, minäkin haluaisin perseillä keskenäni! :D Ymmärrän kyllä ap:n tunteet, muutos on aina muutos vaikka se olisi hyväkin, mutta ei kannata jäädä murehtimaanja vellomaan. Niin monessa kodissa riidellään jouluna, ollaan pettyneitä ja ties mitä, että olen vain iloinen jos omassa kodissa on joulun jälkeen hyvä olla.

Jos minulle nyt sanottaisiin, että pitäisi viettää joulu yksin, niin murehtisin hetken ja sitten:

- kävisin lainaamassa kirjastosta läjän katsottavaa ja erityisesti Pride & Prejudice -sarjan

- ostaisin marketista halpoja irtokarkkeja ison pussillise, samoin sipsejä ja dippejä

- tekisin ison pellillisen pitsaa

- perseilisin jouluna aamusta iltaan pieruverkkareissa

- kävisin ehkä iltakävelyllä ihan hiljaisessa kaupungissa

- valvoisin ihan niin myöhään kuin huvittaisi!

JA OLISIN NIII-IIIIIIIIN ILOINEN!

T: Mamma jolla on kolme lasta ja hyvä mies ja kivoja sukulaisia ja monta iloista yhteisjoulua takana

Vierailija
30/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että tuntuu pahalta. Yritä kuitenkin tehdä parhaasi kurjassa tilanteessa. Tilannehan ei miksikään muutu, vaikka itkisit koko joulun. Tämä on onneksi vain yksi joulu elämäsi aikana, ja tulee toisia. Yritä olla ajattelematta tätä kurjana, huonona joulua, ainoastaan erilaisena. Jos haluat ihmisten seuraan, ota selvää, millaisia tapahtumia on tarjolla kaupungissasi aattona ja joulupäivänä.

Vierailija
31/31 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisitko tulla meille jouluaterialle, jos asut pk-seudulla? Olemme sun ikäisiä ja vietäme puolisoni kanssa joulua kahdestaan. Jos meitä ei olisi kaksi, olisi tilanne ehkä sama kuin sinulla nyt. Ymmärrän siis sinua hyvin ja ajattelen, ettei tilanteessasi ole mitään noloa. Se on ikävää vain. :<

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän