Miksi helvetissä nuo valmiit torttutaikinalevyt on leivottu jollain v....tun kasvismargariinilla..??
https://www.myllynparas.fi/tuotteet/torttutaikina-1-kg
Oon ostanu niitä voitaikinalevyjä ennemmin, mutta ne on kauhean kalliita.. Noi taasen on pilattu margariinilla..
Kommentit (51)
Se margariini tekee taikinasta lehtevämpää.
Näin väittävät.
Sitä on myös halvempi tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Että me vegaanitkin saadaan tehtyä helposti joulutorttuja. <3
Vegaanit eli 0,5 prosenttia väestöstä iloitsee kasvimargariinilla ja palmuöljyllä tuotteiden pilaamisen, muita v*tuttaa. Toivottavasti 99,5 % tajuavat äänestää lompakoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä nykyaika, kun siirrytään kalliimmista raaka-aineista halvempiin. Tässä on myös varmaan ajateltu vegaaneja kun ei käytetä torttutaikinoissa sellaisia raaka-aineita, jotka ovat eläimistä lähtöisin.
Mitä kuluttajat haluaa, sitä kuluttajat saavat. Toinen syy voi olla raaka-aineiden kohonnut hinta, jolloin joudutaan vaihtamaan osa raaka-aineista halvempaan versioon, jotta tuotteen hinta saadaan pidettyä kilpailukykyisenä.
Margariinista tehtyä torttutaikinaa on ollut markkinoilla jo pitkään. Ei ole tämän ajan ilmiö pelkästään.
Torttutaikna
Vierailija kirjoitti:
Margariinilla taikinasta tulee lehtevämpää. Voilla puolestaan on parempi maku. Kummallakin on siis puolensa. Moniallergisen äitinä olen onnellinen, että voin joskus ostaa jotain puolivalmista.
Tämä! Edes jossain pääsee vähemmällä, ei tarvitse kaikkea vääntää itse aasta ööhön.
Onko joku löytänyt gluteenittomia torttu-/voitaikina-/lehtitaikinalevyjä?
Jonain vuonna kaupassa oli gluteeniton taikina siis ei levyjä vaan iso pala. Siitä on hieman hankalempi tehdä, mutta nyt en löytänyt sitäkään S-ryhmän foodie.fi sivuilta.
Ei mua haittaa vaikka kasvisrasvalla tehdäänki mutta ku noissa torttutaikinalevyissä on käytetty rypsi ja palmuöljyä. Eli tuo palmu pois tuosta niin ois parempi.
Jotkut taitavat mieluummin syödä 10 kiloa halpaa moskaa kuin kilon kalliimpaa herkkua. Siitähän lihavuus pääasiassa johtuu.
Määrää pienentämällä laskee painokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että me vegaanitkin saadaan tehtyä helposti joulutorttuja. <3
Hyi vittu. Syökää paskaa ja kuolkaa.
Jos se on vegaanista.
Luin aikoinaan israelilaisen tutkimuksen, jonka mukaan potilaan ruokavalioon ehdotetaan neljä kananmunaa päivässä ja voita, jos potilaalla todetaan sydän- ja verisuonisairauksia. Onhan tuo Israel lääkekannabiksen kanssakin edellä, joten olisiko tuo voin ja kananmunien syönti ihmekään.