Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukea aran lapsen kävelyn oppimista?

Vierailija
13.03.2006 |

Lapsi 1v2kk ja kävelly tukia pitkin kohta 5kk ja nyt jo sujuvasti menee mm. seinistä tukea ottaen. Koskaan ei ole tykännyt kävelyttämisestä, itse pitänyt mennä. Hetkiä seisoo jo ilman tukea ja muutaman askeleenkin ottanut ilman tukea. On rauhallinen luonne ja mietinkin mieten saisi " houkuteltua" kävelyyn kun selvästi jo haluja olisi päästää irti.

Ja olisiko hyvä pitää kenkiä jo jalassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: anna harjoitella omaa tahtiaan.Toinen tyttö käveli 11kk ja toinen uskalsi vasta 1v3kk opetella, vaikka osasi seistä ja ottaa pari askelta.

Annoin asian olla ja eräänä päivänä hän aloitti tosissaan harjoitella kävelyä ilman tukea. Kyllä se rohkeus sieltä tulee.

Vierailija
2/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

panet sen valjaisiin ja ostoskärryyn kiinni. niin ne on muutkin oppinu tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tahdissa kuin sille sopii ja kroppa on siihen valmis. Eikä tuo edes ole mitenkään myöhässä kävelyssä, samoihin aikoihin meilläkin opeteltiin ja hyvin on ehtinyt elämässään kävellä.

Vierailija
4/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei esim pidetty sisällä ollenkaan kenkiä ja hyvin oppi kuitenkin kengilläkin kävelemään.

Onko käytössä vaikka taaperokärryä, sillä pääsisi liikumaan muuallakin kuin seinän vieressä. Ja kyllä lapsi päästää irti kun on valmis, toisilla vain menee enemmän aikaa, ja turhaan ainakaan huolehtia kerran kävelee.

Meillä laitettiin poika selkä seinää vasten ja itse istuin n. 1m päässä ja ojensin kädet niin hän aina tuli ja matkaa pidennettiin hiljalleen.

Vierailija
5/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten tuet lastasi kun annat hänen kehittyä omaan tahtiinsa. Kyllä noinkin pieni lapsi vaistoaa jos odotat häneltä enemmän kuin hän vielä osaa (tai haluaa).

Meidän esikoisemme oppi kävelemään 14,5kk iässä, ihan itse:-)

Vierailija
6/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin käveltiin puoli vuotta tukea pitkin. Yritä houkutella luoksesi. Eli menet viereen kyykkyyn ja laitat kädet muutaman sentin päähän lapsesta ja sanot, että tule äidin luo. Varmistat aina, että lapsi onnistuu. Vähitellen sitten pidennetään etäisyyttä. Houkuttimena voi pitää vaikka jotain uutta kivaa lelua kädessä. Itse laitoin myös kaikki kävelytuolit ja kärryt pois käytöstä. Lapsen kävelyasento niiden kanssa oli hieman etunojassa, eli tasapaino ei ollut oikein jalkapohjien päällä. Kengätkin meillä olivat, mutta lapsi riisui ne aina itse pois. Mielestäni ne eivät ole lainkaan tarpeen, jos lapsi ei kovasti varvastele tms. Anna lapselle aikaa opetella rauhassa, houkutella ja kannustaa mielestäni kyllä saa.

Vierailija
7/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tietysti kannustanut ja kävelyttänyt lapsia. Molemmat olivat arkoja ja oppivat hitaasti kävelemään, toinen 1v7kk:n iässä ja toinen 1v6kk:n iässä.

VÄlillä meinasi hermot mennä, kun sukulaiset jatkuvasti kyselivät, että " eikö se nyt VIELÄKÄÄN kävele.." , mutta siihen pyrin suhtautumaan huumorilla (ainakin ajoittain), ettei ihan hiiltyisi. Neuvolassa ei oltu asiasta huolissaan ja molemmat ovat olleet todella taitavia kävelijöitä sitten, kun ovat asian oppineet.

Eli älä suotta stressaa, kyllä ne lapset ehtivät kävellä, vaikka vähän myöhemmin asian oppisivatkin! = )))

Vierailija
8/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin vähän matkan päähän lasta vastaan ja houkuttelin kävelemään mun luo.

Voithan sä ap yrittää, mutta ei 14-kuisen kanssa ole vielä mitään kiirettä.

Vierailija
9/9 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloksena oli se, että tyttö päästi irti, pelästyi, kaatui. Epäonneksi lattialla olikin lego, joka meni ikenestä sisään niin, että verta roiskui joka puolelle. Kyseisen ikenen kohdalta hammas kasvaa eri kohdalta kuin muualla, koska siinä kai se juuri jotenkin vahingoittui.

Lapsi pelästyi niin paljon, että lähti viimein kävelemään vasta yli 1,5-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi