Mitä tekisit jos voittaisit 81miljoonaa eurojackpotista?
Minä kuluttaisin 1miljoonan kokonaan juhlimiseen enkä väittäisi mistään. Sen jälkeen ostaisin pari hyvää omakotitaloa ja pihistelisin ja säästäisin vain rahani.
Kommentit (78)
Lahjoittaisin sievoisen summan ruskean talon uhreille.
Lahjoittaisin puolet äärioikeistolaisen politiikan tukemiseen.
Varmaan hetken aikaa toteuttaisin kaikkia niitä mielitekoja, joista köyhä opiskelija tosielämässä koko ajan joutuu kieltäytymään. Ja ottaisin siihen kaikki rakkaani mukaan. Sitten kun alkaisi tympäistä, rakentaisin itselleni pienen piilopirtin erääseen ihanaan paikkaan ja ryhtyisin salaperäiseksi hyväntekijäksi. Sellaiseksi kuin se partaheppu, joka vielä sairaita lapsia huvittelemaan yms.
Irtisanoutuisin välittömästi. Rakennuttaisin unelmieni talon. Ostaisin tissit ja palkkaisin personal trainerin, siivoojan ja puutarhurin. Hankkisin asuntoja erilaisista lomakohteista, pyrkisin viettämään perheen kanssa ensin vuoden kiertäen maailmaa ja loppuelämä vietettäisiin koulujen loma-ajat ulkomailla. Avustaisin vanhempia taloremontin kanssa jos eivät halua uutta tönöä. Hankkisin talot myös appivanhemmille ja mun ja miehen sisaruksille. Käyttäisin kaiken aikani lasten hyvinvoinnin tukemiseen.
Ensin ostaisin kaikkia ihania ruokia mihin ei opiskelijana ollut varaa, lihoisin möykyksi ja sit pitäis varmaan varailla aikaa rasvaimuun, maksaa personal trainerille ja syödä vähän lisää... Elämäni olisi täydellistä.
-Maksaisin velat pois
-Laitettaisiin hampaat kuntoon
-Ostaisin maatilan järven läheltä
-Menisin koulunpenkille
-Rakennuttaisin vanhemmilleni kakkosasunnon naapuristani niin, ettei välimatkaa olisi enää 500 kilometriä
-Perustaisin yrityksen/yrityksiä
-Ostaisin metsää
-Lahjoittaisin löytöeläinkodille ja lasten syöpäsairaalaan tarvittavia asioita ja rahaa
-Tekisimme koko perhe Road Tripin halki Suomen ja käytäisiin joka paikassa (Suomessa matkustelu on kallista!)
-Ajaisimme kuorma-autokortit (minä ja puoliso) ja hankkisimme ison matka-auton
-Hankkisin soutuveneen ja paatin
-Hankkisin lapsille mitä he ikinä haluavatkaan ja panostaisin heidän tulevaisuuteen vieläkin enemmän kuin on mahdollista nyt (ostaisin talot ja tontit naapurista, yksityiskoulusta paikat, kalliisiin harrastuksiin rahaa)
-Hommaisin perheelleni oman yksityislääkärin
Pari miljoonaa huvitteluun ja hemmotteluun: uudet autot minulle ja puolisolle, remonttia kotiin, mökki merenrannasta täydellisellä survivalistivarustuksella ja puolisolle vene, omat ja sisarusten lainat maksuun jne. Saman verrat kuin edellisiin meni, laittaisin hyväntekeväisyyteen, ainakin vähävaraisten auttamiseen Suomessa. Loput sijoittaisin huolella yrityksemme kautta, niin että minun, puolisoni ja lasten elämät olisivat koroilla turvattu. Jäisi aikaa panostaa itseen ja perheeseen, opettaisinme lapsille sijoittamista ja rahanhallintaa. Matkustelisimme, tekisimme vapaaehtoistyötä, ottaisimme kakkosasunnon tai kaksi.
Kokeilisin että kun meidän työpaikalla aukee toimitusjohtajan paikka keväällä, että antaisko ne sen mulle suoraan jos sijoittaisin vähän firmaan rahaa, vaikka pari kolme milliä.
Silloin akka muuten lähtis jolloin loppus valitukset ja lässytykset, eikä penniäkään sais ämmä mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Erakoituisin mökille pysyvästi ja rakentaisin rantasaunan. Sijoittaisin osan rahoista. Kävisin mahdollisesti myös ulkomailla pari kertaa. Uudet lenkkarit ostaisin ja Speedot. Auton ostaisin myös, koska olisi kuitenkin päästävä joskus kauppaan sieltä mökiltä. Perheelleni antaisin osan rahoista.
Erakoitumishaaveita täälläkin. Tosin veisin erakoitumiseni vieläkin pidemmälle. Ostaisin jostain Lapin korpimailta vähintään niin ison korpialueen, ettei vähintään 20 kilometriä lähemmäs pääsisi kukaan rakentamaan ja alueen keskellä pitäisi olla pieni järvi, jonka rannalle rakentaisin kelohongasta pirtin ja rantasaunan. Sähköt aurinkopaneeleista ja tuulimyllystä. Pirtille ei tulisi lainkaan tietä, joten kauppareissut tekisin tällaisella sähköllä toimivalla saastuttamattomalla volocopterilla: http://media-road.com/kdcenter/upload/pages/1305232638593-01%20luxury%2… Pienemmät kauppareissut voisi hoitaa radiohjattavalla helikopterilla, johon olisi ohjelmoituna kauppareissu. Tosin kauppareissuja pitäisi tehdä harvoin, koska pyrkisin mahdollisimman suureen omavaraisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erakoituisin mökille pysyvästi ja rakentaisin rantasaunan. Sijoittaisin osan rahoista. Kävisin mahdollisesti myös ulkomailla pari kertaa. Uudet lenkkarit ostaisin ja Speedot. Auton ostaisin myös, koska olisi kuitenkin päästävä joskus kauppaan sieltä mökiltä. Perheelleni antaisin osan rahoista.
Erakoitumishaaveita täälläkin. Tosin veisin erakoitumiseni vieläkin pidemmälle. Ostaisin jostain Lapin korpimailta vähintään niin ison korpialueen, ettei vähintään 20 kilometriä lähemmäs pääsisi kukaan rakentamaan ja alueen keskellä pitäisi olla pieni järvi, jonka rannalle rakentaisin kelohongasta pirtin ja rantasaunan. Sähköt aurinkopaneeleista ja tuulimyllystä. Pirtille ei tulisi lainkaan tietä, joten kauppareissut tekisin tällaisella sähköllä toimivalla saastuttamattomalla volocopterilla: http://media-road.com/kdcenter/upload/pages/1305232638593-01%20luxury%2… Pienemmät kauppareissut voisi hoitaa radiohjattavalla helikopterilla, johon olisi ohjelmoituna kauppareissu. Tosin kauppareissuja pitäisi tehdä harvoin, koska pyrkisin mahdollisimman suureen omavaraisuuteen.
Tuli väärä linkki :D
Siis tässä kyseinen vempain: https://www.youtube.com/watch?v=OazFiIhwAEs
.
Kurjaapa on ihmisten elämä ja työt. Kaikki lähdössä johonkin ja ottamassa heti lopputilin. Itse tykkään olla Suomessa ja työstäni.
Lopettaisin kaikenlaisen urahaaveilun ja yrittämisen, koska tässä iässä on jo tullut selväksi, että en ole kouluttautunut oikealle alalle tai en vain halua sitä niin paljon kuin mitä kilpailu alalla vaatii. En tekisi mitään, vaan täyttäisin päiväni matkustamisella, uuden kodin laittamisella, liikunnalla, kokkauksella ja hyvinvoinnilla. Ehkä hankkisin hyvin varustellun työhuoneen, jossa sitten voisin halutessani puuhastella alani projekteja vailla mitään paineita menestyksestä.
Auttaisin myös sisaruksiani ja vanhempiani rahallisesti tai hankkisin heille asunnot.
Tukisin avokätisesti ja tuloksien mukaan vaihtoehtomedioita kuten MV-lehteä totuuksien julkaisuista ja valtamedian valheiden paljastuksista.
Perustaisin pienen sivutoimisen yrityksen, jossa voisi puuhastella harratukseni parissa vähän enemmän kuin nyt - mulla on harrastus, josta oikeasti maksetaan vähän. Muuten varmaan ostaisin aika keskinkertaisen asunnon ja matkailuun menisi rahaa. Lapsille asunnot.
Palauttaisin rahat, koska selvästikin olisi tapahtunut virhe. En pelaa rahapelejä.
Pelkäisin kuollakseni, että joudun uhatuksi, kiristetyksi, pelotelluksi. Kaikki haluavat kuitenkin minun rahani, hyvällä tai pahalla.
Ihanaa, että niin moni haluaa verottajan saavan ison osan potista. ne yli 3999 euron lahjoitukset kun on verotuksen piirissä.
Ens vuoden alusta se verovapaan lahjoituksen raja on 4999€. 61:lle tiedoksi.
En varmaan siltikään pystyisi poistumaan kodistani. Voisin palkata psykiatrin tekemään kotikäyntejä. Nettishoppailisin ihan överisti.