Yli 50 000 korkeakoulutettua työtöntä --- työnantaja ei löydä työntekijöitä vaikka 4 paikkaa avoinna
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yrittaja-timo-turhautui-tyottomiin-tarj…
Että pistää vihaksi. Eikö työt kelpaa korkeakoulutetulle työttömälle?
Kommentit (67)
Lol, naurattaa aina noi "oman auto lasketaan eduksi". Millä hiton järjellä työttömällä mitään autoa olisi, ei minullakaan ole vaikka palkka 3500/kk :'D Jos työssä tarvii autoa, niin miksi helvetissä firma ei ole jotain leasingromua ottanut, kun yrittäjät saa kuitenkin kaikesta verovähennyksiä?! Kuka urpo olettaa, että jollain köyhällä, työttömällä olisi varaa käyttää autoa firman hyväksi.
En usko olevani tekijä tuohon työhön, olen 45v. merkonomi, nainen jolla on peukalo keskellä kämmentä ja työkokemusta toimistotyöstä.
Ei ne työnantajat jaksa ketään opastaa työhönsä. Sehän maksaa. Otetaan ennemmin jo joku toisessa firmassa töitä tekevä suoraan puikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työ kelpaa?
Koska kyseiseen työhön vaaditaan tulityökortti sekä luvat sähkö-, vesikaluste- ja kylmäkoneasennuksiin. Jostain syystä näitä ei sisältynyt minun filosofian maisterin tutkintooni. Mutta onhan meillä täällä yli 50 000 pakolaisstatuksella maassa olevaan, jotka on otettu tänne juuri tuon kaltaisia töitä varten. Miksei heidän joukostaan löydy 4 halukasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työ kelpaa?
Koska kyseiseen työhön vaaditaan tulityökortti sekä luvat sähkö-, vesikaluste- ja kylmäkoneasennuksiin. Jostain syystä näitä ei sisältynyt minun filosofian maisterin tutkintooni. Mutta onhan meillä täällä yli 50 000 pakolaisstatuksella maassa olevaan, jotka on otettu tänne juuri tuon kaltaisia töitä varten. Miksei heidän joukostaan löydy 4 halukasta?
Aivan. Tyhminkin korkeakoulutettu työtön tajuaa tuon. Miksi vaivautua jos kerran vastassa on heti lupamuuri työnteon esteenä. Sitä paitsi BC korttia harvemmin enää nuoremmalta sukupolvelta löytyy ja taitaa tuo ajaminen vielä tarvita ammattipätevyyden sekin. Lisäksi korkeakoulutettu henkilö, joka juuri jää 500 päiväiselle, luonnollisesti haluaa ensisijaisesti ensin katsoa oman alan paikkoja.
Minä olen aloitusta alapeukuttanut ja montaa kommenttia yläpeukuttanut, vaikka en ole korkeakoulutettu enkä edes työtön. Sinä sen sijaan luulet olevasi muita parempi.