Mitä laitatte joulupöytään?
Mitä teillä on tarjolla joulupöydässä aattona? Olis kiva laittaa tarjolle jotain uuttakin hieman, jos täältä tulisi hyviä ideoita :)
Meillä tarjolla on:
-kinkkua
-laatikoita (peruna,porkkana,lanttu)
-rosollia
-vihersalaattia
-herneitä
-graavilohta ja -siikaa
-täytettyjä kananmunanpuolikkaita (mätiä,majoneesia,ruohosipulia)
-joululimppua tms. leipää
Kahvin kanssa:
-joulutorttuja
-pieniä suklaakakkusia
-uunijuustokakkua
-konvehteja
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin hyvä joulumieli ruokapöydässä syntyy siitä, että yksikään eläin ei ole menettänyt sen vuoksi henkeään, joulu tulee kaikkien elämää kunnioittaen. :)
Tässä taas mahtava esimerkki siitä, miten ei kannata "kannustaa" ihmisiä kasvissyöntiin. Sen sijaan, että annettaisiin vinkkejä hyvistä kasvisruoista, nostetaan vaan itseä jalustalle ja saadaan toisessa aikaan vastareaktio, joka ei varmasti johda kasvissyöntiin.
Ruotsalaisittain joulupöytäämme kuuluu mausteisia lihapullia, prinssinakkeja, silliä ja perunasalaattia. Sen lisäksi porkkana- ja lanttulaatikot. Jälkiruoaksi suklaakakkua ja piparijäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku+kastike
Perunaa
Laatikot (lanttu,porkkana,peruna,punajuuri)
RosolliLämminsavulohi
Kylmäsavulohi
Graavisiika
Mätimousse
Sienisalaatti
KalkkunaLuumukiisseli
Mätimousse kuulostaa kivalta :) Ja punajuurilaatikko! Punajuuret on muutenkin tosi hyviä.
Ihanaa, kohta on joulu!
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin hyvä joulumieli ruokapöydässä syntyy siitä, että yksikään eläin ei ole menettänyt sen vuoksi henkeään, joulu tulee kaikkien elämää kunnioittaen. :)
Tässä taas mahtava esimerkki siitä, miten ei kannata "kannustaa" ihmisiä kasvissyöntiin. Sen sijaan, että annettaisiin vinkkejä hyvistä kasvisruoista, nostetaan vaan itseä jalustalle ja saadaan toisessa aikaan vastareaktio, joka ei varmasti johda kasvissyöntiin.
Oon pidempään ihmetellyt tätä, että kasvissyöjillä ois joku moraalinen velvollisuus olla muuttamassa sekasyöjien ruokavaliota. Ehkä kirjoittaja ei ollutkaan promoamassa kasvissyöntiä. Lisäksi sekasyöjänä ihmettelen tuota "vastareaktiota", meneekö se niin että sekasyöjä on niin hilkulla alkaa kasvissyöjäksi, mutta yksikin vääränlainen kommentti kasvissyöjältä ja peli on menetetty, syön loppuikäni vain kinkkua koska mulla on nyt tää vastareaktio ja kostan sen kaikille eläimille? =D Mulle on ainakin ihan sama jos joku mainitsee olevansa kasvissyöjä, ei se saa mua syömään sen enempää tai vähempää lihaa eikä herää mitään vastareaktiota tai muitakaan tunteita.
Liina ja ruokaa. Todennäköisesti hirvikäristystä on myös.
Kaikki nuo on joulupöydässä mitä viestin aloittaja kirjoitti ja lisäksi:
-Sienisalaatti
-Punajuurisalaatti
-Juustoja
-Maksalaatikko muiden laatikoiden lisäksi
-Karjalanpaisti
-Karjalanpiirakat
-Silli ja sinappisilakat
-Keitetyt perunat
Minä teen tofupalloja ja ostan silakoita.
Mies tekee perunalaatikkoa ja paistaa kinkun tai kalkkunan.
Eipä me kahdestaan enempää tarvita.