Mihin oireisiin/ongelmiin teille on määrätty Ketipinoria?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseen ja unettomuuten.
Ahdistukseen ei auta minulla, mutta uni näillä kyllä tulee.
Näkyykö ketipinorin käyttö muille, siis seisooko silmät tai lihottaako tms?
Psykoottisuuteen. Auttaa kyllä, ei seiso silmät enkä halua enää tappaa itseäni. :D
Unettomuuteen. Auttoi, tosin liiankin hyvin. Olin ihan tokkurassa vielä pitkälle seuraavaan päivään. En voi käyttää, koska käyn töissä.
14-vuotiaana reilu kymmenen vuotta sitten määrättiin nukahtamislääkkeeksi, samalla psykoottisiin oireisiin, jotka johtuivat unettomuudesta. Kyllä, se auttoi.
Nyt paaljon myöhemmin syön 20-kertaista annosta kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon.
Olen yksi niistä silloisen Seroquel-manian uhreista, ja syön tätä lääkettä hamaan tulevaisuuteen, koska ennuste on aika surkea 12 vuoden ketiapiinihistorian jälkeen. Mutta kuten sanoin, tuolloin koin että lääke pelasti elämäni, ja koen niin edelleen, vaikka nykyään katkera Ketipinorin vastainen olenkin, kiitos median ja somen, joiden lukemattomat artikkelit ovat aukaisseet silmäni.
Joku sanoo "mikset vttu lopeta"! No. Koska tarvitsin tätä silloin, ja tarvitsen sitä nyt - 12 vuotta myöhemmin on hirvittävä riski vaihtaa ja kokeilla jotain uutta, lääkäri ei siihen ainakaan toistaiseksi suostu.
Onko täällä muuten ketään joka olisi päässyt eroon ketipinorista korvaten sen jollain toisella lääkeaineella? Olisi huippua kuulla.
Söin 8 vuotta masennuspsykoosin ehkäisyyn. Kamala lääke. Nyt vuoden ilman ja kiitos ei enää koskaan. Lopetin kertaheitolla. Annos oli 300mg iltaisin
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen. Auttoi, tosin liiankin hyvin. Olin ihan tokkurassa vielä pitkälle seuraavaan päivään. En voi käyttää, koska käyn töissä.
Samat sanat. Ei koskaan enää.
Unettomuuteen. En suostunut edes kokeilemaan kyseistä lääkettä.
Lihottaa. Tulee sellainen olo, että haluaa tyhjentää koko jääkaapin.
Ahdistukseen auttaa, mutta unettomuuteen ei.
Nykyään sitä yritetään tunkea ihmisille unilääkkeeksi, mutta se ei ole nukahtamis- tai unilääke ja kyseisiin ongelmiin se ei auta. Joillain yksittäistapauksilla ehkä.
Unettomuuteen 25mg iltaisin. Päivisin ihan normaali olo, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ehkä voinut 1-2kg tulla. Päivisin ihan normaali olo. Pari kk nyt syönyt. Ei kai kukaan turhaan halua syödä. Mutta mieluummin Ketipinor kuin joku nukahtamislääke, josta oikeasti on huono olo seuraavana päivänä.
Krooniseen veriripuliin ja lohkeaviin varpaankynsiin. Auttoi.
Ahdistus ja unettomuus,auttoi niihin mutta järkyt harhat,joten lopetin lääkkeillä olin ihan kuutamolla kun lopetin kaikki olen ollut elämäni kunnossa henkisesti
Unettomuuteen 25 mg. Ei ole lihottanut. Käytän ketipinoria tuhannesti mielummin kuin tavanomaisia unilääkkeitä. Ne tekivät minusta aivan kamalan. Silmät seisoi päässä, kävelin unissani ja hallusinoin. Ketipinor ei tee mitään tuollaista.
Masennuslääkkeen rinnalle kun olin lääkityksestä huolimatta masentunut. Lääkäri ei kertonut mihin oireeseen Ketipinor oli kohdallani tarkoitettu, puhui vain kombo-lääkityksestä.
Onko kenelläkään kokemusta, onko ketipinor vaikea lopettaa(pienet annokset25-50mg)? Ja oletteko kuinka pitkään syöneet?
Nukahtamisvaikeuksiin. 25 mg iltaisin, nyt olen nostanut 50 mg. Auttaa. Olen syönyt vuosia tätä ennen Imovanea, olen niin surkea nukahtaja. Ulkomailla ollessa Imovane-reseptejä on usein vaikea saada, joten olen huojentunut että olen päässyt eroon kyseisestä lääkkeestä, johon minulla oli vuosikausia kestänyt henkinen koukku.
En vieläkään tiedä kuitenkaan täysin, mitä mieltä ketipinorista olen. Olen lukenut siitä paljon pahaa, mutta olen kuitenkin tyytyväinen lääkkeeseen, sillä se unettaa ja on myös lievittänyt ahdistusta. Vaikeina aikoina minulla on tapana vaipua jonkinasteisiin psykoottisiin masennustiloihin, ja lääkkeen aloittamisen jälkeen tätä ei ole tullut. En myöskään ole lihonut, enkä ole enää aamuisin väsynyt, nyt kun olen ketipinoriin tottunut. Herään vielä klo 05 töihin.
Ainoa haittapuoli lääkkeessä on minulle tähänastisten kokemusten mukaan ollut se, että sydämeni muljahtelee nukahtaessani. Välillä se muljahtaa niin kovaa, että säikähdän ja alan haukkoa henkeäni.
Ahdistukseen ja unettomuuteen. Ahdistukseen ei auttanut muuten kuin tekemällä epämääräisen tokkuraisen olon. Unettomuuteen auttoi liiankin hyvin, en olisi ollut seuraavana päivänä ajokunnossa ennen kuin iltapäivällä ja jotenkin olisi töissä pitänyt käydä. Tosin mulla ne ns. tavallisetkin nukahtamislääkkeet tekee samantapaisen tokkuran, niitäkään ei voi käyttää.
Törkeä närästys, syömähimo, lihominen, nenä tukossa. Vaihto olantsapiiniin ja muutama vuosi nauris-elämää ja diabeteksen puhkeaminen. Lopetus viime syksynä ja vaihto abilifyyn josta hirveät ylikierrokset ja unettomuus. Silmäkin alkoi nykiä ja vastaantulevat reinot alkoivat iskeä... Kalaöljyä, lisäravinteita ja päikkäreitä suosin nyt.
Vierailija kirjoitti:
14-vuotiaana reilu kymmenen vuotta sitten määrättiin nukahtamislääkkeeksi, samalla psykoottisiin oireisiin, jotka johtuivat unettomuudesta. Kyllä, se auttoi.
Nyt paaljon myöhemmin syön 20-kertaista annosta kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon.
Olen yksi niistä silloisen Seroquel-manian uhreista, ja syön tätä lääkettä hamaan tulevaisuuteen, koska ennuste on aika surkea 12 vuoden ketiapiinihistorian jälkeen. Mutta kuten sanoin, tuolloin koin että lääke pelasti elämäni, ja koen niin edelleen, vaikka nykyään katkera Ketipinorin vastainen olenkin, kiitos median ja somen, joiden lukemattomat artikkelit ovat aukaisseet silmäni.
Joku sanoo "mikset vttu lopeta"! No. Koska tarvitsin tätä silloin, ja tarvitsen sitä nyt - 12 vuotta myöhemmin on hirvittävä riski vaihtaa ja kokeilla jotain uutta, lääkäri ei siihen ainakaan toistaiseksi suostu.
Onko täällä muuten ketään joka olisi päässyt eroon ketipinorista korvaten sen jollain toisella lääkeaineella? Olisi huippua kuulla.
Saanko kysyä, miksi alapeukut? :)
Ahdistukseen ja unettomuuten.
Ahdistukseen ei auta minulla, mutta uni näillä kyllä tulee.