Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia, kun naapurissa juhlitaan (suomennos: metelöidään) usein?

Vierailija
18.12.2016 |

Naapurissa asuu mukava nuoripari, joka pitää usein juhlia. He eivät koskaan ilmoita juhlista, joita voi olla parikin kertaa viikossa. Kun heillä soi musiikki ja vieraat keskustelevat, niin juhlat voisivat olla meillä.
Taloyhtiössä on hiljaisuus klo 22-7, mutta musiikkia huudatetaan pikkutunneille, tupakoidaan parvekkeella jne.
Emme haluaisi valittaa isännöitsijälle, koska taloyhtiöstä on jouduttu häätämään pari asukasta meluamisen vuoksi.
Sanoin joskus pariskunnan miehelle, että heidän koiranpentunsa haukkuu, kun he ovat poissa. Totesin, ettei haukkuminen häiritse, mutta he eivät välttämättä tiedä asiasta ja osaa reagoida haukkumiseen. Mies tietää kommenttini perusteella, että äänet kuuluvat.
Emme ole ainoat, joita heidän juhlimisensa häiritsee.
Meillä ei soiteta kovin kovaa musiikkia, huudateta tv:tä tms., joten he eivät välttämättä hahmota, miten äänet kulkevat taloyhtiössä.
Mitä teemme? Kurjaa päätyä inhottavaksi naapuriksi, jos sanomme asiasta...
Heippalappu on mielestäni nolo tapa ilmaista asia.
Menemmekö heidän ovelleen seuraavana päivänä kertomaan, että melu häiritsee - vai ilmoitammeko joka juhlasta isännöitsijälle muiden naapurien kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi murehdit sitä että tyypit saatettaisiin häätää, hehän estävät monenkin asunnon asukkaita nukkumasta ja usein. Jos halutaan juhlia öisin niin sitten mennään baariin tai hankitaan omakotitalo.

Vierailija
22/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kovaa vastaan. Aviomieheni haastoi naapurin öykkärin nyrkkeilymatsiin, joka käytiin taloyhtiön pihatalkoiden yhteydessä. Siellä asukkaat vauvasta vaariin olivat todistamassa limpparit kädessä, kun mieheni leipoi reppanaa oikeen kunnolla käkättimeen. Ilmeisesti kokemus oli sen verran nöyryyttävä, että mökä-Petteri pakkasi kamat ja muutti vaimoineen muualle. Ei jäänyt ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriimme ei todellakaan kuulu muiden kohtelias huomioiminen. Tästäkin ketjusta sen taas huomaa. Kaikkien pitäisi olla itsevarmoja öykkäreitä, niin sitten menisi hyvin. Melusta kärsivän pitäisi heti mennä rehdisti pimputtamaan ovikelloa ja valittamaan melusta kännisille ja juhliville naapureilleen. Jos sana ei tehoaisi, seuraava toimenpide olisi nyrkkeilymatsi pihatalkoissa tai mieluiten tietysti jo aiemmin.

Vittu mitä porukkaa.

Vierailija
24/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta seuraavana päivänä? Mene silloin kun sitä melua kuuluu.

En suosittele - reilusti suurin osa tapoista ja pahoinpitelyistä tehdään alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisina. Siellä kun on iso joukko sekaisin ja sitten joku "paha vittupääkyylä" tulee valittamaan ja lopettamaan hauskanpidon, niin tilanne saattaa eskaloitua ties mihin.

Voi hyvää päivää. Aloittaja puhui mukavasta nuoresta parista, joilla on koiranpentu. Täällä on aika monta kirjoittelijaa, jotka luulevat, että juhlia eivät pidä muut kuin huume- ja remuporukat. Kyllä suurin osa niistä teidän naapureista on ihan tavallisia tyyppejä, jotka luultavasti ymmärtävät ihan puhetta, pahoittelevat tilannetta ja ottavat jatkossa naapurit paremmin huomioon. Väkivaltainen ja arvaamaton sekakäyttäjäporukka on asia erikseen, sillon kannattaa poliisiin olla yhteydessä.

Käpertykää vain sinne kämppiinne kyräilemään jos noin kovasti naapurin kohtaamista pelkäätte. 

Vierailija
25/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt yöllä kolmen aikaan sanomassa bilettävälle naapurille, että meteli häiritsee ja mun pitäis jaksaa herätä aamulla töihin. Vastassa oli poika kaljalasi kädessä. Oli ystävällinen ja pahoitteli. Musiikki hiljeni ja vähän ajan päästä loppui kokonaan. Ei siitä sen enempää naapuririitoja tullut.

Vierailija
26/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonymiteetillä on tarkoituksensa. Joskus kusipäiden porukka alkaa tehtailla "ilmoituksia" vastalahjaksi. Isännöitsijät ja poliisit ovat suureksi avuksi, koulutettuja  ja työstään palkkaa saavia ihmisiä.

Ainahan voi valita kärsimyksenkin, jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri katsoi sotaelokuvia äänet kovalla hiljaisuuden jälkeen. Vaikka kuinka hirvitti, menin yksi ilta oven taakse ja soitin pari kertaa ovikelloa. Ovea ei avattu mutta metelöinti loppui siihen.

Vierailija
28/28 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt yöllä kolmen aikaan sanomassa bilettävälle naapurille, että meteli häiritsee ja mun pitäis jaksaa herätä aamulla töihin. Vastassa oli poika kaljalasi kädessä. Oli ystävällinen ja pahoitteli. Musiikki hiljeni ja vähän ajan päästä loppui kokonaan. Ei siitä sen enempää naapuririitoja tullut.

Joo, mutta kun nuoret ihmiset eivät vielä ole kerenneet sillä alkoholilla liuottamaan aivojaan. Niin silloin järkipuhe auttaa.

Mulla on täällä kaksi eri alkoholistinaapuria, molemmat ovat 60+. Sitä kun on vuosikymmeniä vedetty, niin se näkyy ulkonäössä. Ja aivotoiminnassa, jota ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme