synnytyskassiin ja kotiin
viitsisikö joku ihana ihminen kertoa mitä kaikkea sinne synnytyskassiin nyt oikeesti kannattaa varata, siis varsinkin joku jolla on jo synnytyksestä kokemusta kun noita listoja tutkii ni vähän on sitä ja vähän on tätä, mutta onko jotain mitä ette oo tullu ees aatelleeks ja sit siel sairaalas tajunnu et voi hemmetti ton oisin tahtonu mukaa!!??
entäs mitä kaikkea olis hyvä olla kotona valmiina kun pienokainen kotiin tulee?? tarkoitan siis pieniä juttuja, en sänkyjä yms. vaan vaippoja, puhdistuspyyhkeitä yms yms.. sekä äidin että lapsen kannalta??
jos tosiaan joltain " vanhemmalta" ja viisaammalta riittäisi aikaa listata meille " nuorille" ja kokemattomille näitä asioita, olisi varmaan minun lisäkseni moni muu kiitollinen tosi paljon!!!
hyvää keväistä maaliskuun päivää!!
´
t: kassia rakenteleva (vk 34)
Kommentit (28)
hei!
eipä ainakaan vuosi sitten saanut lampaanrasvaa enää sairaalasta ;)
Sori, oli vain pakko kommentoida =)
Mutta oma listani sairaalaan mukaan:
Imetysliivit sekä liivinsuojia
lukemista
kynsisakset tai viila
kännykkä ja laturi
karkkia ja paljon!!
puhtaat kotiin menovaatteet housuja myöten (voi meinaan mennessä käydä jotain vahinkoja ;) )
Vauvalle vaatteet (huomioi koko, voipi olla, että osa on jo pieniä vauvan syntyessä!!)
turvakaukalo (mies voi tuoda kotiin hakiessa)
kaulahuivi tms rintojen suojiksi kotimatkaa varten, rintatulehdus tulee muuten TOSI herkästi
Niin ja kannattaa pyytää synnytyskertomus muistoksi kotiin!! Vauvalla kun on oma kansionsa, niin hoitsun on se sieltä helppo antaa mukaan ;)
eli kotiin lista jäi:
vaippoja, sideharsoja, pumpulipuikkoja, septidiä, pyllypyyhkeitä, niin ja vanutyynyjä jos vauvan silmät rähmii, niin niillä on helppo putsata,
Itselle yösiteitä, ruokaa ja juomista, liivinsuojia, omaa rauhaa!! ;) ja toiset imetysliivit, särkylääkettä,
tutti, tuttipullo, korviketta
löysin vielä itse aloittamani pinon täältä tuhansien viestien joukosta.. ja päätin laittaa sen taas tähän näin alkuun, että on muillekkin jotain hyötyä.. kiitos kaikille vielä jotka vastasitte..
omaan kassiin loppujen lopuksi pakkasin:
shampoo,
hoitoaine,
hiusmömmöt,
suihkusaippuan,
naamanputsausvälineet,
meikit,
topspuikkoja,
hammasharjan ja tahnan,
hiusharjan,
pampuloit,
föönin,
dödön,
vartalovoiteen,
huulirasvan,
bepanthenin,
yörättejä varmuudeksi mukaan,
liivinsuojuksia,
rintakumit,
käsirasvan,
vaihtovaatteet eli kotiinlähtövaatteet
imetysliivit
vauvanvaatteet (eri kassissa, mutta valmiina)
kameran
vihko, kyniä, lehtiä, ristikkolehden
tossa on nyt tuo mun lista.. tosin kaikki ei kassissa vielä ole, mutta noi mukaan otan, kun lähetään.. sitten aattelin napata mukaan vielä ittelleni trippejä synnytyssaliin ja miehelle kattoa jotain evästystä, ja osastolle mies saa tuoda mulle sitten lakuja tai jotain mahaa edistämään..
oskupoitsu 39+1
löysin vielä itse aloittamani pinon täältä tuhansien viestien joukosta.. ja päätin laittaa sen taas tähän näin alkuun, että on muillekkin jotain hyötyä.. kiitos kaikille vielä jotka vastasitte..
omaan kassiin loppujen lopuksi pakkasin:
shampoo,
hoitoaine,
hiusmömmöt,
suihkusaippuan,
naamanputsausvälineet,
meikit,
topspuikkoja,
hammasharjan ja tahnan,
hiusharjan,
pampuloit,
föönin,
dödön,
vartalovoiteen,
huulirasvan,
bepanthenin,
yörättejä varmuudeksi mukaan,
liivinsuojuksia,
rintakumit,
käsirasvan,
vaihtovaatteet eli kotiinlähtövaatteet
imetysliivit
vauvanvaatteet (eri kassissa, mutta valmiina)
kameran
vihko, kyniä, lehtiä, ristikkolehden
tossa on nyt tuo mun lista.. tosin kaikki ei kassissa vielä ole, mutta noi mukaan otan, kun lähetään.. sitten aattelin napata mukaan vielä ittelleni trippejä synnytyssaliin ja miehelle kattoa jotain evästystä, ja osastolle mies saa tuoda mulle sitten lakuja tai jotain mahaa edistämään..
oskupoitsu 39+1
Tämä ei ehkä liity suoranaisesti mukaan otettaviin varusteisiin, mutta synnytykseen kuitenkin...
Minä olin kuullut, että sairaalaan lähtiessä ei kannata kauheesti syödä - voi tulla paha olo ja kaikki ylös. No, mulle kävi sitten niin, että kun vauvaa koitettiin saada maailmaan, olikin kauhea nälkä ja siksi heikko olo. Varmaan osittain tämän takia oli vauvan synnyttyä pitkän aikaa hutera olo, ei juuri uskaltanut sängystä nousta. Joten kannattaa ehdottomasti syödä ennen lähtöä, jos on taipumusta heikotukseen tai veren sokerin laskuun.
Katalin 32+4
Minkä kokoisia vaippoja kannattais ostaa? Mihin kiloihin asti voi esim. käyttää niitä new born vaippoja? Entäs jos ei tiedä,että minkä kokoinen nyytti on. Voi syntyä nyt 2 kg tai sitten 4,5 kg kuuden viikon päästä. Riittääkö silloin vielä toi new born vaippa?
Ja sitten mitä toi septidin on? Mihin sitä käytetään?
Anteeksi tyhmät kysymykset mutta kun mietin näitä täälä.
Lilli81 rv34
Minä tiesin (vaikka painoarvio oli 3,7kg) että esikoinen on varmasti iso, joten mitään New Born-vaippoja ei meille ostettu. Nehän on muistaakseni 4kg asti. Osimme siis kotiin odottamaan yhden paketin seuraavaa kokoa. Meillä siis esikoinen oli 4,7kg eikä siis missään vaiheessa noita pienimpiä vaippoja käytetty (äitiyspakkauksen näytevaipatkin jäi kaikki käyttämättä...)!
Jos noita pienen pieniä vaippoja ostaa, niin ei varmaan kannata kuin sen yhden paketin ostaa kerrallaan, ainahan niitä saa kaupasta lisää!
Olipas alas tippunut, lisää vinkkejä kaivataan...