Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?

Vierailija
18.12.2016 |

Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?

Kommentit (1716)

Vierailija
1301/1716 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme Ukko Nooan edesottamuksista myös muualla kuin saunassa. Saunaan mennessä hän toimi kehuttavasti, mutta entä hississä ja kerhossa? Eipä voi hyvää arvosanaa niistä vierailuista antaa. Silti myös näissä kohteissa vierailun yhteydessä todetaan aivan aluksi Ukko Nooan olevan kunnon mies.

Väistämättä tulemme johtopäätökseen, että hän on lähtökohtaisesti niin kunnollinen, etteivät pienet hairahdukset riitä mitätöimään tuota suurta kunnollisuusvarantoa. 

Joudumme toteamaan, että vaikka laukun naulaan laitto onkin kaiken kaikkiaan hyvä teko, Nooan kunnollisuus ei johdu siitä, vaan on jo aiemmin ansaittua.

Vierailija
1302/1716 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kas! Nooa on mies. Laulussa vielä sanotaan Ukko Nooa, eli ilmeisesti jo vanhempi mies.

Kokemusperäisesti ja stereotyyppisesti miehet eivät laita tavaroita paikoilleen esim. laukkua naulaan. Kun Ukko Nooa laittaa laukkunsa naulaan, on hän selvästikin keskimääräistä parempi, eli kunnon mies.

m.o.t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1716 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut Mumipapa ei hae töitä! Miksi?

Mumipapa tekee töitä. Hän kirjoittaa muistelmiaan.

Vierailija
1304/1716 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity se laukun naulaan laittaminen siihen kunnollisuuten välttämättä.

On voinut olla sarkasmiakin se "kunnon" "mies". Eihän miehet mitään laukkuja käytä.

Itse käytän olkalaukkua. Pikkupojat käyttävät reppua.

Vierailija
1305/1716 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalmari, ootko hollilla? Lähettäis lavatansseihin... jenkalle

Lähtisin niin mielelläni mutta Sirpa-Sinikka toi maanantaina lapsen minulle hoitoon pariksi tunniksi. Teuvo on Pihtiputaalla  mopokerhon tapaamisessa. Koitetaan jos ens viikolla pääsisin tansseihin kanssasi. 

Tv. Jalmari

Vierailija
1306/1716 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin niin mielelläni mutta Sirpa-Sinikka toi maanantaina lapsen minulle hoitoon pariksi tunniksi. Teuvo on Pihtiputaalla  mopokerhon tapaamisessa. Koitetaan jos ens viikolla pääsisin tansseihin kanssasi. 

Tv. Jalmari

No eikös se Sirpa-Sinikan toukka jo kohta mee kouluun? Tekivätkö muuten koskaan sitä isyystestiä, Teuvo taitaa olla kysymysmerkkinä eelleen asiasta.

Jari 26v, oothan saanu uusia moponrassauskavereita, kun Teukka sua niin kaltoon kohteli... säästyit muuten varmana paljolta, kun et tuon naikkosen matkaan päätyny, silkkoa sisältä...

Ei mulla muuta - kai

Juttelias Utelias

Asjahan ei mullen mitenkä kuulu, mut kukalie Jalmaria jenkalle vikitteli?

Vierailija
1307/1716 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytten osi syyssiivoustalkoot tääll meiän saunall

Tulkeeha ens lauantaki tähä touhuumaa, perinteisin menoin. Samat hommat, paitsi tänä suven on vattupusikoss, nokkoste seas kieriskelty usiammast ko ikuna ennen, siin ehostukses menöö aikaa. Ja Naula, Ukko Nooan Naula kaipaa korroosionestokäsittellyy talven varall

Eukko Nooa & Satu

Talkoo sahtia o ja kiuas kuumaki o

Vierailija
1308/1716 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv. Jalmari

No eikös se Sirpa-Sinikan toukka jo kohta mee kouluun? Tekivätkö muuten koskaan sitä isyystestiä, Teuvo taitaa olla kysymysmerkkinä eelleen asiasta.

Jari 26v, oothan saanu uusia moponrassauskavereita, kun Teukka sua niin kaltoon kohteli... säästyit muuten varmana paljolta, kun et tuon naikkosen matkaan päätyny, silkkoa sisältä...

Ei mulla muuta - kai

Juttelias Utelias

Eihän se vielä kouluun mene tai pääse!? Kun oli ennenaikainen se synnytys. Pari kuukautta kun ehtivät Teuvo ja Sirpa- Sinikka seurustella kun olivat jo synnytyslaitokselle lähdössä. 

Tv. Jalmari

Vierailija
1309/1716 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv. Jalmari

Ei mulla muuta - kai

Juttelias Utelias

Olen löytänyt uusia moponrassauskavereita! Yks Veijo, Matti-Mikko, Topi ja minä puuhaillaan autotallissa mopojen kanssa harva se ilta. Kauanhan se minulla otti henkisesti kun Teuvo ja Sirpa-Sinikka sillä tavalla minut pettivät! Sorruin siinä vähän liikaa pilsneriäkin ottamaan. Joku kiva tyttökin olis mukava saada meidän porukkaan. Mites Juttelias Utelias ja Juuli Juristi tulisitteko meidän porukkaan? 

Tv. Jari 26 v. 

Vierailija
1310/1716 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tasolla siittiö solu on vauva. Jumala on elukka. Ja elukan veri muistuttaa synnistä. 

Vierailija
1311/1716 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseydyt kun ihollasi on yölliset siittiövellit Mooses lain mukaan ja olet saastainen iltaan asti muista hoitaa sukupuolitaudit Mooses ohjeen mukaan. Näytä rabbille.Kleopatra ranta on Turkin suosituimpia uimarantoja. 

Vierailija
1312/1716 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukussa on kaupungista ostetut saippuat ja shampoot koko kerrostalolle. Ukko-Noa on luvannut ostaa  ne hammaslääkärireissullaan. Kyllä hän nyt saa kehuja!

Vierailija
1313/1716 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv. Jalmari

Ei mulla muuta - kai

Juttelias Utelias

Asjahan ei mullen mitenkä kuulu, mut kukalie Jalmaria jenk

Terve Jari 26v

Minoon sulle vähän vanhan puoleinen, luulen kyllä jotta seuraa saat ikäisistäsikin. Mukava kyl, et moponrassauskavereita oot löytäny. Ku lavalle lähet tantsuihi, muista moponrasvat käsistäsi swartswegalla puhistaa

Juttelias Utelias

Vierailija
1314/1716 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukussa on kaupungista ostetut saippuat ja shampoot koko kerrostalolle. Ukko-Noa on luvannut ostaa  ne hammaslääkärireissullaan. Kyllä hän nyt saa kehuja!

Onko Ukko-Nooan hampaissa jotain vikaa? 

Vierailija
1315/1716 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu voi kuulua myös näin: Ukko Nooa, ukko Nooa oli Kun Non' -mies, siis fanitti kitaristi Kun Nongia. Ehkä ukko Nooalla oli itselläänkin kitara ja hän laittoi kitaralaukun naulaan saunaan mennessään. 

Vierailija
1316/1716 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laulu voi kuulua myös näin: Ukko Nooa, ukko Nooa oli Kun Non' -mies, siis fanitti kitaristi Kun Nongia. Ehkä ukko Nooalla oli itselläänkin kitara ja hän laittoi kitaralaukun naulaan saunaan mennessään. 

Höpö höpö. Ukko Nooa soitti kanteletta.

Vierailija
1317/1716 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ukko Nooa soitti kanteletta.

Onko hän sukua Väinämöiselle ? 

Vierailija
1318/1716 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv. Jalmari

Ei mulla muuta - kai

Juttelias Utelias

Asjahan ei mullen mitenkä kuulu, mut kukalie Jalmaria jenk

Eikös siellä yhell reissull (av-officinale) ollut eräs elovena-tytsä letteineen, käviskös se sulle Jari 26v seuraksi? Vai olikos se yli 60v, joka ilkeästi käytti lettejä hämäämistarkoituksessa, en nyt jaksa muistaa... sillä reissulla laivassa oli niit jännä-miehiä opettamassa kiltti-miehiä naismaailman saloihin (diskossa)

Vierailija
1319/1716 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkaudenlopettajaissaunojaiset ens lauantakiehtoosella🌹

Sit on syyskauenalottajaiset vuorossa seuraavaks

Tuokaa Sahtia🍺🍺🍺

Muistakaa: luikkarikaunotardiivalla on ikuinen porttikielto, tarkkailkaa naamiaisasuisia!!!

Vierailija
1320/1716 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkaudenlopettajaissaunojaiset ens lauantakiehtoosella🌹

Sit on syyskauenalottajaiset vuorossa seuraavaks

Tuokaa Sahtia🍺🍺🍺

Muistakaa: luikkarikaunotardiivalla on ikuinen porttikielto, tarkkailkaa naamiaisasuisia!!! 

Minä tietenkin tulen mukaan! Olen niin niin väsynyt kun ex-mieheni Jalmari ja Teuvo odottavat että minä ottaisin osaa meidän lapsenlapsen hoitoon joka päivä. Kyllähän lapsi on aivan ihana! Mutta kun minä haluan välillä rentoutua oikein kunnolla! Aikuinen nainen kun oon! Olenkin nyt viettänyt aikaa AV-Kuppilassa hieman kuppia ottamassa. Naapurin Seppo on auttanut minut toisinaan kotiin. Onhan saunasahtia tarpeeksi? 

Tv. Mervi