Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen tämä vuosi on ollut sinulle?

Vierailija
18.12.2016 |

Vuosi alkaa lähestyä loppuaan. Millainen oli ajanjakso 1.1.2016-31.12.2016 sinulle? Olisi kiva kuulla erityisesti henkilökohtaisia kokemuksia, yleisiä asioita kaikki tietävät jo. Itse en ehdi nyt miettiä, mutta palaan tähän kirjoittamaan oman kokemukseni :)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista, ellei paras vuoteni! Tapasin pitkän sinkkuajan (kolme vuotta) jälkeen minulle hyvin sopivan kumppanin juuri ennen vuodenvaihdetta, ja aloimme seurustella tammikuun alussa. Kuukausi sitten muutimme yhteen ihanaan kotiin hyvällä alueella.

Elämänlaatuni on parantunut kuluneen vuoden aikana monella tavalla parisuhteen myötä. Aiemmin kävin viikonloppuisin paljon ulkona, koska oli niin tylsää olla yksin kotona ja harvat sinkkukaverini ovat kovia juhlijoita, nyt viikonloput kuluvat miehen kanssa urheillen, kulttuuritapahtumiin osallistuen, leffoja katsoen ja yhdessä kokaten. Myös ystäväpariskuntien kanssa tulee vietettyä enemmän aikaa, kun en ole illanviettojen ainoa sinkku. Koska viikonloput ovat nykyään rauhallisempia, ei ole krapuloita, morkkiksia tai turhaa rahanmenoa. On mahtavaa tulla kotiin niin, että joku muu on joskus käynyt kaupassa, kokannut ja siivonnut ja kysyy kuulumisiani.

Myös töissä menee mukavasti. Sain tunnustuksen kansallisella tasolla eräästä hyvin hoitamastani tehtävästä, ja vaikka taloudellinen tilanne on Suomessa vaikea ja irtisanomiset uhkaavat monia, koen ainakin tällä hetkellä olevani melko vakaassa asemassa.

Vierailija
22/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni huonoin vuosi. Yksinäisyys sen kuin jatkuu, uutuutena toistuvat itsemurha-ajatukset, kiva. Myös positiivisia mm. töihin pääsy yli 2 vuoden työttömyyden jälkeen. En vain saa mitään irti työstä, arkena olen vain väsynyt ja viikonloppuisin entistä masentuneempi. Periaatteessa en haluaisi elää, mutta toisaalta haluaisin tietää mitä huominen tuo tullessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuosi raskas ja väsyttävä oman jaksamiseni kannalta, kesällä alkoi helpottaa ja oli aika jees. Syksyllä paljon töitä. Loppusyksy ja talvi tuonut mukanaan paljon huolta läheisistä , surua, vaikeita päätöksiä.. :(

Vierailija
24/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut aikuisikäni merkittävin ja tapahtumarikkain vuosi. Olen muuttanut samaan asuntoon puolison kanssa, menimme kihloihin ja häät on sovittu ensi kevääksi. Koin myös kylppäriremontin ihanuuden :D ja vaihdoin 2 kertaa työpaikkaa. Lisäksi tänä vuonna olen käynyt kuudessa eri maassa jo! Aiemmin olen matkustanut ainoastaan Viroon ja kerran lukion aikaan käynyt Venäjällä. Osa näistä tapahtumista on enemmän ja vähemmän puolison ansiota, hän kun jaksaa aina kannustaa ja tsempata. Tästä on hyvä jatkaa vuoteen 2017!

Vierailija
25/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsein vuosi koskaan. Ensin äitini sairastui, sai kohtauksia, leikattiin mutta jäi sairaaksi. Isällä todettiin alzhaimer joka etenee nopeasti. Ovat eronneet vuosia sitten ja yritän heitä hoitaa kun töiltäni/oman perheen hoidolta ehdin. Mutta kun heillä jatkuva "hätä", kymmeniä puheluja päivässä, missä on, mikä päivä, kuka tulee ja minne mennään!!! Mulla ei autoa ja he asuvat eri puolilla kaupunkia, helppoa ei ole. Ai niin, lääkäreiltä tai kotihoidoista ei apua. Selviävät kuulemma kotonaan.

No. Naapurin asuttivat narkkarit. Iso asunto ja parikymmentä hampaatonta hilluu yötä päivää. Kaikki varastetaan, rikotaan, uhkaillaan, kustaan ja oksennetaan oville, riehutaan, tapellaan. Poliisi käy, minuutti hiljaista ja sama ralli jatkuu. Ovat jotain sosiaalijälkihoito? sakkia niin ei saa häätää/puuttua. Asunto meillä myynnissä, jostain syystä emme saa kaupaksi...

En siis enää nuku kun mennyt rytmi täysin sekaisin. Joskus max 40 min yössä. Vuorotyö joka erittäin raskasta, palautumisaika vuorojen välissä 7 tuntia. Vuorot välillä yli 10 tuntisia, ei kunnon taukoja. Väkivaltaa ja uhkailuja myös töissä ja näen jatkuvasti painajaisia missä tapan ihmisiä. Näihin siis herään enkä uskalla enää nukahtaa. Työterveyslääkärille kun avauduin niin hän käski joogata. Siinä oli apu.

Kroppa prakaa joka asiassa. Käyn salilla, menee polvet. Käyn lenkillä, menee nilkka. Käyn uimassa, tulee joku mystinen ihottuma. Lepopulssi on jatkuvasti yli sata ja päätä särkee jok aikinen päivä, verta vuotaa nenästä ja flunssa iskee parin kk välein.

Poikaa kiusataan koulussa. On täysin apaattinen, ei käy missään. Lopetti harrastukset ym eikä uskalla liikkua kun narkit hilluu pihassa. Nyt ottivat sinne vielä koiran, sellaisen tosi halittavan!!

Mies tekee jatkuvasti 12-13 tunnin työpäiviä kun kotona ei voi olla. On niin väsynyt että nukahti työautoonsa kesken ajon.

Purskahdan itkuun ihan pimeistä asioista. Tänään en saanut roskiskatoksen ovea auki niin vollotin siinä biopussi kädessä kun joku hullu. Naapurin mummo tuli auttamaan. Ja nyt sitten hävettää, enkä edes muista miten tlin siitä takaisin kotiin. En ylensäkkään enää muista mitään, en päivää tai mitä pitäis ostaa, joulujuhlat koulussa unohdin, anopin synttärit ja vanhempien lääkäriaikoja ym tapaamisia.

Ja pari "pienempää". Lemmikki kuoli, veli pahoinpideltiin, pyörä varastettiin, kodinkoneita rikki, lomalla tarttui hinkuyskä, polven punkteeraus epäonnistui, viisaudenhampaan poistossa leikkasivat palan leukaluuta ja tulehdus, kierukka ei käynyt vaan tuli ovella vastaan kun kävin tarkastuksessa. Poika sai silmälasit josta sai lisää kiusaamisaihetta, en muistanut ilmoittaa häntä rippikouluun joutui sitten eri leirille jossa ei ketään tuttua. Mies aloitti kymmenen vuoden lakon jälkeen tupakoinnin uudestaan, juo myös paljon enemmän kuten myös minä. Että kiitos vaan jollekkin "taivaan vastaavalle" tästä vuodesta. Pistä lisää paskaa tulemaan.

Vierailija
26/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala. Työongelmat, miehen jaksamisen väheneminen, lapsen masennus ja koulukiusaaminen. Toisaalta on saanut tuntea henk.koht. voimaantumistakin näitä asioita taklaillessa.

Vierailija
27/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska.

Äiti kuoli syöpään

Miehen sisko sairastui syöpään

Vinttikomeroon murtauduttiin

Lapselta murtui jalka

Kohtutulehdus (ehkäisy petti ja kävi ilmi kun tuli km)

6 kk vanha läppäri hajosi

Vierailija
28/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mahdollinen koska Trumpista tuli pressa!!

Vierailija
29/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mahdollinen koska Trumpista tuli pressa!!

Ja Brexit!

Vierailija
30/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että mielenkiintoinen ja vähän hankala.

Kevät oli aika mitäänsanomaton, perusopiskelua vain. Ja sairastelua, lääkärissä ravaamista ja leikkausjonoon joutuminen - joskin kiireettömänä joten syksyyn se leikkaus meni.

Kesäksi sain ensikertaa omaan alaan ees vähän liittyvän työpaikan ja se oli kivaa. Kyseisessä työpaikassa ilmapiiri oli loistava ja jäi oikein hyviät muistot. Yksi parhaita työpaikkoja joissa olen ollut. 

Syksy oli täynnä sairastelua, suunniteltu pieni leikkaus meni hyvin mutta sisuksissa leikkausalue tulehtui ja aiheutti lopulta toisen leikkauksen toipumisineen ja olihan se vähän rankkaa, kun yli viikon antibioottitiputuksessa makoili ilman että ne tahtoi tehota.

Loppusyksy meni hyvin, työntäyteisesti ison prjektin takia jota koulussa pienryhmissä kukin teimme etsimällemme yritykselle. Oli rankkaa, mutta fiilikset varsin loistokkaat kun sai hienon monen kymmenen sivun raportin palautettua :)

Ilokseni havaistin että olen ollut ahkera ja saatan valmistua ensi vuonna näihin aikoihin eli puoli vuotta aiemmin kuin pitäisi. Tämä luo kovasti lisätarmoa opintoihin ^^ 

Aika hyvä vuosi, noin loppupeleissä. Mutta rankka myös.

Vierailija
31/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava. Oon tehnyt aika paljon töitä ja ottanut myös vastuuta töissä. Olen saanut mielenrauhaa ja elämänasenteeni on parantunut. On seesteinen olo. Olen etsinyt itseäni ja pääsinkin kouluun opiskelemaan! Uutta alkua kohti siis!

Sosiaalisessa elämässä ei pahemmin muutosta ole. Romantiikkaa ei näy. Sentään tulin kaapista parhaalle ystävälleni.

Kaiken kaikkiaan on ollut hyvä vuosi, vaikkei mitenkään tapahtumarikas. Odotan ensi vuodelta paljon kaikkea uutta. Avoimin mielin tulevaa kohti!

Vierailija
32/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
33/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoa tylsempi vuosi. Toivon ensivuodesta parempaa.

Vierailija
34/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Vihdoin.

2016 oli itselleni pieni pettymyksen vuosi. Odotin, että saisin jotakin, mutta en saanutkaan asioita joita toivoin. Vastapainoksi sain toisaalta sitten asioita joita en osannut odottaa.

En anna pettymyksen kuitenkaan näytellä suurta osaa. Loppuvuodesta elämä on lähtenyt lievään nousuun. Jouduin opettelemaan uudelleen tasapainoisen elämän, jonka viimeksi löysin 2013-14. Sitten se murtui muutamien asioiden seurauksena, enkä tiedä olenko löytänyt sitä vieläkään kunnolla. Hyvään suuntaan ollaan kuitenkin menossa.

Tänä vuonna opin itsestäni uusia puolia. Opin myös toisiin ihmisiin suhtautumisesta kaikenlaista. Ei tämä kuitenkaan nouse mitenkään erityisenä vuotena esiin jälkeenpäin katsottuna, uskoisin. Nyt vain tuntuu siltä.

Vierailija
35/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas. Työasiat menivät persiilleen, tuli rankkoja sydänsuruja ja paljon sairastelua ollut, mm paha pitkäaikainen sairaus vaivannut.

Vierailija
36/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankka. Erittäin antoisa, mutta myös rankka. Opiskelut saatettu päätökseen, harrastukseen on panostettu tänä vuonna erittäin paljon siinä ohella. Kaiken hakemus- ja lääkäri/ruljanssin päätteeksi saatiin lapselle vihdoinkin toimintaterapiaa. Muutettiin ihanaan asuntoon, kun vihdoinkin siihen paremmin varaa, mutta samaan aikaan jouduin itse toimenpiteeseen, joka painaa edelleen mieltä, pelko kuolemasta ja lapsen tulevaisuudesta on vienyt voimia. Päälle vielä lapsen isän (ollaan erottu) mielenterveysongelmat ja sen tajuaminen, että jos jotain käy, ei hänestäkään ole huoltajaksi.. 

Toivottavasti ensi vuosi on valoisampi, vaikka tiedän, että omat tulevaisuuden suunnitelmat aiheuttaa paljon stressiä sitten kun aika on, en halua olla työtön, joten suunnittelen oman yrityksen perustamista.

Vierailija
37/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paska vuosi. Harmittaa, etten kuollut tänäkään vuonna. Tai no onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa.

Vierailija
38/44 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänsuruja, sairautta ja työ mättää. Ehkä elämäni rankin vuosi.

Vierailija
39/44 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/44 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä superkiireinen ja nyt vähän tylsä syksy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi