Olen mennyt naimisiin tyhmän miehen kanssa. Oma moka mutta ottaa päähän.
Siis tuo mies on 44-vuotias ja käy töissä. Osaa ilmeisestikin työasiansa, mutta käytännön asioissa on täydellinen idiootti. Joo, huomasin jo alussa, mutta rakkaus on sokea. Kun se hälveni, oli jo papin aamen ja lapsi.
Meidän koiralla on pannan lisäksi vedonestovaljaat. Niissä ei ole mitään irrotettavia osia, ne vain pujotetaan ja kiristetään. Eilen kävi ilmi, että niiden laittaminen koiralle on miehelle ylivoimainen tehtävä. Aikansa tuijotti niitä ja sanoi ettei osaa.
Sanoin sille, että pyyhi tuo väliovi, koska lapset ovat sen sotkeneet. Pyyhki kyllä, mutta jätti yhtä tahraiset karmit pyyhkimättä koska ei erikseen sanottu. Sama juttu kaikissa muissa asioissa, oma-aloitteisuutta ei ole missään. Ja kun sanot että olisit pyyhkinyt karmitkin, huutaa että ei ne likaiset olleet, nyt ne vasta likaantuivat. Ja sama kaikissa muissakin asioissa. Vie tuo roska roskiin, niin se vie sen mutta ei muita matkalle osuvia.
Ei kuule mitään (aivot nollalla), ja väittää että kuulee kaiken. No kai se kuulee kaiken minkä kuulee, mutta ei tiedä mitä ei kuule. Jankkaa vastaan koko ajan. Ei muista mitään, koska jos hän ei muista, ei sellaista ole voinut tapahtua.
Lasten ollessa kurittomia asettuu lasten tasolle kiukussaan ja raivossaan. En kestä.
Joululoma tulossa ja kauhulla odotan sitä kun tuo ääliö taas koko ajan silmissä. Vihaan sitä.
Kommentit (7)
Jollei tuohon tule muutosta, niin arvaat varmaan itsekin, miten suhteenne käy. Muutut kireäksi kuin viulunkieli ja jossain vaiheessa vaan naps! Tulee totaalinen räjähdys. Jos arki ja sen pyörittäminen rassaa hermoja miehen laiskuuden/saamattomuuden/osaamattomuuden vuoksi ja kaikki jää sinun harteillesi, niin kyllähän se jossain vaiheessa tulee vaikuttamaan myös keskinäiseen parisuhteeseenne. Pystytkö heittäytymään romantiikka-moodiin, jos suurimman osan ajasta mies saa sinut suutuksiin? Onko seksi/läheisyys enää nautinnollista ja ennenkaikkea: onko sellaista edes? Eli kyllä sun täytyy saada puhumalla joku muutosprosessi miehessäsi käyntiin. Muuten et vaan jaksa tuollaista loputtomiin. Tai ainakaaan mä en jaksaisi.
Ihan perus mies.. esittää laiskaa. Täällä on just samanlainen! Myöskin tuo että jos ei itse muista jotain niin sitä ei ole voinut tapahtua
Minustakin mies vaikuttaa vain laiskalta ja tekeytyy tyhmäksi. Koitappa kuiskata korvaan, että jos vaikka siivoaa keittiön ihan puhtaaksi kaikesta niin lupaat jotain kivaa säpinää vällyn alla ja heiluttelet jotain rooliasua. Huomaat, että keittiösi varmaan on paljon puhtaampi, kuin tekisit itse.
Mutta joo, kuulostaa toisaalta tutulle. Exä oli oikeasti tyhmä. Sain hävetä sitä vähän väliä. Minä jos laitoin sen hommiin, niin minun oli pakko sanoa kaikki ihan tarkalleen, mitä se homma pitää sisällään ja kysyä onko ymmärtänyt mitä tahdon. Tiiättehän, kuin selittäisi lapselle. Siihen selittämiseen meni enemmän aikaa kuin homman tekemiseen. Hän kyllä noin muuten oli hyvä kokki, niin minulle jäi aikaa muihin kotihommiin, mutta ahdisti se pelkkä tyhmyys. Ahkera hän kyllä oli, eli hänellä ei laiskuudesta ollut kiinni, mutta sinun tapauksessa mies kuulostaa laiskalta. Opettele sanomaan, että talon kaikki roskat pitäisi viedä. Jos annat pelkän roskapussin niin se mies vie sen pelkän roskapussin. Jos pistät pyyhkimään oven, niin ohjaa häntä siivoamaan kaikki lika osoittamaltasi alueelta. Tällä tavalla minäkin sain kalligrafi harrastuksiin sen valopöydän. Sanoin, että tarvitsen lasialustan, jonka alle saa valon. Eikä mitään muuta. No sieltä tuli sitten toivomani aikaansaannos. Mutta tässäkin idea oli, etten antanut liikaa ohjeita vaan yhden kokonaisuuden. Hän sitten raksutti kopassan itse työjärjestyksen ja tarvikkeet.
Kyllä mä luulen, että te olette aivan pihalla laiskuusepäilyittenne kanssa. Oletteko tekin laiskoja, jos ette defragmentoi tietokoneittenne kovalevyä edes vuosittain? Vai olisko kyse siitä, ettei vaan tule mieleen, kun ei aihepiiri erityisemmin kosketa? Harvaa miestä jaksaa roskat ja liat kiinnostaa yhtä paljon kuin naisia.
En mäkään osannut koiran valjaita laittaa ennen kuin ensin näytettiin miten ne kuuluu laittaa. Varmasti se olisi 20 yrityksen jälkeen onnistunutkin, mutta turha työ olisi typerää. Koiravaljaiden suunnittelijat eivät taida idioottimaisuudessaan ymmärtää rustata edes ylös/alas/eteen/taakse -merkintöjä tuotteisiinsa.
Minusta tuntuu, ettei mies ole tyhmä vaan laiska. Esittämällä tyhmää saa toisen tekemään asiat puolestaan. Varsinkin lastenhoitoon liittyvissä asioissa jotkut miehet vetoavat siihen, etteivät osaa, vaikka ei se vaippojen vaihtaminen mitään rakettitiedettä ole. Samoin monet naiset kääntyvät miesten puoleen, kun television kanavat pitää virittää tai koota Ikean kirjahylly. Työnjaossa ei tietenkään ole mitään väärää, jos kumpikin osallistuu tasapuolisesti ei niin, että toinen heittäyttyy avuttomaksi vauvaksi ja toinen tekee kaiken.
Teidän ei auta kuin keskustella. Jos edellä mainitut tehtävät ovat miehelle todella ylivoimaisia, voisiko hän osallistua perheen arjen pyörittämiseen jotenkin muuten niin, että kumpikin tekee osansa?