Onko 25 eur joululahja kummilapselle nolon pieni?
Tilanne siis se, että leikki-ikäisellä kummilapsella on tosi hyvä joululahjatoive, mutta se maksaa
yli 50 eur (& painavan lahjan lähetys halki Suomen eli yhteensä yli 60 eur).
Koska olemme menossa alkuvuodesta saman lapsen synttäreille, ajattelin, että voisimmeko yhdistää lahjat ja ostaa tuon kyseisen lahjan? Pelkään vaan, että lapsen äiti pahastuu tästä.
Omien lastemme joululahjoihin käytämme tuon noin 50 eur/lapsi ja muiden lasten (sisarusten lapset, kummilapset) noin 20-30 eur/lapsi. Siksi tuntuu jotenkin kohtuuttomalta käyttää yhden kummilapsen joululahjaan noin 60 euroa.
Mielipiteitä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Tilanne siis se, että leikki-ikäisellä kummilapsella on tosi hyvä joululahjatoive, mutta se maksaa
yli 50 eur (& painavan lahjan lähetys halki Suomen eli yhteensä yli 60 eur).Koska olemme menossa alkuvuodesta saman lapsen synttäreille, ajattelin, että voisimmeko yhdistää lahjat ja ostaa tuon kyseisen lahjan? Pelkään vaan, että lapsen äiti pahastuu tästä.
Omien lastemme joululahjoihin käytämme tuon noin 50 eur/lapsi ja muiden lasten (sisarusten lapset, kummilapset) noin 20-30 eur/lapsi. Siksi tuntuu jotenkin kohtuuttomalta käyttää yhden kummilapsen joululahjaan noin 60 euroa.
Mielipiteitä?
Vastaan otsikkoon: Ei ole kohtuutonta.
Musta ainakin täysin ok. Ei sitä kummiutta rahalla osteta.
Mun oma kummilapsi saa lahjaksi n. 10e juttuja ja AIKAANI. Koen kokemukset ja yhdessä tekemisen tärkeämmäksi.
T: Opiskelija
Kummi ei ole mikään lahja-automaatti. Ostat mitä haluat ja raskit, tai olet ostamatta.
Voisitko lähettää rahan äidille, joka ostaa se lähempää, ei tarvisi postitella.
Anna rahaa äidille ja äiti laittakoon lisää jos tuon tietyn haluaa antaa
Siis äiti on antanut sulle tuon joululahjatoiveen? Mä en kehtaisi noin kallista "pyytää" lasteni kummeilta. Itse ostin 30€ lahjan kummilapselleni kun nyt satuin löytämään tosi kivan, mutta yleensä summat ovat pyörineet siinä 20€ paikkeilla. Myös niissä mitä meidän lapset ovat toivoneet kummeilta.
Mua harmittaisi hirveästi jos lasteni kummit ajattelisivat että "onko tyhmää antaa vaan tän ja tän hintanen", toivoisin että kummit kysyisivät suoraan. Tai vaihtoehtoisesti eivät miettisi ollenkaan tuollaista vaan ostaisivat juuri sen hintaisen lahjan mikä hyvältä tuntuu. Tee ap sinä samoin, jos äiti pahastuisi tästä niin joku olisi kyllä pahasti vialla.
En ikinä kehtaisi pyytää kummilta mitään yli 20e maksavaa.
Yksi lapsen kummeista ilmoitti minulle päin naamaa että " teille tulee sit vaan kortti", eli ei ole kovin korkeita odotuksia.
En oleta kummin ostavan kallista mutta kyllä jouluna pitäisi jotenkin muistaa, muistan minäkin kummeja.
Mulla on neljä kummilasta enkä todellakaan laittaisi 60 euroa yhden joululahjaan. Tossa tilanteessa varmaan lähettäisin esim.jonkun halvan pienen muistamisen esim. kirjan tai puuhakirjan joka menee kirjeenä, ja kertoisin äidille etukäteen et tuotte sen isomman synttäreille.
Itse ostin kummilapsilleni vain noin 10-15 euron lahjat tänä vuonna. Olen opiskelija ja juuri nyt tiukkaa rahan kanssa.
Ei ole. Minusta kummin tehtävä ei ole toimia "lahja-automaattina." - Jo se, että osoitat kiinnostusta kummilastasi kohtaan on jo paljon. - Valitettavan moni kummi on vain nimi paperilla. - Jos taas kummilapsen vanhemmat alkavat esittää vaatimuksia siitä, että mitä kummin tulee olla, niin se on heidän typeryyttään, jonka voi jättää omaan arvoonsa.
Mun esikoisen isä ja mä erottiin jo lapsen ollessa vauva ja hänen toisena kummina on mun exän paras ystävä. Joka joulu tää kummi kysyy mitä lapsi haluaa lahjaksi ja koitan keksiä toiveiden joukosta jonkun mahdollisimman halvan (10-20€). Muuten ei mitenkään vietä aikaa lapsen kanssa. Koko lahjajuttu tuntuu musta tosi kiusalliselta ja nololta, ihankuin tää kaikki olisi tälle kummille vaan joku pakko. Joskus tekisi vaan mieli sanoa sille, että anna olla, ei tartte ostaa. Mutta sitten taas kyseessä on tärkeä asia esikoiselle. Äh, ahdistava asia.
Kysykää ensin äidiltä?