Ehdotan mitalia pentuja uimahallissa ojentaneelle mummolle
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/466342-teinitytot-kertovat-uimah…
Kun koulussa ja kotona ei kerran enää kasvateta, niin onhan se hyvä että joku on ottanut ohjat käsiinsä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa melko mentaalitapaukselta toi mummo:
”Nyt minä katson, millaiset vartalot teillä on. Onhan minulla koko eläke aikaa tässä katsoa”.
Nykynuoret eivät näemmä ymmärrä sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa asiallinen kirjoitus tytöiltä! Hyvä tytöt! Ette tehneet mitään väärin, todella hyvin toimittu, saisi moni aikuinenkin ottaa teistä mallia :)
Ottaa mallia? Ai siitä, että kun ensin rikkoo sääntöjä ja sitten saa siitä hyvästä haukut, niin siitä voi ottaa nokkiinsa puhtaalla omallatunnolla? Älä nyt hyvä ihminen ainakaan omille lapsillesi tuollaista opeta.
Tytöt eivät olleet rikkoneet mitään sääntöjä. odottelivat uikkarit päällä omaa suihkuvuoroa.
Eli olivat menossa suihkuun uikkarit päällä. Jos tämä mummo ei olisi asiaan puuttunut, niin varmasti olisivat menneet.
Se ei silti ole mummelin asia (ja olihan tuo sekopää mennyt vielä kyyläämään tyttöjen kroppia yms.). Jos on huomautettavaa, mummeli olisi voinut mennä sanomaan asiasta henkilökunnalle.
Oikeasti, juuri noiden mummojen vuoksi en enää käy uimahallissa. Kyyläävät, arvostelevat ja istuvat lettu levällään saunassa eivätkä piittaa tippaakaan muista.
Porttikieltohan tuolle pitää antaa, jos toistuvasti ja asiattomasti häiriköi muita asiakkaita. Kuulostaa todella arvaamattomalta ja pelottavalta tyypiltä, oli kuinka "mummo" tahansa.
Jos joku asia on wt niin uimahallit!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa asiallinen kirjoitus tytöiltä! Hyvä tytöt! Ette tehneet mitään väärin, todella hyvin toimittu, saisi moni aikuinenkin ottaa teistä mallia :)
Ottaa mallia? Ai siitä, että kun ensin rikkoo sääntöjä ja sitten saa siitä hyvästä haukut, niin siitä voi ottaa nokkiinsa puhtaalla omallatunnolla? Älä nyt hyvä ihminen ainakaan omille lapsillesi tuollaista opeta.
Etkö lukenut tuota juttua? Ei tytöt rikkoneet mitään sääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa melko mentaalitapaukselta toi mummo:
”Nyt minä katson, millaiset vartalot teillä on. Onhan minulla koko eläke aikaa tässä katsoa”.
Nykynuoret eivät näemmä ymmärrä sarkasmia.
Sinä et taida tietää mitä sarkasmi on jos tuota pidät sarkasmina.
Olitko siellä paikan päällä? Vai mistä tiedät, mitä siellä tapahtui, mikä on totta, mikä liioittelua ja mikä valetta?
Vierailija kirjoitti:
Olitko siellä paikan päällä? Vai mistä tiedät, mitä siellä tapahtui, mikä on totta, mikä liioittelua ja mikä valetta?
Olitko itse?
Yleensäkkin kannattaisi ihmisten miettiä ennenkuin menevät raivoamaan toisille ihmisille. Itsekkin olen saanut raivoamista osaksi, kun raivoaja luuli, että minä ehkä kohta melkein ainakin aion tehdä jotain kiellettyä. Varmuuden vuoksi raivosi ja näytti sitten itse lähinnä hullulta, kun mitään kiellettyä en aikonutkaan tehdä, olin vain väärässä paikassa kun hullu teki oman päättelyketjunsa.
Jos mummo huusi tytöille ennenkuin tytöt olivat suihkussa uikkarit päällä, niin ei hän voi todistaa että mitä olisi tapahtunut jos ei olisi huutanut. Eikä tuollainen ole edes reilua. Sama kuin sinä saisit sakot poliisilta, kun näytit siltä että kohta aiot ajaa ylinopeutta, olisko reilua?
Puhumattakaan siitä, että onko huutaminen asiallista vaikka olis väärin tehneetkin, minusta se ei ole ensisijäinen kommunikointi muoto kenenkään kohdalla (ellei ole kyse hengenvaarasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun koulussa ja kotona ei kerran enää kasvateta, niin onhan se hyvä että joku on ottanut ohjat käsiinsä.
Niinpä. Ei ole mummoa kasvatettu. Hyvä että uimahallin henkilökunta sen tekee, joskin vähän myöhässä.
Juuri sinunkaltaisten myötäilijöiden takia penskat hyppii aikuisten silmille jatkuvasti ja mielipideosastot täyttyy uupuneiden opettajien kirjoituksista. Pennut peräävät oikeuksia oikeuksien perään mutta mitään velvollisuuksia ei saisi olla.
Juuri sinun kaltaisten kusipäiden kannattaa vetäytyä omiin oloihinsa ja jättää normaali elämä niille, jotka siihen kykenee.
Voiko olla surkeampaa olentoa? Hyökkää lasten kimppuun pahassa olossaan. Häpeä.
Tämä nyt on tulosta siitä hokemasta että vanhoja pitää kunniottaa.
Siis mitä? Maailmassa on monenlaista tallaajaa jotka vanhenevat. Ei se oma toiminta iän myötä muuksi muutu. Kusipää on kusipää vanhanakin. Miksi sitä pitäisi kunnioittaa?
Terve saunamummo!
Vaikka sinä oletkin hieman jo lörähtänyt ja elämäsi suurimmaksi osaksi eletty, ei tarvitse olla katkera lapsille, nuorille ja kauniimmille. Ei myöskään tarvitsisi tehdä niitä aiheettomaksi havaittuja lasuja kun oman elämän sisältö ei muuhun riitä kun "eksymään" väärään kerrokseen kuuntelemaan ja kurkistelemaan lapsiperheen oven taakse, kun pikkulapset kiljuvat ja päästelevät muitakin norm. ääniä. Ei tarvitse myöskään mainita hiustenpidennyksistäni, kuinka ne ovat naurettavat. En vaan viihdy lyhyttukkasena!
Tästä kaikesta itse olen sen oppinut etten koskaan halua olla kaltaisesi vanhana mummuna.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on tulosta siitä hokemasta että vanhoja pitää kunniottaa.
Siis mitä? Maailmassa on monenlaista tallaajaa jotka vanhenevat. Ei se oma toiminta iän myötä muuksi muutu. Kusipää on kusipää vanhanakin. Miksi sitä pitäisi kunnioittaa?
Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mummoa ei enää kasvata koulu eikä koti. Uimahallin henkilökunta toki puuttui käytökseen.
Samaa mieltä olen siitäkin, että kyllä sille häirikkömummolle joku merkki pitää laittaa, vaikka sitten kaulaan roikkumaan.
Muut normaalit uimahallin käyttäjät osaavat hälyttää sitten apua. Myös henkilökunta tietäisi olla valmiudessa merkitystä mummosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt eivät olleet rikkoneet mitään sääntöjä. odottelivat uikkarit päällä omaa suihkuvuoroa.
Eli olivat menossa suihkuun uikkarit päällä. Jos tämä mummo ei olisi asiaan puuttunut, niin varmasti olisivat menneet.
Mummohan olisi voinut puuttua tilanteeseen vasta siinä vaiheessa, jos tytöt eivät olisi riisuneet uimapukujaan suihkussa. Ja silloinkin varmaan asiallisesti huomauttaminen olisi ollut parempi keino kuin räyhääminen. Ja toisen ihmisen ihonväristä huomauttelu on täysin törkeää käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin pitää lapsilla kuri olla, mutta solvaaminen, karjuminen ja aggressiivisuus ei ole kurinpitoa, se on pelottelua ja väkivaltaa, sillä ei kenenkään kunnioitusta varmasti saa.
Kummasti se luokka hiljeni ennenvanhaan kun raivostunut opettaja pamautti karttakepillä täysiä pöytään taikka sitten jonkun näpeille. Eikä kotonakaan silmille hyppimistä penskoilta siedetty. Jos teit tyhmyyksiä, niin remmiä tuli perseelle niin että punoitti viikon sen jälkeen.
SILLON KUN MINÄ OLIN NUORI...
Eikä sillä pieksemisellä tuon kummosempia mummoja saatu aikaiseksi.
Huonokäytöksisiä meuhkaajia.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla niitä jotka ovat aina ojentamassa mitaleita rohtuneille mummoille.
Millaisia ovat rohtuneet mummot?
Vierailija kirjoitti:
Minä en koska kaiken perusteella tuo mummeli oli vain törkimys. Porttikielto uimahalleihin moisille sekopäille.
Eli olet somalien puolella. Minä taas kantiksena olen suomalaisen kulttuurin ja kantismummon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummohan olisi voinut puuttua tilanteeseen vasta siinä vaiheessa, jos tytöt eivät olisi riisuneet uimapukujaan suihkussa. Ja silloinkin varmaan asiallisesti huomauttaminen olisi ollut parempi keino kuin räyhääminen. Ja toisen ihmisen ihonväristä huomauttelu on täysin törkeää käytöstä!
Oma lehmä ojassa?
Minä haluaisin tietää miten mummo voi pakottaa teini-ikäisen tytön riisumaan. Minua ei olisi pakottanut. Minä olisin seissyt sen mummon edessä hiljaa ja antanut sen loksuttaa. Sitten olisin kertonut asiasta valvojille/opettajalle. Tarvittaessa poistunut takaisin pukuhuoneeseen.
Juuri joku rehtori kirjoitti siitä kun oppilailta ei voi vaatia juuri mitään, koska jollekin voi tulla paha mieli. Tämä uimahallitapaus menee samaan kategoriaan. Kaikki myötäilijämammat tässä ketjussa voi miettiä ovatko osa ongelmaa vai haluavatko tehdä sille jotain.