Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen ja köyhä joulu tulossa

Vierailija
17.12.2016 |

Onko täällä muita jakamaan samaa kokemusta? Yksinäisyyteen jo tavallaan tottuu, mutta se että tässä joulun lähestyessä joutuu ottamaan pikavippejä että saisi ruokaa kirpaisee hieman. Iltasanomissa oli juuri artikkeli että vähävaraisille "perheille" on satanut lahjoja ja siinä tuntee olonsa vähemmän arvokkaaksi. Jotenkin sitä ei edes kehtaa pyytää apua jos on nuorehko yksin elävä naishenkilö. Ja työtön sekä työkyvytön. Silloin vasta kokeekin olevansa alinta pohjasakkaa koska ei ole "hyödyllinen". Pikavippien otto johtuu siitä että olin odottanut kuukauden verran että saan sairaspäivä rahaa, mutta väistikään sain selville että en tule saamaan mitään koska minun tuloni vuodelta 2014 alittaa tietyn summan. Ihan vain jos joku saa sen kuvan että olen typerästi käyttänyt rahaa ja sen vuoksi pikavipit.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa ihan kauhealta. Ei kenenkään pidä joutua ottamaan pikavippejä saadakseen ruokaa! Oletko kysellyt ruoka-apua seurakunnalta, järjestöiltä, leipäjonosta tms?

Minä olen jouluna yksin mutta en köyhä. Ostelen liikaa ruokaa ja voisin hyvin antaa kassillisen jollekulle, jolla on pulaa ruoasta, mutta en tunne ketään sellaista. Millä paikkakunnalla asut?

Asun Kirkkonummella. Lähetin s-postia paikalliselle seurakunnalle sillä en voinut käydä heidän ruoka-avussaan lääkärikäynnin vuoksi, mutta he eivät ole vastanneet vielä mitään. En oikein tiedä onko täällä lähistöllä muita vähävaraisille tarkoitettu järjestöjä.

Ap[/quote

Soita heti kun mahd. Kirkkonummen seurakunnan diakoniatyöntekijälle.

Täällä lisätietoa: http://www.kirkkonummenseurakunnat.fi/apua/diakoniatyo/diakoniatoimisto…

Diakonit voivat tulla myös kotikäynnille jos sinun on syystä tai toisesta vaikea liikkua.

Vierailija
22/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään sukulaista/ystävää jonka luokse voisi mennä viettämään joulua? Kukaan lähipiirissäsi ei ihmettele miksi vietät joulun yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lahjoittajia on, jotka mielummin auttaisivat sitä yksinäistä. Kokemukseni mukaan kuitenkin yhteiskunta tukee heikko-osaisista kaikkein parhaiten lapsiperheitä (ja mitä useampi lapsi, sen tukevammin). Mutta mikä on tuo reitti auttaa heitä yksinäisiä vähävaraisia?[/quote]

Onko joka helvetin ketjuun  pakko vetää monilapsiset perheet mukaan? Kyllä olen minä ostanut ja maksanut ihan jokaisen paketin ja ruokatarvikkeen ihan ilman kerjäilyä. Mistään en sen "tukevammin" apua saa. Työttömänä olen ekaa kertaa nyt nelikymppisenä. Tukia tulee työttömyysraha (koska olen ollut töissä riittävästi) ja lapsilisät. 

Vierailija
24/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tuo diakonia toimisto nimenoman oli se jonne lähetin viestiä. Tavallaan haluasin käsitellä asiani spostin kautta koska kynnys ylipäätään hakea apua ja puhua on aika suuri minulle. Taidan olla vähän ylikiltti. Mutta katsotaan. Todennäköisesti päädyn soittamaan jos rohkeus kasvaa.

Ja minulla ei oikein ole tiiviitä suhteita sukuun. Enkä halua vaivata varsinkaan nyt kun vanhemmillani on kalliit lääkärihoidot menossa. Kiitos tuesta ja vastauksista :) kyllä tämä tästä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä