Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko karman lakiin?

Vierailija
17.12.2016 |

Sanonta, elämä on kuin bumerangi, se mitä heittää maailmaan, tulee kymmenen kertaisena takaisin. Onko mielestänne totta? Omakohtaisia kokemuksia? Omassa elämässäni on kokemuksia ihmisistä, jotka mustamaalaavat, juoruilevat ja torpedoivat elämääni. Olen sata varma, että saan sen kaiken hyvinä asioina kymmenen kertaa, ellen satakertaisena takaisin. Pitää vain olla kärsivällinen. Ajattelemalla pahaa kyseisistä henkilöistä tuon vain huonoa karmaa elämääni. Periaatteessa ei siis tarvitse tehdä asialle mitään.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on käsittänyt karman väärin. Ei se sinulle aiheuta hyvää karmaa, että joku on tehnyt sinulle pahaa, vaan niille pahantekijöille koituu siitä pahaa karmaa. 

Vierailija
22/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkästään usko, vaan olen nähnyt tämän tapahtuvan usein. Se johtuu paskanpuhujien luonteesta, ennen pitkää omalla luonteellaan aiheuttavat vastoinkäymiset. V...tuilut väärille ihmisille joista onkin vastusta ja keinoja tuhota paskanpuhujan elämän esim. antamalla potkut.

Narsistiset alkkisvanhemmat jotka ovat tottuneet hallitsemaan lastensa elämää kunnes nämä aikuisiällä heräävät ja asettavat rajat, joita ei vanhemmat voi hyväksyä ja lopulta eläkepäivinä istuvat lastensa hylkääminä kotona viinaa yhä reippaamin juoden ja katkeroituneina hamaan loppuun, kärsijöinä itse kun lapset taas elävät onnellisina omaa elämäänsä vihdoin vapaina narsistisista vanhemmista.

En usko ehkä siihen, että palkitaan kymmenkertaisesti kärsineistä vääryyksistä, mutta paha saa palkkansa ennen pitkää kyllä.

Karma on totta.

Eihän tuolla ole mitään tekoa karman kanssa.

Ei vai? Selitä mikä mielestäsi on karma jos ei tuo?

Karma on uskonnollinen käsite, joka kuvaa tiettyä yliluonnollista vaikutusta, jossa pahoista teoista koituu ihmiselle huonoja seurauksia ja hyvistä hyviä. Tuossa kuvasit vain sitä tosiasiaa, että jos kohtelet muita tavalla, josta he eivät pidä, pian he eivät halua olla enää tekemisissä kanssasi. Tässä ei ole mitään yliluonnollista vaikutusta.

Esimerkit kuvasi oikein hyvin karmaa. Karmaa tarkoittaa, että teoilla on seurauksia.

buddhalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon karmaan. Kuulin kesällä, että yläasteaikaisella koulukiusaajallani oli todettu syöpä. Tuntui oudolta, kävi kuitenkin sääliksi häntä ja perhettään.

Vierailija
24/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma is beach

Vierailija
25/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma is beach

...ja beachte lauseen loppuun.

Vierailija
26/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkästään usko, vaan olen nähnyt tämän tapahtuvan usein. Se johtuu paskanpuhujien luonteesta, ennen pitkää omalla luonteellaan aiheuttavat vastoinkäymiset. V...tuilut väärille ihmisille joista onkin vastusta ja keinoja tuhota paskanpuhujan elämän esim. antamalla potkut.

Narsistiset alkkisvanhemmat jotka ovat tottuneet hallitsemaan lastensa elämää kunnes nämä aikuisiällä heräävät ja asettavat rajat, joita ei vanhemmat voi hyväksyä ja lopulta eläkepäivinä istuvat lastensa hylkääminä kotona viinaa yhä reippaamin juoden ja katkeroituneina hamaan loppuun, kärsijöinä itse kun lapset taas elävät onnellisina omaa elämäänsä vihdoin vapaina narsistisista vanhemmista.

En usko ehkä siihen, että palkitaan kymmenkertaisesti kärsineistä vääryyksistä, mutta paha saa palkkansa ennen pitkää kyllä.

Karma on totta.

Eihän tuolla ole mitään tekoa karman kanssa.

Ei vai? Selitä mikä mielestäsi on karma jos ei tuo?

Karma on uskonnollinen käsite, joka kuvaa tiettyä yliluonnollista vaikutusta, jossa pahoista teoista koituu ihmiselle huonoja seurauksia ja hyvistä hyviä. Tuossa kuvasit vain sitä tosiasiaa, että jos kohtelet muita tavalla, josta he eivät pidä, pian he eivät halua olla enää tekemisissä kanssasi. Tässä ei ole mitään yliluonnollista vaikutusta.

Esimerkit kuvasi oikein hyvin karmaa. Karmaa tarkoittaa, että teoilla on seurauksia.

buddhalainen

Joo, buddhalaisuudessa. Mutta ei esimerkiksi hindulaisuudessa, teosofiassa tai uuspakanuudessa. "Teoilla on sosiaalisia seurauksia" on ihan erilainen väite kuin "Jos koulukiusaaja saa myöhemmin syövän, se johtuu hänen pahoista teoistaan". Ensimmäisessä on oikea syy-yhteys, jälkimmäisessä ei ole.

Vierailija
27/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyn ja seurauksen laki, tottakai uskon. Se mitä kylvän, sitä myös niitän.

Vierailija
28/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni julkkis joka komeita kulisseja pitää yllä tulee vielä joskus totuuden eteen.

Vierailija
29/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmaan kuuluu ajatus moraalisista seurauksista. Jos joku kavaltaa konkurssipesästä rahaa, eikä jää kiinni, koska kukaan ei asiaa huomannut, ja jatkaa elämäänsä onnellisesti, tämä on kausaalista, mutta aika harva sanoisi, että kyseessä on karma. Sinusta ilmeisesti kuitenkin on, jos karma on sinusta sama asia kuin "syyn ja seurauksen laki".

Vierailija
30/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on käsittänyt karman väärin. Ei se sinulle aiheuta hyvää karmaa, että joku on tehnyt sinulle pahaa, vaan niille pahantekijöille koituu siitä pahaa karmaa. 

Mulle on aiheutunut pahan puhumisesta paljon pahaa työkuvioissa, rakkaudessa ja yleisesti hyvinvoinnissa. Se mitä ilkeät ihmiset ovat saaneet aikaiseksi -10 tulee mulle takaisin +100. Mitä ihmeellistä tässä on? Tämä on karma. Mun elämällä on oma tarkoitus ja kulku, ja siihen on kuulunut vaikeuksia, jotka joku on aiheuttanut. Jos ei noi tietyt ihmiset, niin sitten ne olis jotkut toiset ihmiset. Mun on pitänyt oppia tietyt asiat tullakseni sellaiseksi ihmiseksi, joksi mun pitää tulla.

Vierailija
31/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmaan kuuluu ajatus moraalisista seurauksista. Jos joku kavaltaa konkurssipesästä rahaa, eikä jää kiinni, koska kukaan ei asiaa huomannut, ja jatkaa elämäänsä onnellisesti, tämä on kausaalista, mutta aika harva sanoisi, että kyseessä on karma. Sinusta ilmeisesti kuitenkin on, jos karma on sinusta sama asia kuin "syyn ja seurauksen laki".

Luultavasti siinä käy niin, että kavaltaja joutuu muutaman vuoden päästä talousvaikeuksiin ja menettää sitten kaiken, paljon enemmän. Sitten menee vielä parisuhde ja terveyskin. Rehellisyys kannattaa!

Rehellisyy

Vierailija
32/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yleensä aina huume ja hormonikauppiaille tulee pahoja ongelmia henkilökohtaisessa elämässään, joten sen perusteella ainakin karman laki toimii.

Vierailija
33/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon enemmän Murphynlakiin...

Vierailija
34/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma on mielestäni sitä, että pääset kuin koira veräjästä yhdessä teossa mutta seuraavassa se kostautuu sulle moninkertaisesti. Ja kun edellä on sanottu ettei pahat teot itsessään aiheuta kostautumista vaan on syy-seurausta omasta käyttäytymisestä eikä ole siten karmaa, mutta sitähän se karma juuri on. Pahat sössivät asiansa itse, kun hyvät ei näin tee. Karma on siis seurausta omista teoista.

Vierailija
35/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma on totta.

Alkoholi on se karma tässä tapauksessa.

Vierailija
36/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Mä olen aina pyrkinyt elämään toiset huomioiden, antanut vähästäni ja auttanut toisia. Silti kaikenlaista hankaluutta ja vaikeutta on tipahdellut säännöllisesti matkan varrelle, sellaisia asioita paljon, joihin en voi itse vaikuttaa. Ja tiedän monta ahnetta paskiaista ja vastenmielistä tyyppiä, jotka mennä porskuttaa vailla huolen häivää. Mutta minä jatkan näin, koetan olla entistä ystävällisempi ja kiva tyyppi, rehellinen. Vaikka vaikeuksia tulisikin, niin sydän on kevyt ja puhdas, silloin on hyvä olla.

Vierailija
37/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin luulin joskus itsekin, mutta niin ne kusipäät vaan porskuttaa edelleen tyytyväisinä elämässään.

Karma toimii. Ex syytti esim, lasuista. En tietenkään ollut sellaisia tehnyt. Karma rankaisi mielestäni turhan lujaa. Ex joutui syömään toista vuotta voimakkaita kipulääkkeitä. Sellaisia jotka ilman reseptiä laskettaisi koviksi huumeiksi. Kun puolustin entistä lasujen tiimoilta niin karma huomioi senkin.

Toinen juttu oli missä muutama aivan sekopää otti minut jostain ihme syystä silmätikuksi. Yhden päälle ajoi auto ja siitä kuski sai sakot kun ääliö juoksi eteen mutta aina autoilijan pitäisi varautua kaikkeen. Kuolemantuottamus syyte meni läpi ilman tuomiota koska näyttö riitti uhrin juosseen auton eteen. Silti sakot.

Kolmas tapaus kun olin baarissa myymässä juomia. Tyyppi tempaisi puukon esiin ja vaati kassan. Mä ehdin painaa nappia mistä kassa aukesi niin jätkä tippui. Joku saatanan leveä liivikorsto tempaisi sitä bilismailalla takaa päähän. Eihän tämä karmaan liity mutta mulla on liivijätkien kanssa sopimus. Kummatkaan ei hypi toisten varpaille.

Vierailija
38/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni julkkis joka komeita kulisseja pitää yllä tulee vielä joskus totuuden eteen.

Puhutko nyt Voutilaisen talosta?

Vierailija
39/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Mä olen aina pyrkinyt elämään toiset huomioiden, antanut vähästäni ja auttanut toisia. Silti kaikenlaista hankaluutta ja vaikeutta on tipahdellut säännöllisesti matkan varrelle, sellaisia asioita paljon, joihin en voi itse vaikuttaa. Ja tiedän monta ahnetta paskiaista ja vastenmielistä tyyppiä, jotka mennä porskuttaa vailla huolen häivää. Mutta minä jatkan näin, koetan olla entistä ystävällisempi ja kiva tyyppi, rehellinen. Vaikka vaikeuksia tulisikin, niin sydän on kevyt ja puhdas, silloin on hyvä olla.

Mistä tiedät kuinka raskas sydän niillä porskuttavilla on? Olen tullut siihen tulokseen että parasta vain elää omaa elämäänsä, toivoa kaikille hyvää ja yrittää olla olematta vahingoniloinen niiden "merkittyjen" kohdalla.Olen kiitollinen elämälle joka päivä, siitä että olen selvinnyt vaikeasta lapsuudesta ja nuoruudesta.Karmaako lienee että synnyin vähäosaiseksi? Sitä kun en valinnut.Mutta oma valinta, eikä karmaa, on ollut mm. mennä todistamaan oikeudessa psykopaattia vastaan,"ystävän" pelastamiseksi, joka sitten veti "kiitokseksi" puukolla lapojen väliin kipeästi ja syvälle, aina sydämeen asti.Sellaiset ihmiset pitää vain ulostaa elämästään ja todeta että shit happens.Ilmeisesti uskoin ansainneeni sen.Jotkut kutsuvat sitä karmaksi.

Vierailija
40/46 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luulin joskus itsekin, mutta niin ne kusipäät vaan porskuttaa edelleen tyytyväisinä elämässään.

Karma toimii. Ex syytti esim, lasuista. En tietenkään ollut sellaisia tehnyt. Karma rankaisi mielestäni turhan lujaa. Ex joutui syömään toista vuotta voimakkaita kipulääkkeitä. Sellaisia jotka ilman reseptiä laskettaisi koviksi huumeiksi. Kun puolustin entistä lasujen tiimoilta niin karma huomioi senkin.

Toinen juttu oli missä muutama aivan sekopää otti minut jostain ihme syystä silmätikuksi. Yhden päälle ajoi auto ja siitä kuski sai sakot kun ääliö juoksi eteen mutta aina autoilijan pitäisi varautua kaikkeen. Kuolemantuottamus syyte meni läpi ilman tuomiota koska näyttö riitti uhrin juosseen auton eteen. Silti sakot.

Kolmas tapaus kun olin baarissa myymässä juomia. Tyyppi tempaisi puukon esiin ja vaati kassan. Mä ehdin painaa nappia mistä kassa aukesi niin jätkä tippui. Joku saatanan leveä liivikorsto tempaisi sitä bilismailalla takaa päähän. Eihän tämä karmaan liity mutta mulla on liivijätkien kanssa sopimus. Kummatkaan ei hypi toisten varpaille.

Tuli kyllä mieleen harmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi