Uskotteko karman lakiin?
Sanonta, elämä on kuin bumerangi, se mitä heittää maailmaan, tulee kymmenen kertaisena takaisin. Onko mielestänne totta? Omakohtaisia kokemuksia? Omassa elämässäni on kokemuksia ihmisistä, jotka mustamaalaavat, juoruilevat ja torpedoivat elämääni. Olen sata varma, että saan sen kaiken hyvinä asioina kymmenen kertaa, ellen satakertaisena takaisin. Pitää vain olla kärsivällinen. Ajattelemalla pahaa kyseisistä henkilöistä tuon vain huonoa karmaa elämääni. Periaatteessa ei siis tarvitse tehdä asialle mitään.
Kommentit (46)
Niin luulin joskus itsekin, mutta niin ne kusipäät vaan porskuttaa edelleen tyytyväisinä elämässään.
Tavallaan uskon ja en.En usko että kukaan täällä maan päällä selviää ilman pettymyksiä ja muuten kovia kokemuksia, läheisen menettämistä yms.ja kun niitä tapahtuu voi ajatella että se oli nyt rangaistus siitä ja siitä teosta..
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää toiveajattelua. V***umaiset ihmiset pärjäävät yleensä parhaiten maailmassa, ikävä kyllä.
Ehkä hetkellisesti, mutta varmasti saavat osansa. Kyse voi olla työttömyydestä, stressistä, taloushuolista, parisuhdeongelmista tai terveydestä. Vai tiedätkö ketään todella ilkeää ihmistä, joka loistaisi kaikilla elämän aloilla ja olisi sisäisesti hyvinvoiva?
No, olen kiltti ihminen joka haluaa kaikille vain hyvää lähtökohtaisesti. En siis mikään marttyyri vaan luonnostani auttavainen ja ystävällinen. Tietenkin olen tehnyt pahaa elämässäni- kuten me kaikki- mutta yrittänyt hyvittää tekoni ja toimia toisin. Ihmisille jotka ovat tehneet minulle väärin ( väkivaltaa, huijauksia jne.), olen antanut anteeksi. Elämäni on silti kulkemista murheesta toiseen, vilpittömästi 9/10 ilman vaikutustani asiaan. Joten en tiedä..jos karmaa on, maksan sitten ilmeisesti edellisen elämän pahaa karmaa? Voisi jo helpottaa 😞.
Karma on totta ja olemassa. Esimerkiksi ahneet ja kusipäiset saavat nauttia tovin "voitoistaan", mutta lopulta jokainen saa sen mitä ansaitsee. Ja hyvä niin :)
Ei toimi mikään karma. Ihan turha odottaa että universumi kostaa tekijöille pahat teot, kyllä se on ihan vaan itse pidettävä huoli itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Lohtuajatus heikoille ihmisille.
Olen kaikkea muuta kuin heikko. Omaan myös lehmän hermot, kun olen vain huolimatta siitä mitä kirjoitellaan, juoruillaan yms.
Mäkin uskon ja en.
Jotkut saa ihan liian kohtuuttoman taakan kantaakseen, vaikka ovat mukavia ihmisiä. Ja tosiaankin jotkut kusipäät luikertelee itsensä aina jotenkin pois tekemisistään, ja niillä voi olla paljon ystäviä, enkä edes tajua mistä syystä.
Mutta itsestä olen huomannut että jos tekee hyviä, pieniäkin, tekoja toisille ihmisille, siitä saa aika nopeasti hyvän mielen myös itselleen. Että sillä tavalla uskon. Mutta ei se kiltteys suojaa esim. syövältä tms.
Vierailija kirjoitti:
Karma on totta ja olemassa. Esimerkiksi ahneet ja kusipäiset saavat nauttia tovin "voitoistaan", mutta lopulta jokainen saa sen mitä ansaitsee. Ja hyvä niin :)
Ahneella varmaan tarkoitat rahallisia asioita. Koita nähdä kolikon toinen puoli, että yleensä ahneet saa hyviä asioita aikaiseksi, luo työpaikkoja ja hyvinvointia ympärille. Asiat on silloin balanssissa.
Vierailija kirjoitti:
Isäni aina lohdutti että pahat saavat palkkansa, mutta pitkässä juoksussa. Täytyy vaan jaksaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää toiveajattelua. V***umaiset ihmiset pärjäävät yleensä parhaiten maailmassa, ikävä kyllä.
Ehkä hetkellisesti, mutta varmasti saavat osansa. Kyse voi olla työttömyydestä, stressistä, taloushuolista, parisuhdeongelmista tai terveydestä. Vai tiedätkö ketään todella ilkeää ihmistä, joka loistaisi kaikilla elämän aloilla ja olisi sisäisesti hyvinvoiva?
Vähän turha kysymys, kun ei kukaan ihminen ole tuollainen, oli sitten kiltti tai ilkeä. Täydellinen autuus ei ole realistinen tavoite eläimelle, jonka koko psykologia on virittynyt kohti ongelmia, uhkia ja selviytymistä.
En pelkästään usko, vaan olen nähnyt tämän tapahtuvan usein. Se johtuu paskanpuhujien luonteesta, ennen pitkää omalla luonteellaan aiheuttavat vastoinkäymiset. V...tuilut väärille ihmisille joista onkin vastusta ja keinoja tuhota paskanpuhujan elämän esim. antamalla potkut.
Narsistiset alkkisvanhemmat jotka ovat tottuneet hallitsemaan lastensa elämää kunnes nämä aikuisiällä heräävät ja asettavat rajat, joita ei vanhemmat voi hyväksyä ja lopulta eläkepäivinä istuvat lastensa hylkääminä kotona viinaa yhä reippaamin juoden ja katkeroituneina hamaan loppuun, kärsijöinä itse kun lapset taas elävät onnellisina omaa elämäänsä vihdoin vapaina narsistisista vanhemmista.
En usko ehkä siihen, että palkitaan kymmenkertaisesti kärsineistä vääryyksistä, mutta paha saa palkkansa ennen pitkää kyllä.
Karma on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kysymys, kun ei kukaan ihminen ole tuollainen, oli sitten kiltti tai ilkeä. Täydellinen autuus ei ole realistinen tavoite eläimelle, jonka koko psykologia on virittynyt kohti ongelmia, uhkia ja selviytymistä.
Ei tarvitse mitään täydellistä autuutta, vaan se, että elää lakien mukaan ja omaa sisäisen moraalin, jolla kunnioitetaan muita ihmisiä. Ajattelen, että ihmisellä on kuitenkin kehittyneempi moraalintaju kuin eläimellä.
Vierailija kirjoitti:
En pelkästään usko, vaan olen nähnyt tämän tapahtuvan usein. Se johtuu paskanpuhujien luonteesta, ennen pitkää omalla luonteellaan aiheuttavat vastoinkäymiset. V...tuilut väärille ihmisille joista onkin vastusta ja keinoja tuhota paskanpuhujan elämän esim. antamalla potkut.
Narsistiset alkkisvanhemmat jotka ovat tottuneet hallitsemaan lastensa elämää kunnes nämä aikuisiällä heräävät ja asettavat rajat, joita ei vanhemmat voi hyväksyä ja lopulta eläkepäivinä istuvat lastensa hylkääminä kotona viinaa yhä reippaamin juoden ja katkeroituneina hamaan loppuun, kärsijöinä itse kun lapset taas elävät onnellisina omaa elämäänsä vihdoin vapaina narsistisista vanhemmista.
En usko ehkä siihen, että palkitaan kymmenkertaisesti kärsineistä vääryyksistä, mutta paha saa palkkansa ennen pitkää kyllä.
Karma on totta.
Eihän tuolla ole mitään tekoa karman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma on totta.
Ei vai? Selitä mikä mielestäsi on karma jos ei tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma on totta.
Ei vai? Selitä mikä mielestäsi on karma jos ei tuo?
Karma on uskonnollinen käsite, joka kuvaa tiettyä yliluonnollista vaikutusta, jossa pahoista teoista koituu ihmiselle huonoja seurauksia ja hyvistä hyviä. Tuossa kuvasit vain sitä tosiasiaa, että jos kohtelet muita tavalla, josta he eivät pidä, pian he eivät halua olla enää tekemisissä kanssasi. Tässä ei ole mitään yliluonnollista vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
No, olen kiltti ihminen joka haluaa kaikille vain hyvää lähtökohtaisesti. En siis mikään marttyyri vaan luonnostani auttavainen ja ystävällinen. Tietenkin olen tehnyt pahaa elämässäni- kuten me kaikki- mutta yrittänyt hyvittää tekoni ja toimia toisin. Ihmisille jotka ovat tehneet minulle väärin ( väkivaltaa, huijauksia jne.), olen antanut anteeksi. Elämäni on silti kulkemista murheesta toiseen, vilpittömästi 9/10 ilman vaikutustani asiaan. Joten en tiedä..jos karmaa on, maksan sitten ilmeisesti edellisen elämän pahaa karmaa? Voisi jo helpottaa 😞.
Kyllä sulle tulee paremmat ajat varmasti. Opettele asettamaan rajat ja irtautumaan huonoista ihmissuhteista. Liiallinen kiltteys on ongelma, kenenkään kaivo ei ole pohjaton loputtomalle ammentamiselle. Voimia!
Minä uskon tähän,ne jotka ovat vaikeuttaneet elämääni juoruamalla tai mustamaalaamalla ovat poikkeuksetta joutuneet omassa elämässään vastoinkäymisten eteen,kenellekkään en ole pahaa toivonut,antanut anteeksi ja jatkanut elämääni eteenpäin.useimmiten joku sairaus on tullut näille,itse olen hyvin hyväntahtoinen myös ns.vihamiehille ja ystäväpiirissäni on heitäkin,pääosin kuitenkin hyväntahtoisia ihmisiä ympärillä nykyään