Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa ja paljastui, että mulla onkin persoonallisuushäiriö..

Vierailija
17.12.2016 |

Olen syyttänyt suhteemme ongelmista miestäni, siis aidosti olen kokenut, että vika on miehessä. Olen avautunut siitä palstallekin koska olen ollut niin yksin, ja olen saanut tukea täältä. Fyysisten oireiden takia hakeuduin tutkimuksiin, luulin siis kärsiväni loppuunpalamisesta. Puolen vuoden seurannassa ja psykologin haastatteluissa ja lääkärillä ravaamisen jälkeen sain kuulla tällä viikolla, että mulla on persoonallisuushäiriö (en spesifioi tarkemmin täällä).
Meidän PITI hakea avioeroa (aloitteestani), mies ei ole halunnut erota mutta olen pyrkinyt jäätämään välit häneen koska koin, että rakkaus on osaltani loppunut. Sain juuri mieheni suostumaan eroon.

Nyt lähti matto alta, miehessä ilmeisesti siis ei ole ollut suurempaa vikaa, vaan kokemukseni eivät ole olleet aitoja.. Lääkäri suhtautui ymmärtäväisesti ja aloitan nyt hoitojakson, mutta tuntuu kun maailma olisi romahtanut. En ikinä olisi kuvitellut, että en ole nk.terve.. olen tuntenut aidosti epäoikeudenmukaisuutta ja surua ja huolta, kokenut olevani uhri. Ja ilmeisesti koko ajan vika onkin ollut päässäni??
Hävettää, itkettää ja ahdistaa. Olen laittanut mieheni ihan hirveään alisteiseen asemaan ja ilmeisesti manipuloinut tätä vuosia.. tai siis en tietenkään tarkoituksella, mutta varmastihan siltä tuntuu hänestä..
Diagnoosin jälkeen olen ollut aika hissukseen ja olen pysynyt vaiti kaikesta.. yrittäny kirjata ylös joka kerta kun puutun miehen asioihin tai kontrolloin. Lopputuloksena olen koko ajan hiljaa, koska en osaa näköjään muuta kanssakäymisen mallia, kun neuvoa, kontrolloida, opastaa ja puuttua.. Kolmen päivän puuttumattomuuteni jälkeen kuulin ensimmäistä kertaa miehen kertovan oman mielipiteensä johonkin asiaan... hän ei ole uskaltanut tehdä sitä aiemmin, koska olen lyönyt hänet joka kerta maanrakoon.. kuuntelin vaan hiljaa, kun hän kertoi kokemuksiaan käytöksestäni.. ihan kuin olisi puhunut jostain ventovieraasta??
Olen kammottava ihminen..

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! :) Vaikka et kerro itsestäsi paljoa luulen että tunnistan muutaman aikaisemman kirjoituksesi täällä. En siis missään nimessä sinua henkilökohtaisesti mutta kirjoitustyylisi perusteella ja juuri tuosta valituksesta miehestä ja lapsuudenperheestä. :)

On tosi kiva kuulla että sinulla on nyt hyvä lääkäri joka osaa auttaa sinua. Uskon että miehesi kyllä haluaa sinua myös tukea.

Tsemppiä!

Minä taas en usko tässä olevan kivikissaäidin vaan joku toinen tyyppi. Mutta jos olisi niin HALLELUJA! 

Vierailija
22/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai sinut oivaltamaan, että sinä olet väärässä ja ympäristösi "oikeassa"? Kurja juttu sinänsä, että olet sairas/sairastunut sinulle tapahtuneiden asioiden johdosta, mutta sairaudentunto on ainoa mahdollisuus voida kehittyä parempaan suuntaan. Kaikkea hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitettiinkö saamaasi diagnoosiisi narsistista persoonallisuushäiriötä?

Vierailija
24/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, kuulostat ihan mun eräältä äärivaikealta työkaveriltani.

Täsmälleen samat piirteet ja elämäntarina. Just tuo jatkuva uhrin rooli, kaikissa muissa aina vika, kaikki asiat tulkitsee siten että voi taas olla uhri vaikka oikeasti on itse se kaiken pahan aiheuttaja, nauttii riidoista ja konflikteista ja rakentaa niitä tietoisesti, polttanut sillat kaikkiin läheisiinsä, miehensä on julistanut töissäkin narsistiksi, valehtelee ja muuntelee totuutta patologisesti, on jatkuvasti poissa töistä erilaisiin tekosyihin vedoten, vaatii muilta paljon muttei itseltään mitään, ottaa jatkuvasti erivapauksia, luulee osaavansa kaikesta kaiken vaikka kaikki muut ovat jo kokemuksista ymmärtäneet ettei hän oikeasti hallitse mitään kunnolla...

Sairaseläkkeelle tuollainen sairas henkilö jo joutaisi, pilaa oman elämänsä lisäksi kaikkien ympärilläänkin olevienkin elämät. :(

Vierailija
25/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä valitettavasti ei tajua vieläkään olevansa sairas. On kärsinyt tilanteesta kymmeniä vuosia ja elää omassa kuplassaan ja tekee aina kumppaninsa elämästä helvettiä. Nämä ovat tosi surullisia juttuja ja ihan mahtavaa, että joku on oivaltanut tilansa ja yrittää kehittää itseään parempaan suuntaan!

Vierailija
26/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ap:n kaltainen, aina syyttämässä, manipuloimassa ja väheksymässä isää, syyttä. Tiedän, että äidillä on vakavat lapsuudentraumat, mutta hän kieltää kaiken itse. Hänellä on dissosiaatiohäiriöitä ja narsistinen luonne. Diagnoosia näistä ei tietääkseni ole, on vain meidän elossaolevien lasten kokemus ja näkemys. Äitini ei ikimaailmassa myöntäisi kohdelleensa isää väärin, meitä, tai yleensäkään ketään. Kaikissa muissa on aina vika, ja kaikki muut ovat aina hulluja, jos vähänkin arvostelet äidin itsekkäitä toimia.

Vierailija
27/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit ollut kuinka hullu, niin mies teki väärin kun petti. Miksi mies on niin tossukka ettei muka pysty muuten ongelmiaan kohtaamaan kuin peittämällä? Kuulostaa nyt siltä, että apsta yritetään tehdä syntipukki miehen petokseen. Vaikka olisit kuinka huono vaimo, se ei oikeuta pettämiseen. Miksi mies ei lähtenyt? Kuulostaa, että miehelläkin on päässä vikaa. Taitaa olla läheisriippuvainen

Vierailija
28/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mielen diagnoosit ovat vain sopimuksia kunkin kohdalle ei niitä voi mitenään mitata kuin sokeria vaakaan. Sinun kohdalla nyt vain päätettiin antaa tälläkertaa tämmönen diagnoosi koska se sopi kuvioon.

Olet aivan oma itsesi sillä tuo diagnoosi oli vain tuommonen sopimus älä anna sille mitään arvoatai painoa.

Vierailija
29/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisit ollut kuinka hullu, niin mies teki väärin kun petti. Miksi mies on niin tossukka ettei muka pysty muuten ongelmiaan kohtaamaan kuin peittämällä? Kuulostaa nyt siltä, että apsta yritetään tehdä syntipukki miehen petokseen. Vaikka olisit kuinka huono vaimo, se ei oikeuta pettämiseen. Miksi mies ei lähtenyt? Kuulostaa, että miehelläkin on päässä vikaa. Taitaa olla läheisriippuvainen

Totta kai mies on yksin syyllinen pettämiseensä. Sen sijaan pari päätti pysyä yhdessä ja ap on käyttänyt tuhoisia käyttäytymismalleja sen jälkeen sen sijaan, että olisivat yrittäneet ratkaista ongelmat aidosti.  

Vierailija
30/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo mielen diagnoosit ovat vain sopimuksia kunkin kohdalle ei niitä voi mitenään mitata kuin sokeria vaakaan. Sinun kohdalla nyt vain päätettiin antaa tälläkertaa tämmönen diagnoosi koska se sopi kuvioon.

Olet aivan oma itsesi sillä tuo diagnoosi oli vain tuommonen sopimus älä anna sille mitään arvoatai painoa.

Kai sille nyt sen verran kannattaa antaa painoarvoa, että pyrkii irti itseään ja ihmissuhteita tuhoavista käytösmalleista ja opettelee uusia tilalle ja muutenkin asennemuutos elämää ja ihmisiä kohtaan auttaisi montaa ihmistä, diagnoosilla tai ilman. 

Vierailija
31/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa ei kannata antaa painoarvoa, jos ei tunnista niistä itseään. Tällöin on tullut joko väärin diagnosoiduksi tai sitten puuttuu sairaudentunto, vaikka sairaus olisikin totista totta. 

Vierailija
32/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vit? Mies petti ja nainen on hullu.. juu. Kyllä.

Oiskohsn nyt kuitenkin niin, että miehellä on joku outo hoivaamisen vietti. Tuskin edes haluaa että parannut. Saa tuntea itsensä vahvaksi sinun rinnalla.

Varo Ap, kun alat parantua. Se ei välttämättä sovikaan miehelle. Tulet huomaamaan, että mies ahdistuu ilman kontrollia ja todennäköisesti hän pettää taas uudelleen.

Vierailija
33/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ihana mies jos on rinnalla kuitenkin. Jätä eroajatukset hetkeksi ja hoida itsesi kuntoon.

Tosi ihana. Pettäjä. Voi morjens.

Vierailija
34/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vit? Mies petti ja nainen on hullu.. juu. Kyllä.

Oiskohsn nyt kuitenkin niin, että miehellä on joku outo hoivaamisen vietti. Tuskin edes haluaa että parannut. Saa tuntea itsensä vahvaksi sinun rinnalla.

Varo Ap, kun alat parantua. Se ei välttämättä sovikaan miehelle. Tulet huomaamaan, että mies ahdistuu ilman kontrollia ja todennäköisesti hän pettää taas uudelleen.

Mistähän tuon tempaisit? Mahdollista, mutta joku toinen skenaario on kyllä todennäköisempi saamiemme tietojen valossa. 

Vierailija
35/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Suomessa on eniten mielenterveyden ongelmia euroopassa? Ollaan ihan selkeitä ykkösiä.

Vierailija
36/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet ap onnistunut säilyttämään työsi tai toimimaan siten, ettei mitään ongelmia psyykkisistä ongelmistasi ole siellä havaittu? Vai onko jo havaittu?

Monestihan nuo kuvaamasi haasteet ja ongelmat heijastuvat myös läheisissä suhteissa työkavereihin. Vai onko sulla läheisiä suhteita muihin kuin mieheesi?

Vierailija
37/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykoterapeutti ja näen näitä tilanteita paljon työssäni. Kontroloivasts naisesta halutaan tehdä aina syntipukki. Tosiasiassa myös miehessä on vikoja, traumoja. Yleensä läheisriippuvuutta. Jos mies ymmärtää omat ongelmansa, teidän on ahdollista rakentaa hyvä suhde. Jos mies tunnistaa vain sinun ongelmasi, teidän ongelmat eivät ole ohi. Miten mies täyttää elämänsä jatkossa? Hänellä on tarve löytää ihminen jota hoivata ja jonka kontrollissa elää. Jos Ap ei sitä pysty tuollaista systeemiä tarjoamaan, mies etsii sen jostain muualta.

Vierailija
38/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Suomessa on eniten mielenterveyden ongelmia euroopassa? Ollaan ihan selkeitä ykkösiä.

Yksi syy on ettei täällä olla vielä opittu keskustelemaan avoimesti ja rakentavasti ihmissuhteissa. Täällä ensin mokelletaan, sitten möllötetään ja loppuelämä syytellään.

Vierailija
39/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi ymmärtää lähteä ja tapaa jonkun terveen naisen (vaikeaa).

Vierailija
40/124 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen psykoterapeutti ja näen näitä tilanteita paljon työssäni. Kontroloivasts naisesta halutaan tehdä aina syntipukki. Tosiasiassa myös miehessä on vikoja, traumoja. Yleensä läheisriippuvuutta. Jos mies ymmärtää omat ongelmansa, teidän on ahdollista rakentaa hyvä suhde. Jos mies tunnistaa vain sinun ongelmasi, teidän ongelmat eivät ole ohi. Miten mies täyttää elämänsä jatkossa? Hänellä on tarve löytää ihminen jota hoivata ja jonka kontrollissa elää. Jos Ap ei sitä pysty tuollaista systeemiä tarjoamaan, mies etsii sen jostain muualta.

Oletko ihan varma? Itse olen jättänyt tuollaisen ihmisen, koska hän ei tajunnut omaa kontrollointiaan. Myös miesystäväni on lähtenyt pois samanlaisen vaimon luota ja meidän suhteemme on tasapainoinen ilman mustasukkaisuuksia, järkyttäviä riitoja, painostusta, kyttäämistä, tivaamista jne. Tuliko nyt jostain erityisesti ilmi, että mies on nauttinut vallitsevasta tilanteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi