Miehen 2-3 tunnin suihkut
Häiritsisikö teitä tällainen? Mies on siis suihkussa iltaisin aina vähintään kaksi, mutta joskus jopa kolme tuntia. Istuu kuulemma ja antaa veden valua päälleen... Entisessä kämpässään kävi joka päivä pitkässä kylvyssä joten siitäpä tapa on kai jäänyt. Minusta tuntuu järjettömältä tuhlaukselta, joskus laskin että mies käyttää suihkussa saman verran aikana kahtena päivänä kuin minä käytän koko kuukautena.
Sinänsä asialla ei väliä koska meillä ei ole lapsia tai muita velvollisuuksia miksi tarvitsisin häntä, meillä on 2 kylppäriä joten pääsen aina itsekin vessaan/suihkuun silloin kuin haluan, kuuma vesi ei ole ikinä loppunut kesken, ja vesi sisältyy vuokraan. Silti tuntuu jotenkin ihan sekopäiseltä hommalta. Mitä mieltä?
Kommentit (66)
No provohan tämä on. Muuten menis läpi mutta miksi nää sitten lopuksi kaikki asuukin ulkomailla...
Vierailija kirjoitti:
No provohan tämä on. Muuten menis läpi mutta miksi nää sitten lopuksi kaikki asuukin ulkomailla...
Joo, se on vakiojuttu, sillä voi hyvin kaikki kummallisuudet perustella :D Joku voisi vaihteeksi sanoa, että no kun me asutaan kuussa tai Marsissa, niin täällä on vähän eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä on kiinteä vesimaksu. Olen itse yleensä minuutin suihkussa, ja mielestäni sekin on turhan pitkä aika.
Ehditkö muka minuutissa pestä itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa maksaa paitsi vesi, niin myös sen lämmittäminen. Jossain vaiheessa taloyhiössä aletaan ihmetellä kulutusta ja jäätte kiinni tuhlauksesta. Voitte joutua maksamaan jälkikäteen, koska vuokraehdoissa on yleensä joku kohtuullisuuspykälä kulutuksen suhteen, vrt. sähköautojen lataajat. Ei kukaan normaali aikuinen voi olettaa, että muut maksavat tuollaisen tuhlauksen kustannukset.
Asutaan sellaisessa maassa, missä useimmat säännöt ja ohjeistukset otetaan aina vähän niin ja näin, joten en tiedä mitä tästä meille voisi koitua. Ei kuitenkaan mitään kovin vakavaa, paikallinen byrokratia on niin hidas ja toimimaton. Tietysti jos joudutaan jossain vaiheessa maksamaan jotain ekstraa niin mies saa maksaa itse koko homman, mun 7 minuutin suihkut ei siinä summassa varmasti näy.
Jos todella asutte ulkomailla, niin miten voi olla mahdollista tuhlata vettä noin? En tiedä yhtään maata, jossa sitä olisi tuhlattavaksi asti, paitsi Pohjoismaat. Oletko ihan varma, että tunnet ja tiedät kaikki vuokra-asumisen säännöt siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa maksaa paitsi vesi, niin myös sen lämmittäminen. Jossain vaiheessa taloyhiössä aletaan ihmetellä kulutusta ja jäätte kiinni tuhlauksesta. Voitte joutua maksamaan jälkikäteen, koska vuokraehdoissa on yleensä joku kohtuullisuuspykälä kulutuksen suhteen, vrt. sähköautojen lataajat. Ei kukaan normaali aikuinen voi olettaa, että muut maksavat tuollaisen tuhlauksen kustannukset.
Asutaan sellaisessa maassa, missä useimmat säännöt ja ohjeistukset otetaan aina vähän niin ja näin, joten en tiedä mitä tästä meille voisi koitua. Ei kuitenkaan mitään kovin vakavaa, paikallinen byrokratia on niin hidas ja toimimaton. Tietysti jos joudutaan jossain vaiheessa maksamaan jotain ekstraa niin mies saa maksaa itse koko homman, mun 7 minuutin suihkut ei siinä summassa varmasti näy.
Jos todella asutte ulkomailla, niin miten voi olla mahdollista tuhlata vettä noin? En tiedä yhtään maata, jossa sitä olisi tuhlattavaksi asti, paitsi Pohjoismaat. Oletko ihan varma, että tunnet ja tiedät kaikki vuokra-asumisen säännöt siellä?
En tarkoittanut, että vettä olisi sen enemmän kuin muuallakaan, vaan että on ihan hyvin mahdollista että esim. me ehtisimme muuttaa tästä kämpästä pois ennen kuin kukaan jaksaisi ryhtyä selvittämään asiaa tai viemään sitä eteenpäin niin, että se ehtisi meille asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä on kiinteä vesimaksu. Olen itse yleensä minuutin suihkussa, ja mielestäni sekin on turhan pitkä aika.
Ehditkö muka minuutissa pestä itsesi?
Ainakin jos on kalju niin varmasti ehtii :D Ja jos saippuonnin/shamppoinnin ajaksi laittaa suihkun kiinni, niin kyllä ainakin parissa-kolmessa minuutissa mahdollista. Minuutissa ehtii varmaan lähinnä pahimmat hiet huuhdella pois, sekin tietysti voi joskus riittää.
Osta sille sammio, jossa voi lillua samassa vedessä. Nykyään viikottaista kylpyäkin pidettäisiin kai tuhlauksena.
Radon aiheuttaa suomessa toiseksi eniten keuhkosyöpää tupakoinnin jälkeen.
Sitä saa esimerkiksi juuri suihkusta virumalla lämpimän veden alla.
En olis ikinä kuvitellut, että joku voi olla noin pitkään suihkussa.
Outo äijä. Johan tuo on itsekästä, pois yhteisestä ajasta. Jollain lailla lapsellista hakea jatkuvaa rentoutumista.
Onko se muuten terve?
Meidän pakko-oireinen viihtyi suihkussa tunnin kahta puolta. Muitakin oireita oli. Terapia auttoi ja nyt suihkuajat maltillisia, max 30 min.
Ota asia rohkeasti keskusteluun kyseessä voi olla pakonomainen toiminta.
Huh, minua kun ärsyttää jo miehen 20min suihkut! Itselläni menee n. 5min. Joskus vähemmänkin, jos väsyneenä menen vain nopeasti saippuoimaan ja pesen hiukset nopeasti.
Ihan uskomattoman itsekästä toimintaa mieheltä. Joko on jotenkin sairas tai tyhmä. Kyllä te tuosta joudutte vielä maksamaan. Meillä vuokraan kuuluu vesi, ja uskoisin että kaikilla nousisi vuokrat täällä tuollaisen takia.
Miehesi ei kuulosta aivan terveeltä... hän siis vain istuu pari tuntia valuvan veden alla?
Kerran olin jotenkin laittanut pesukoneen vesijohdon huonosti ja kaikki vesi valui suoraan viemäriin. Vasta tunti-pari koneen päälle laittamisen jälkeen huomasin tämän. Seuraavana päivänä taloyhtiö teki rapussamme tarkastuksen että missä on vesivuoto. Ehkä siis ap asuu jossain paikassa missä asiaan ei reagoida kovin nopeasti, mutta tässä siis esimerkki kuinka nopeasti tuollaiseen tuhlaukseen "normaalisti" reagoitaisiin...
Minulla menee 5-10 min suihkussa ja sammutan silloinkin veden shampoon sun muiden levittämisen ajaksi. Minulle ja näköjään miehellenikin on opetettu ihan lapsesta asti että vettä ei tuhlata.
Älä ainakaan osta omaa asuntoa tai taloa tuon miehen kanssa. Mieti millaiset vesilaskut. Ja vaurioitakin tulee kylpyhuoneeseen ennen pitkään tuollaisesta lotrauksesta.
Sääliksi käy teidän vuokranantajaa sekä muita taloyhtiönne asukkaita. Vesimaksut nousee ennemmin tai myöhemmin kaikille asukkaille kun miehesi lotraa. Ja vuokranantaja korjaa mahdolliset vauriot... huhhuh.
Kylpyhuoneestanne täytyy löytyä salaovi, tutki tarkasti! Miehesi käy hoitelemassa naapurin Mirkun aina kun muka käy suihkussa. Liekö edes suihku auki? Todennäköisesti suihkuttelun äänet tulevat nauhalta. Oletko kiinnittänyt huomiota kuulostavatko suihkukäynnit aina samalta?
Oi onni oman käden
Parin tunnin suihkussa
Monta kertaa putkeen