Kuinka sikeästi nukut? Mitkä äänet saavat sut takuuvarmasti hereille kesken sikeimmän unen?
Juteltiin tässä yks päivä yhden tuttava miehen kanssa, joka on nyt eläkkeellä, mutta teki koko ikänsä vuorotyötä tehtaassa.
Hän sanoi kuinka pystyi nukkumaan päivälläkin, vaikka lapset ja lasten kaverit meukasivat ja juoksivat suunnilleen hänen päältään (asuivat poikien ollessa pieniä sellaisessa kerrostalo asunnossa, missä pystyi juoksemaan "ympyrää"), mutta annas olla, jos kärpänen sattui pörräämään lähettyvillä, ukko oli kärppänä pystyssä hullun kiilto silmissä :D Ja on vieläkin :D
Kommentit (7)
mutta lapsen itkuun herään aina samantien.
Samoin jos kissa maukuu ulos.
mutta muuten en häiriinny juuri mistään
mä herään joka yö monta kertaa.
Siihen kun lapsi tai mies kääntyy sängyssä
lapsi puhuu unissaan
lapsi ynähtää unissaan
auto ajaa ohi
juna ajaa ratapihalle kahden kilometrin päässä
jääkaappi hurisee alakerrassa
ja kaikki hälytinäänet ja piipitykset herättää, tietysti
mut hereilen ihan ilman mitään syytä aina silloin tällöin.ja siihen jos poika kolauttelee itseään pinnasänkyä vasten.ja lasten ääniin herään ku salama,heh :)
Lapsesta ei tarvitse kuulua kuin hentoa jalkojen teputusta niin olen välittömästi hereillä. Miehen kuorsaus mut tosin yleensä herättää.
Liikenteen meteli mua ei herätä ollenkaan, sitä en jotenkin edes rekisteröi. Joku yövieras kommentoi kadulta tulevaa meteliä, ja multa meni jonkin aikaa edes tajuta mitä se tarkoitti.
Jos noin 5 min välein naapurihuoneessa joku räjähtää kiljahtelemaan naurusta, en pysty nukahtamaan. (Ihan sama, vaikka kuinka ko. kiljahtelija minua siitä moittisi, kuten teki, en silti pysty nukahtamaan, kun se aina keskeytetään yhtäkkisellä, kovalla äänellä.) Jos tuollaista tulee pari kertaa, ärsyynnyn/stressaannun, ja alan pelätä, milloin seuraava kiljahdus kuuluu. Jotenkin siinä vaiheessa on tosi vaikea rentoutua, kun tietää, että minä hetkenä hyvänsä sellainen kuuluu taas. :(
Itse kysymykseen: viimeksi heräsin betoniseinän takaa kuuluneeseen karjahdukseen (ei mitään tekemistä tuon edellisen traumani kanssa). Naapurinmies katsoi lätkää ja ilmeisesti Suomi teki maalin. -.- Jännä juttu oli, ettei mieheni herännyt huutoon, vaan siihen, että minä hätkähdin hereille.
Heräämään minut saa myös kohdalleni pysähtyvä auto. Tai tyhjäkäynnillä oleva. Jokin siinä saa varuilleen. Sen sijaan ohi ajava auto on suorastaan rauhoittava ääni (kunhan nyt ei mitään ujellusta tai kovin voimakasta räminää pidä).
Siihen heräänkin joka yö. Meillä on junarata ja moottoritie vieressä, mutta niistä kantautuva ääni ei häiritse yhtään. En edes huomaa sitä.
Lasten ääniin vaihtelevasti, en yleensä herää siihen jos joku käy vessassa tai kömpii meidän sänkyyn mutta oksenteluun ja lapsen huonovointisuuteen herään. Päivällä en yleensä pysty nukkumaan, vaikka olisi univelkaakin.
Sit heräilen ilman mitään ilmeistä syytä.