Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolakäynnit yksityisellä vai julkisella?

Vierailija
16.12.2016 |

Tein juuri positiivisen raskaustestin ja nyt olisi aika varailla ensimmäistä neuvolaa. Harkitsen, että menisin yksityiselle, koska työni on niin sitovaa, että mun on melkeinpä mahdotonta päästä irtautumaan töistä neuvolakäyntien ajaksi keskellä päivää. En mitenkään voi vielä tässä vaiheessa kertoa töissä, miksi joudun poistumaan työpaikalta omituisiin aikoihin. Millaisia kokemuksia teillä on yksityisen puolen neuvolakäynneistä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa neuvoloista tarjoaa myös ilta-aikoja. Minä soittaisin ensin julkisen puolen neuvolaan ja kysyisin, millaisia aikoja on tarjolla. Minulla oli aina vastaanotto joko heti aamusta tai sitten niin myöhään iltapäivällä, että töissä ei tarvinnut selittää mitään. En nähnyt järkeväksi maksaa yksityiselle suuria summia täsmälleen samasta palvelusta, jonka saa ilmaiseksi julkiselta puolelta.

Vierailija
2/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle menisin. JUlkisella puolella on paljon opiskelijoita, jotka pitävät vastaanottottoa yksin. Ekassa raskaudessa ei sydänääniä kuunneltu neuvolassa kertaakaan, koskaan ei ollut siihen aikaa. Vastaanotto oli sitä, että peloteltiin lapsen vammaisuudella ja urkittiin, etten vain syönyt mitään väärää tai tupakoinut (en ole polttanut koskaan). Yksityisellä puolella oltiin kiinnostuneita raskaudesta ja sen etenemisestä, ei minun syömisistäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös!

Vierailija
4/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.,

Miksi kirjoitat ihan silkkaa puppua?

Vierailija
5/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi niin moni on alapeukuttanut? Onko neuvolapalveluiden hankkiminen ykdityiseltä jotenkin huono juttu?

Vierailija
6/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta ja julkisesta äitiysneuvolasta ja lastenneuvolassa ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ei siellä niin usein joudu ramppaamaan etteikö siellä pystyisi käymään. Ammattitaitoisia ovat minun neuvolatädit/lääkärit olleet. Herkästi on päässyt äitiyspolille sairaalaan, jos on ollut tarvetta.

Vierailija
7/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2.,

Miksi kirjoitat ihan silkkaa puppua?

Mikä vastauksessan oli muka puppua? Minulla on ainakin kaikissa kolmessa raskaudessa ollut tosi kokenut ja pätevä terveydenhoitaja julkisella puolella. Jos olisin mennyt yksityiselle puolelle, niin th olisi todennäköisesti ollut kokemattomampi, koska yksityisellä puolella käy selvästi vähemmän asiakkaita.

Toki jollain voi käydä huono tuuri niin, että saa huonon terveydenhoitajan. Nykyisin on oikeus vaihtaa terveydenhoitajaa julkisellakin puolella. Ja aina sinne yksityiselle puolelle voi vaihtaa sen jälkeenkin, kun on käynyt ensin julkisen puolen terveydenhoitajan vastaanotolla, jos sen siinä vaiheessa katsoo enää tarpeelliseksi.

Niin, ja ne sydänäänet kuunneltiin tietenkin joka kerta ihan julkisen puolen neuvolassa.

2

Vierailija
8/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi neuvolakäyntejä on parin kuukauden välein. Kunnraskausxalkaa näkyä, käyntejä on kerran kuussa ja kun on aika jertoo pomolle ni käyntejä on kerran viikossa. Et voithan nuo paricekaa kertaa kuitata vaikka juurihoidolla

Vierailija
9/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi niin moni on alapeukuttanut? Onko neuvolapalveluiden hankkiminen ykdityiseltä jotenkin huono juttu?

Jos tarkoitat viestiä numero 3, niin minä ainakin alapeukutin sitä siksi, että siinä puhuttiin täyttä puppua julkisen puolen neuvoloiden yleisestä tasosta. Eivät opiskelijat edes saa pitää neuvolavastaanottoa yksin.

Vierailija
10/11 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa, miten hyvin Tampereen neuvoloissa on ilta-aikoja tarjolla?

Vierailija
11/11 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up